اپل، تلگرام را به حذف «تلموجی» از آپدیت جدید این پیام‌رسان مجبور کرد

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پاول دورف می‌گوید تلگرام با «تلموجی» به‌دنبال غنی کردن تجربه‌ی کار با ایموجی‌ها بود،‌ اما اپل صراحتاً خواستار حذف این قابلیت در نسخه‌ی جدید تلگرام شد.
تبلیغات

پاول دورُف،‌ مدیرعامل تلگرام، پنج‌شنبه‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای که روی کانال تلگرام خود منتشر کرد گفت که اپل بدون ارائه‌ی هیچ توضیحی انتشار جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام را به تأخیر انداخته است. یک روز بعد، جمعه‌شب، به‌روزرسانی جدید تلگرام با تغییراتی مثل ایموجی‌های متحرک و محدودسازی ارسال ویس‌مسیج دردسترس قرار گرفت.

جدیدترین نسخه‌ی تلگرام متمرکز بر ایموجی است و افزون‌بر راه‌اندازی پلتفرمی جدید، شماری از ایموجی‌ها را تعاملی می‌کند و یک‌سری ایموجی ویژه دردسترس کاربران پریمیوم قرار می‌دهد. تلگرام قرار بود در به‌روزرسانی جدید یک قابلیت دیگر هم داشته باشد، اما آن‌طور که پاول دورف می‌گوید اپل به‌طور مشخص خواستار حذف این قابلیت شد.

مدیرعامل تلگرام می‌گوید: «پس از پوشش رسانه‌ای گسترده‌ی پست قبلی من، اپل به ما مراجعه کرد تا درخواست اصلاح به‌روزسانی جدید تلگرام را که در صف انتظار بود ثبت کند و خواستار حذف Telemoji شود.» آن‌طور که پاول دورف می‌گوید، تلموجی نسخه‌ی باکیفیت‌تر و انیمیشنیِ ایموجی‌های استاندارد است.

مدیرعامل تلگرام درخواست حذف تلموجی را حرکتی شگفت‌انگیز و گیج‌کننده از سوی اپل قلمداد می‌کند، چون به گفته‌ی او «تلموجی می‌توانست جنبه‌ی کاملاً جدیدی به ایموجی‌های ایستای کم‌کیفیت اپل اضافه و اکوسیستم این شرکت را به شکلی قابل‌توجه غنی کند.»

ظاهراً با وجود درخواست اپل برای حذف تلموجی از به‌روزرسانی شب گذشته‌ی تلگرام، این پیام‌رسان پروژه‌ی توسعه‌ی ایموجی‌های متحرک را متوقف نکرده است. دورف می‌گوید: «تلموجی را منحصربه‌فردتر و شاخص‌تر خواهیم کرد.»

گیف نسخه متحرک تلموجی تلگرام Telemoji

ایموجی‌های متحرک جدیدی که تلگرام آن‌ها را «تلموجی» می‌نامد قرار بود در نسخه‌ی جدید این پیام‌رسان که شب گذشته منتشر شد دردسترس قرار بگیرند

اضافه شدن تلموجی به تلگرام می‌توانست اتفاق بسیار مهمی باشد. دورف در بیانیه‌ی پیشین خود گفته بود نسخه‌ی جدید تلگرام در نحوه‌ی کارکرد این اپلیکیشن تغییراتی انقلابی اعمال می‌کند. اپل از اصلاح ایموجی‌هایش توسط شرکتی متفرقه استقبال نکرده و به همین دلیل خواستار حذف تلموجی شده است.

اپل و تلگرام به درخواست رسانه‌ی ورج برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام حاوی قابلیت‌های جالبی با محوریت ایموجی است. کاربرانی که نسخه‌ی اشتراکی تلگرام را که ماهانه ۴٫۹۹ دلار هزینه دارد تهیه کرده باشند، می‌توانند به پلتفرمی دسترسی پیدا کنند که امکان آپلود ایموجی‌های سفارشی جدید را فراهم می‌کند. امکان استفاده از این ایموجی‌ها در داخل متن پیام نیز وجود دارد.

دورف می‌‌گوید اطمینان از اجرای درست صدها ایموجی متحرک روی صفحه‌ی تمامی گوشی‌ها «چالش مهندسی جالبی» بود و تلگرام اولین شرکت دنیا است که چنین سیستمی در اپلیکیشن‌های موبایلی پیاده‌سازی می‌کند.

تلگرام می‌گوید ایموجی‌های سفارشی در قالب مجموعه‌ایموجی (ایموجی‌پک) ارائه می‌شوند. این شرکت تا قبل از به‌روزرسانی جدید مجموعه‌استیکر ارائه می‌داد. درحال‌حاضر بیش از ۵۰۰ ایموجی سفارشی متحرک دردسترس کاربران پریمیوم قرار دارد. کاربران نسخه‌ی عادی می‌توانند از این ایموجی‌ها در بخش Saved Messages استفاده کنند، اما امکان ارسال آن‌ها در صفحه‌ی چت وجود ندارد.

تلگرام پنل استیکر را نیز در نسخه‌ی iOS اصلاح کرده و در آن از تب‌های جداگانه برای استیکر، گیف و ایموجی استفاده کرده است. تلگرام پریمیوم اکنون به مشترکان امکان می‌دهد ارسال ویس‌مسیج یا ویدیومسیج از سوی کاربران دیگر را محدود کنند.

کانال تلگرام زومیت منبعی برای دستیابی به جدیدترین و دقیق‌ترین اخبار دنیای علم و فناوری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات