پاول دوروف: اپل انتشار یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های تلگرام را به‌ تعویق انداخته است

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پاول دوروف، مدیرعامل و مؤسس تلگرام می‌گوید اپل انتشار یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های این پیام‌رسان را به‌مدت دو هفته به‌تعویق انداخته است.
تبلیغات

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام در پستی وبلاگی اعلام کرد که به‌روزرسانی جدید این پیام‌رسان برای iOS به‌مدت دو هفته و بدون هیچ توضیحی در صف بررسی اپلیکیشن‌های آماده‌ی انتشار اپ‌استور اپل باقی مانده است.

او ادعا می‌کند که آپدیت در آستانه‌ی ایجاد یک انقلاب در نحوه‌ی کارکرد تلگرام است، اما غول فناوری مستقر در کوپرتینو هنوز آن را برای انتشار تأیید نکرده است.

به گزارش ورج، دوروف توقف بدون توضیح در انتشار به‌روزرسانی جدید تلگرام را به‌عنوان بخشی از انتقاد گسترده‌تر از مدل‌های کسب‌وکار فروشگاه اپلیکیشن اپل، مورد بحث قرار داد. او می‌گوید تلگرام از فرایند بازبینی برنامه‌های مبهم که روی همه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل تحمیل می‌شود، دلسرد شده است. وی در ادامه توضیح می‌دهد:

اگر تلگرام به‌عنوان یکی از ۱۰ اپلیکیشن برتر جهان، با چنین مشکلاتی مواجه شود، می‌توان تصور کرد که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های کوچک‌تر با چه مسائلی در این زمینه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

دقیقاً مشخص نیست که در به‌روزرسانی جدید تلگرام چه مواردی به این پیام‌رسان اضافه شده است. اپل نیز هنوز دراین مورد توضیحی ارائه نداده است. البته این اولین‌باری نیست که دوروف از اپل درمورد فرایند بررسی اپلیکیشن‌ها انتقاد می‌کند. وی در سال ۲۰۱۸ نیز اعلام کرد که اپ‌استور، به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن تلگرام را پس از تحریم روسیه، مسدود کرده است و یک روز پس از ارسال این پست، اپل به‌روزرسانی جدید این پیام‌رسان را تأیید کرد.

تلگرام به‌تازگی از سرویس اشتراک پریمیوم خود رونمایی کرده است. کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی ۴٫۹۹ دلار به‌طور ماهانه، از قابلیت‌های اضافه‌ای مثل آپلود فایل‌ها با حجم بالاتر، دانلود سریع‌تر، قابلیت تبدیل صدا به متن، واکنش‌های ایموجی منحصر‌به‌فرد و موارد دیگر بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات