هم‌زمان با بحران ایکس، آمار دانلود تردز رشد کرد

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مرد با گوشی در سایه دربرابر لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads
درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ پلتفرم ایکس را رها کرده‌اند، آمار دانلود اپلیکیشن تردز به‌شدت رشد افزایش یافته است.
تبلیغات

تلاش‌های اخیر متا برای افزایش آمار نصب تردز در حال جواب‌دادن است. بررسی فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن نشان می‌دهد که سرعت رشد دانلودهای تردز از ایکس (توییتر سابق) بیشتر شده است.

بر‌اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Apptopia، با وجود افت آمار دانلود روزانه‌ی تردز در دو ماه اخیر، تحولات یک هفته‌ی گذشته باعث شده است که شرایط تغییر کند. به‌طور دقیق‌تر، دانلود تردز از پنج‌شنبه‌ی گذشته تا‌به‌امروز افزایش درخورتوجهی یافته است.

براساس ادعای Apptopia، درحالی‌که ماه گذشته تعداد دانلودهای روزانه‌ی تردز به حدود ۳۵۰٬۰۰۰ مورد می‌رسید، هم‌اکنون تردز روزانه ۶۲۰٬۰۰۰ بار دانلود می‌شود. البته حدوداً دو ماه پیش تعداد دانلودهای روزانه‌ی تردز به یک‌میلیون رسیده بود.

Apptopia می‌گوید رشد آمار دانلود تردز نتیجه‌ی افزایش تبلیغات متا برلی این پلتفرم است. شرکت مارک زاکربرگ با تمام توان در تلاش است تا از بحران ایجادشده برای ایکس نهایت استفاده را ببرد و تردز را به‌عنوان بهترین جایگزین معرفی کند. همچنین، در ماه‌های اخیر تفاوت تردز و ایکس کمتر از قبل شده است.

تعداد دانلودهای اپلیکیشن ایکس از سپتامبر (شهریور و مهر) ۲۷ میلیون افزایش یافته است؛ درحالی‌که در همین بازه‌ی زمانی ۴۱ میلیون دانلود جدید برای تردز ثبت شده. آمار دانلود ایکس شامل اپلیکیشن Twitter Lite نیز می‌شود که برای بازارهای نوظهور ساخته شده و هنوز نامش به ایکس تغییر نکرده است.

آمار Apptopia نشان می‌دهد که افزایش استقبال از تردز در بازارهای خارج از ایالات متحده اتفاق افتاده است. طبق آمار، کشور هند بیشترین تأثیر را بر رشد آمار دانلود تردز گذاشته است (۱۱٫۲ درصد معادل ۹٫۲ میلیون از دانلودهای جدید). ایالات متحده با سهم ۷٫۴ درصدی (معادل ۶٫۱ میلیون) در رتبه‌ی دوم قرار گرفت.

در دو ماه اخیر، کاربران ساکن اندونزی بیشترین تأثیر را روی افزایش آمار دانلود اپلیکیشن ایکس گذاشته‌اند و کشور هند نیز در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد.

با وجود پیشرفت‌های اخیر تردز، ایکس همچنان پلتفرم بسیار بزرگ‌تری است. الگوریتم و ساختار ایکس به‌گونه‌ای است که کاربران را نگه می‌دارد و حالا تعداد کمی از کاربران قدیمی ایکس حاضرند که این پلتفرم را به‌طور کامل ترک کنند. ایکس ماهانه از ۵۰۰ میلیون کاربر میزبانی می‌کند؛ اما تعداد کاربران ماهانه‌ی تردز کمی کمتر از ۱۰۰ میلیون است.

آینده‌ی ایکس بسیار مبهم به‌نظر می‌رسد؛ چون تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ تبلیغات را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند. کورسوی امیدی برای بازگشت این شرکت‌ها وجود داشت؛ اما ایلان ماسک در مصاحبه‌ای جدید مستقیماً به بزرگان صنعت فناوری توهین کرد تا بازگشت آن‌ها به ایکس بسیار نامحتمل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات