آپدیت جدید تلگرام: از ایموجی‌های متحرک سفارشی تا محدودسازی ارسال ویس‌مسیج

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام روی ایموجی‌های متحرک سفارشی تمرکز دارد و تغییراتی در نسخه‌ی iOS اعمال می‌کند. کاربران پریمیوم ازاین‌پس می‌توانند ارسال ویس‌مسیج یا ویدیومسیج را محدود کنند.
تبلیغات

تلگرام تابستان امسال از مرز ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه عبور و سرویس اشتراکی Telegram Premium را معرفی کرد. تلگرام پریمیوم به کاربران امکان می‌دهد با پرداخت مبلغ مشخصی در هر ماه، به قابلیت‌های بیشتر دسترسی پیدا کنند. تلگرام به هنگام معرفی سرویس پریمیوم گفته بود که در آینده یک‌سری قابلیت‌ها را صرفاً برای کاربران پریمیوم ارائه می‌دهد.

در همین راستا جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام دردسترس قرار گرفته است. تلگرام در بیانیه‌ای می‌گوید پلتفرم ایموجی، ایموجی‌های متحرک در داخل پیام‌ها و کپشن‌ها، مجموعه‌های سفارشی ایموجی، ارسال سرویس تلگرام پریمیوم به‌عنوان هدیه و تنظیمات جدید بخش ویس‌مسیج از تغییراتی هستند که در به‌روزرسانی اعمال شده‌اند.

تلگرام می‌گوید یک پلتفرم باز مبتنی‌بر ایموجی راه‌اندازی کرده است تا به تمامی کاربران امکان دهد که مجموعه‌های سفارشی ایموجی‌ها را برای کاربران پریمیوم آپلود کنند. از این پس تلگرام افزون‌بر مجموعه‌استیکر (استیکرپک)، مجموعه‌ایموجی (ایموجی‌پک) هم دارد.

به گفته‌ی تلگرام، ایموجی‌های متحرک سفارشی را می‌توان در داخل پیام‌ها و کپشن محتواهای چندرسانه‌ای استفاده کرد. سایر ایموجی‌هایی که در حالت عادی متحرکند، در داخل متن پیام حالت متحرک ندارند. کاربران پریمیوم به ۱۰ مجموعه‌ی سفارشی ایموجی دسترسی پیدا می‌‌کنند که شامل بیش از ۵۰۰ ایموجی پریمیوم است. به گفته‌ی تلگرام تعداد این ایموجی‌ها به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند.

تلگرام می‌گوید به هنگام تایپ کردن پیام، آیکون استیکر به آیکون ایموجی تغییر می‌کند تا پنل ایموجی‌ها که در نسخه‌ی جدید بازطراحی شده است، بالا بیاید. در این پنل جدید می‌توانید به‌راحتی در بین ایموجی‌ها بگردید یا مجموعه‌های جدیدی اضافه کنید.

تمامی کاربران (چه کاربران نسخه‌ی رایگان و چه کاربران نسخه‌ی اشتراکی) می‌توانند همه‌ی انیمیشن‌های متحرک را ببینند. همچنین تمامی کاربران می‌توانند در بخش Saved Messages به‌صورت رایگان از ایموجی‌های سفارشی استفاده کنند.

بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که اگر کاربر نسخه‌ی رایگان باشید و ایموجی‌های سفارشیِ ارسالی در بخش Saved Messages را در چت‌ها فوروارد کنید، ایموجی سفارشی در داخل چت تغییر ظاهر می‌دهد و تبدیل به ایموجی عادی می‌شود.

تمامی مجموعه‌‌ایموجی‌ها در سیستم پیشنهادی تلگرام هم نشان داده می‌شوند. این یعنی اگر عبارتی مثل «خنده» را تایپ کنید، ایموجی‌های جدید نیز در کنار ایموجی‌های قبلی به نمایش درمی‌آیند.

بسیاری از ایموجی‌های سفارشی محبوب وقتی در چت‌های دو نفره ارسال شوند، حالت تعاملی پیدا می‌کنند. در این حالت با ضربه زدن روی ایموجی‌ها، جلوه‌ی بصری جذابی روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود.

براساس اطلاعیه‌ی تلگرام، پنل استیکرها در نسخه‌ی iOS طراحی جدیدی دارد و اکنون استیکرها،‌ گیف‌ها و ایموجی‌ها دارای تب‌های جداگانه‌ای هستند. این امکان پیش‌تر در نسخه‌ی اندروید، دسکتاپ و اپلیکیشن تحت وب تلگرام ارائه می‌شد. تلگرام می‌گوید بخش گیف‌ها شامل هزاران گیف باکیفیت است.

تنظیمات محدودسازی ویس مسیج در تلگرام آیفون iOS

کاربران نسخه‌ی پریمیوم تلگرام به قابلیت جدیدی دسترسی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد ارسال پیام صوتی (ویس‌مسیج) یا پیام ویدیویی (ویدیومسیج) را محدود کنند. با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید ارسال ویس‌مسیج یا ویدیومسیج را محدود به مخاطبان گوشی کنید یا این‌که به هیچ‌کس اجازه ندهید برای شما ویس‌مسیج یا ویدیومسیج بفرستد.

تلگرام می‌گوید قابلیت جدید ویس‌مسیج و ویدیومسیج همچون سایر تنظیمات حریم خصوصی، به شما امکان می‌دهد برای برخی از کاربران استثناء قائل شوید. بنابراین می‌توانید ارسال ویس‌مسیج یا ویدیومسیج را صرفاً برای فرد یا افرادی خاص غیرممکن کنید. کاربران تلگرام پریمیوم همچنین می‌توانند در صورت تمایل پیام‌های صوتی را به پیام متنی تبدیل کنند.

اگر دارای سرویس تلگرام پریمیوم هستید،‌ می‌توانید این سرویس را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در این حالت اشتراک ۳، ۶ یا ۱۲ ماهه با تخفیف ارائه می‌شود. تلگرام همچنین می‌گوید تعداد ایموجی‌های تعاملی را افزایش داده و اکنون ایموجی‌هایی مثل پوکرفیس، قلب شکسته و موز هم تعاملی‌اند. ایموجی‌های تعاملی جدید در بخش واکنش به پیام نیز دردسترس‌اند اما فعلا به کاربران پریمیوم ارائه می‌شوند.

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در توییتر گفته بود انتشار این نسخه‌ی جدید به دلیل سخت‌گیری‌های اپل دو هفته به تأخیر افتاده است. دورف ادعا کرده بود این به‌روزرسانی انقلابی در نحوه‌ی کارکرد تلگرام اعمال می‌کند.

برای اطلاع‌ از جدیدترین اخبار دنیای فناوری و علم در کانال تلگرام زومیت عضو شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات