تلگرام پریمیوم / Telegram Premium روی آیفون ۱۴ پرو مکس در دست

همه‌چیز درباره تلگرام پریمیوم؛ از معرفی ویژگی‌ها تا آموزش خرید اشتراک

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰مطالعه 9 دقیقه
تلگرام پریمیوم چیست و چه قابلیت‌های اضافه‌ای ارائه می‌دهد؟ آموزش جامع تلگرام پریمیوم زومیت، هرآنچه را که بخواهید در خود دارد.
تبلیغات

هرچه واتساپ پیشرفت‌هایش را لاک‌پشتی ادامه می‌دهد، تلگرام با هر به‌روزرسانی دریایی از قابلیت‌های جدید را تقدیم کاربرانش می‌کند. این پیام‌رسان دوست‌داشتنی که در ایران فیلتر است، هنوز هم از ده‌ها میلیون ایرانی میزبانی می‌کند.

تلگرام تا سال‌ها با هزینه‌ی شخصی پاول دورف (مدیرعامل) سرپا بود، اما افزایش تعداد کاربران نه‌تنها به سرورها فشار می‌آورد بلکه هزینه‌های عملیاتی را افزایش می‌دهد. دورف چندین سال پس از تولد تلگرام، سرانجام تأیید کرد که تبلیغات را به این پیام‌رسان اضافه می‌کند.

تلگرام همواره بیشتر از شرکت‌های تبلیغاتی، به کاربران خودش اتکا کرده است. این پیام‌رسان برای ادامه‌ی سیاستش، مجبور بود ازطریق کاربرانش نیز درآمدزایی کند، اما حتی تبلیغات هم جواب‌گو نبود. در همین راستا، تلگرام سراغ رونمایی سرویس اشتراکی Telegram Premium رفت.

شماری از تحلیلگران امیدوار بودند که تلگرام بتواند ازطریق پروژه‌ی توکن مبتنی‌بر بلاک‌چین خود درآمد خوبی کسب کند و نیازی به راه‌اندازی سرویس اشتراکی نداشته باشد. بااین‌حال پس از بارها تأخیر و مشکلاتی جدی با نهادهای تنظیم مقررات، تلگرام در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که پروژه‌ را رها کرده است و ۱٫۲ میلیارد دلار سرمایه‌ی جمع‌شده را به سرمایه‌گذاران برمی‌گرداند.

تلگرام پرمیوم چیست؟

تلگرام برای کسب درآمد از کاربرانش سرویسی تحت عنوان تلگرام پریمیوم معرفی کرده است. کاربران نسخه‌ی پرمیوم به یک‌سری قابلیت اختصاصی دسترسی پیدا می‌کنند، اما در ازای دسترسی به این قابلیت‌ها باید ماهانه به تلگرام پول پرداخت کنند. خرید تلگرام پرمیوم افزون‌بر اضافه کردن قابلیت‌های جدید، برخی از قابلیت‌های فعلی این پیام‌رسان محبوب را بهبود می‌دهد.

قابلیت های تلگرام پرمیوم؛ از استیکر اختصاصی تا استوری!

سرویس تلگرام پریمیوم به کاربران امکان می‌دهد فایل‌هایی چهار گیگابایتی برای هم ارسال کنند (درحالی‌که در نسخه‌ی رایگان محدودیت دو گیگابایتی در نظر گرفته شده است). تلگرام همچنین گفته نسخه‌ی پرمیوم از سرعت دانلود بالاتری پشتیبانی می‌کند.

کاهش محدودیت ها در اشتراک تلگرام پریمیوم / Telegram Premium

کاربران اشتراکی تلگرام می‌توانند در حداکثر ۱٬۰۰۰ کانال عضو شوند، درحالی‌که کاربران نسخه‌ی رایگان می‌توانند به عضویت حداکثر ۵۰۰ کانال دربیایند. کاربران همچنین می‌توانند ۲۰ فولدر چت تلگرام ایجاد کنند و در هر کدام از آن‌ها ۲۰۰ چت جای دهند. سرویس تلگرام پریمیوم استفاده‌ی هم‌زمان از چهار حساب کاربری، پین کردن حداکثر ۱۰ چت و ذخیره‌ی حداکثر ۱۰ مجموعه‌استیکر و ۴۰۰ گیف را ممکن می‌کند.

در نسخه‌ی پریمیوم تلگرام کاربر می‌تواند بایوگرافی طولانی‌تری بنویسد و لینک به آن اضافه کند. نسخه‌ی پریمیوم همچنین استفاده از کاراکترهای بیشتر در کپشن محتواهای چندرسانه‌ای را ممکن می‌کند. به‌علاوه کاربران تلگرام پریمیوم می‌توانند حداکثر ۲۰ لینک عمومی t.me را برای خود رزرو کنند.

قابلیت استوری برای کاربران نسخه‌ی رایگان تلگرام فعال است، اما اگر از پیش‌شماره‌ی ایران و روسیه استفاده کنید، استوری نخواهید داشت. خرید تلگرام پریمیوم، استوری را برای شما فعال می‌کند.

این نخستین باری است که یک سرویس پیام‌رسان با چندصد‌میلیون کاربر در سراسر دنیا، میزبان سرویس اشتراکی می‌شود. سیگنال، واتساپ، فیسبوک مسنجر و سرویس‌ پیام‌رسانی پیش‌فرض اپل و گوگل همگی جزو رقبای بزرگ تلگرام و از بهترین برنامه‌ های پیام‌ رسان هستند اما سرویس اشتراکی ندارند و تمام قابلیت‌هایشان را رایگان ارائه می‌د‌هند. البته حتی نسخه‌ی رایگان تلگرام نیز نسبت‌ به این سرویس‌ها قابلیت‌های متنوع‌تری دارد.

روش‌های مختلفی برای خرید اشتراک ویژه تلگرام وجود دارد. مدتی پیش تلگرام برای گوشی‌های اندروید نسخه‌ی مستقل از گوگل‌پلی را منتشر کرد که برخی از محدودیت‌های نسخه‌ی فروشگاهی از جمله اعمال محدودیت روی محتوای دارای کپی‌رایت را ندارد و همچنین به‌روزرسانی آن از درون خود برنامه انجام می‌شود. روش فعال‌کردن اشتراک پریمیوم هم در این دو نسخه تفاوت دارد.

در نسخه‌ای که در گوگل‌پلی منتشر می‌شود، امکان خرید اشتراک پریمیوم تنها ازطریق پرداخت درون برنامه‌ای قابل انجام است درحالی‌که تلگرام برای نسخه‌ی دوم امکان فعال‌سازی اشتراک را با استفاده از رباتی که به این کار اختصاص داده فراهم می‌کند. در آیفون نیز از آن‌جایی که تنها نسخه‌ی اپ استور ارائه می‌شود، امکان خرید اشتراک با استفاده از ربات وجود نداشته و این کار منحصرا با استفاده از پرداخت درون‌برنامه‌ای اپ استور امکان‌پذیر است.

قیمت خرید اشتراک پریمیوم تلگرام نیز بستگی به کشور و درگاه خرید آن دارد. برای مثال در نسخه‌ی گوگل پلی تلگرام اگر قصد خرید اشتراک داشته باشید، به‌دلیل آن‌که پرداخت ازطریق خرید درون برنامه‌ای صورت می‌گیرد علاوه‌بر شماره، منطقه‌ای که اکانت گوگل پلی روی آن تنظیم‌شده، ممکن است روی قیمت آن تأثیر داشته باشد. به‌عنوان نمونه هزینه اشتراک تلگرام پریمیوم با شماره و منطقه گوگل پلی آمریکا پنج دلار در ماه است.

این‌ درحالی است که اگر نسخه‌ی غیرفروشگاهی تلگرام را در گوشی خود نصب و ازطریق ربات اقدام به خرید اشتراک کنید، هزینه تمام‌شده برای اشتراک ماهیانه چهار دلار محاسبه می‌شود که یک دلار از حالت پرداخت درون‌برنامه‌ای کمتر است. از طرفی به‌علت تحریم‌ها اخیراً دردسرها و مشکلات فراوانی در هنگام ورود اطلاعات گیفت کارت یا کارت‌های اعتباری در گوگل پلی برسر راه کاربران ایرانی قرار گرفته است که خرید ازطریق پرداخت درون برنامه‌ای را اغلب موارد با بن‌بست مواجه می‌کند.

بنابراین استفاده از روش دوم می‌تواند معقول‌تر باشد؛ گرچه برای کاربران آیفون استفاده از گیفت کارت برای انجام خریدها از اپ استور به‌اندازه‌ی گوگل پلی خسته‌کننده نیست و شاید حتی ساده‌تر نیز باشد اما اگر قصد خرید اشتراک با هزینه‌ی کمتری را دارید می‌توانید ازطریق یک دستگاه اندرویدی، نسخه‌ی ثانویه تلگرام را نصب و مراحل پرداخت را با استفاده از ربات انجام دهید که در ادامه مراحل آن را توضیح خواهیم داد.

پیش از هرکاری به این نکته توجه کنید که شماره‌های ایرانی امکان فعال‌سازی نسخه پریمیوم را ندارند و لازم است که حتماً برای این کار یک شماره تلفن غیرایرانی داشته باشید که برای داشتن این گونه خطوط می‌توانید از سرویس‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی مانند گوگل ویس استفاده کنید و می‌توانید از مقاله آموزشی «گوگل ویس چیست؟ چگونه اکانت Google Voice بسازیم؟» برای یادگیری نحوه‌ی خرید و ساخت آن بهره بگیرید.

اما اگر تمایل دارید روی حساب اصلی تلگرام خود با خط ایرانی اشتراک پریمیوم را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی شماره‌ی اصلی خود را به شماره‌ی مجازی غیرایرانی تغییر بدهید، مراحل خرید اشتراک را انجام داده و پس از تبدیل اکانت به پریمیوم، مجددا شماره تلفن اکانت را به شماره اصلی خود بازگردانید. برای این کار:

  • ابتدا نسخه مستقل از فروشگاه تلگرام را از سایت تلگرام دانلود و نصب کرده و وارد اکانت خود شوید.
  • وارد تنظیمات شوید و روی شماره فعلی خود کلیک کنید، روی Change Number و سپس Change ضربه بزنید.
صفحه اطلاعات شخصی تلگرام
صفحه بررسی شماره تلفن تلگرام
صفحه بررسی شماره تلفن تلگرام
  • شماره جدید را وارد کنید. منتظر دریافت کد تأیید بمانید و پس از دریافت آن، کد را وارد کنید. اکنون شماره شما تغییر یافته و می‌توانید اکانت خود را ارتقا دهید.
صفحه وارد کردن شماره تلفن تلگرام
صفحه تایید شماره تلفن تلگرام
  • مجدداً وارد تنظیمات شوید، به قسمت پایین رفته و گزینه‌ی Telegram Premium را انتخاب و سپس روی Subscribe for $X.XX per month ضربه بزنید.
کلیک روی گزینه تلگرام پریمیوم در صفحه تنظیمات
صفحه اطلاعات تلگرام پریمیوم
  • اکنون وارد ربات خرید اشتراک می‌شوید، اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، آیدی PremiumBot@ را در قسمت چت‌ها جست‌وجو کرده و وارد ربات شوید.
  • گزینه‌ی Start را انتخاب و سپس Pay $X.XX را انتخاب کنید. با زدن تیک انتهای صفحه با قوانین و مقررات سرویس ویژه مواقفت و روی PAY $X.XX ضربه بزنید.
مراحل خرید تلگرام پریمیوم
مراحل خرید تلگرام پریمیوم
مراحل خرید تلگرام پریمیوم
  • در صفحه‌ی بعد از شما خواسته می‌شود تا مشخصات کارت اعتباری را وارد کنید. پس از وارد کردن، گزینه تیک بالای صفحه را انتخاب کنید تا روش پرداخت اضافه شود. در صفحه بعدی دوباره روی PAY و سپس Continue ضربه بزنید.
انتخاب نوع پرداخت تلگرام
انتخاب نوع پرداخت تلگرام
تایید نهایی پرداخت تلگرام
  • در صورت موفقیت‌آمیز‌ بودن پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد.
آخرین مرحله خرید تلگرام پریمیوم
  • اکنون می‌توانید دوباره از قسمت Change Number شماره خود را به شماره ایران تغییر داده و از امکانات تلگرام پریمیوم بهره‌مند شوید.

به همین راحتی موفق شدید تلگرام پریمیوم را فعال کنید. اکنون تمامی امکانات این پیام‌رسان بدون محدودیت قابل استفاده است.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه تلگرام پریمیوم را فعال کنیم؟

    برای فعال‌سازی تلگرام پریمیوم کافی است مانند مراحل توضیح داده شده در این مقاله عمل کرده و پس از پرداخت هزینه به حساب بدون محدودیت خود دسترسی داشته باشید.

  • آیا می‌توان در ایران تلگرام پریمیوم داشت؟

    شماره‌های ایرانی امکان فعال‌سازی نسخه پریمیوم را ندارند و لازم است که حتماً برای این کار یک شماره تلفن غیرایرانی داشته باشید که برای داشتن این گونه خطوط می‌توانید از سرویس‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی مانند گوگل ویس استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات