آمازون تکنولوژی میکروفون ۷ گانه و دستیار صوتی الکسا را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد

یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون استفاده از تکنولوژی میکروفون میدانی به‌کاررفته در بلندگوی اکو را به همراه دستیار صوتی هوشمند الکسا برای سایر تولیدکنندگان میسر کرده است.
تبلیغات

آمازون در تلاش برای تجاری‌سازی هر چه بیشتر دستیار صوتی هوشمند خود، استفاده از الکسا یا همان دستیار صوتی هوشمندش را در کنار تکنولوژی میکروفون میدانی بلندگوی اکوی آمازون میسر کرده است. در واقع از این پس تولیدکنندگان می‌توانند تکنولوژی میکروفون هفت‌گانه‌ی مورد استفاده در بلندگوی آمازون که قادر است صدای کاربران را در محیط تشخیص دهد، مورد استفاده قرار دهند. آمازون در تلاش است با استراتژی جدید خود، تعداد محصولات و در نتیجه کاربران دستیار صوتی هوشمند الکسا را افزایش دهد و از این طریق، با استفاده از این سرویس درآمدزایی کند.

سیاست در پیش گرفته‌شده توسط آمازون را باید در مقابل استراتژی خواند که اپل برای محصولات نرم‌افزاری و فناوری‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهد. برخلاف آمازون و مایکروسافت که تکنولوژی‌های خود را در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار می‌دهند، اپل محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را به‌صورت انحصاری برای خود نگه‌ می‌دارد و فقط در محصولات خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

تولیدکنندگان برای دریافت کیت توسعه‌دهندگان تکنولوژی موسوم به 7Mic Far Field Dev Kit باید از سوی آمازون دعوت‌نامه‌ای در اختیار داشته باشند که برای دریافت آن باید به سایت آمازون مراجعه و در آن ثبت نام کنند. تکنولوژی مورد نظر شامل مجموعه‌ای از هفت میکروفون به شکل دایره است که در بلندگوی آمازون مورد استفاده قرار گرفته است. فناوری متشکل از میکروفون هفت‌گانه‌ی آمازون قادر است علاوه بر امکاناتی نظیر کاهش نویز و از بین بردن اکو، در صورت استفاده از عبارت تعیین‌شده کاربر را شناسایی کند.

آمازون به‌سختی در تلاش است تا دامنه‌ی استفاده از دستیار صوتی هوشمند خود را افزایش دهد و این دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی را در طیف گسترده‌ای از گجت‌های دیجیتال شامل گوشی‌ هوشمند، تبلت‌ و انواع بلندگو در اختیار کاربران بگذارد. تکنولوژی مربوط به دستیار صوتی هوشمند الکسا از نوامبر سال ۲۰۱۴ به همراه دستیار صوتی هوشمند الکسا در اختیار کاربران قرار گرفته است. این دستیار صوتی هوشمند قادر است علاوه بر دریافت اطلاعات از اینترنت، وظایف دیگری از جمله پخش موسیقی، تنظیم زنگ هشدار و موارد مشابه را به‌خوبی انجام دهد.

بر اساس اطلاعات موجود، سیری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای الکسا، در دست توسعه است و اپل در حال توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این دستیار صوتی هوشمند است تا به همراه آیفون جدید از آن رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات