مدیرعامل بوئینگ از سمت خود کنار گذاشته شد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هیئت‌مدیره بوئینگ، بزرگ‌ترین شرکت هواپیماسازی جهان، تصمیم گرفت دنیس مولنبرگ، مدیرعامل این غول هواپیمایی را کنار بگذارد.
تبلیغات

شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد دنیس مولنبرگ دیگر مدیرعامل این شرکت نیست و قرار است دیوید کالهون، رئیس فعلی هیئت‌مدیره‌ی شرکت، از ۱۳ ژانویه مقام ارشد اجرایی را در شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکا برعهده گیرد و جانشین مولنبرگ شود.

این تصمیم چندان عجیب هم نیست؛ چراکه در راستای اعتمادسازی دوباره‌ی بوئینگ و حوادث مربوط به هواپیمای مدل مکس ۷۳۷ در سال گذشته است که پس از خرابی و درنتیجه سقوط و کشته‌شدن مسافران گرفته شده است. بوئینگ برای رفع بحران و عواقب ناشی از آن، اقداماتی ازجمله قراردادن صندوق حمایتی ۱۰۰ میلیون دلاری برای توزیع به خانواده‌ها و جوامع قربانیان حادثه‌‌ی هواپیمای مکس ۷۳۷ انجام داد.

همچنین، شرکت هواپیمایی بوئینگ اخیرا اعلام کرده است تولید مدل هواپیماهای جدید مکس ۷۳۷ متوقف شده است و در انتظار اعتبار برای خدمات آن است.

David L. Calhoun

دیوید کالهون، مدیرعامل جدید بوئینگ

دیوید کالهون، مدیرعامل جدید بوئینگ، در بیانیه‌ای با اعلام تغییر مدیریت این شرکت بزرگ هواپیمایی گفت:

به‌شدت به آینده‌ی بوئینگ و هواپیمای مکس ۷۳۷ اعتقاد دارم و یکی از اولویت‌های اصلی ذکرشده‌ در این شرکت بازگشت امن هواپیمای مکس ۷۳۷ به خدمات بوئینگ خواهد بود. همچنین، با تجدید تعهد به شفافیت کامل، ازجمله برقراری ارتباط مؤثر و فعال با اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) و سایر تنظیم‌کننده‌های جهانی و مشتریان پیش خواهیم رفت.

گفتنی است بوئینگ هفته‌ی گذشته نیز متحمل حادثه‌ای تلخ شد: فضاپیمای مسافربری تجاری استارلاینر CST-100 در اولین پرواز آزمایشی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نتوانست مانور خودکار را به‌درستی اجرا کند و درنتیجه، مأموریت با شکست مواجه شد. هرچند فضانوردی درون فضاپیما حضور نداشت، این شکست پرسش‌هایی جدی درباره‌ی آینده‌ی استارلاینر و چگونگی و زمان انجام پرتاب‌های آتی مطرح می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات