لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی آیفون ۱۳ پرو مکس

تردز چیست ؛ تمام قابلیت های Threads، شبکه اجتماعی متنی اینستاگرام

پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 18 دقیقه
اپلیکیشن جنجالی تردز از زمان انتشار سروصدای زیادی به‌پا کرده است؛ اما تردز چیست؟ با نحوه استفاده، دانلود و همه چیز درمورد Threads آشنا شوید.
تبلیغات

مارک زاکربرگ مطمئناً می‌داند که چه روشی را برای رقابت با دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی انتخاب کند. پس از الهام گرفتن ریلز از تیک‌تاک و استوری از اسنپ چت، مدیر عامل متا با الهام گرفتن از اپلیکیشن معروف توییتر، پلتفرم خود را با نام Threads منتشر کرد. اپلیکیشن Threads، اپ وابسته به اینستاگرام است که دست کاربران اینستاگرام را می‌گیرد و به دنیای توییتری اینستاگرام می‌برد.

درحالی‌که ایلان ماسک سرش با افزایش محدودیت‌های توییتر برای کاربران گرم بود، مارک زاکربرگ فرصت را غنیمت شمرد و تردز را یک هفته زودتر از زمان تعیین‌شده منتشر کرد. شاید به همین دلیل بود که تردز تنها دو ساعت پس از انتشار عمومی به بیش‌از دو میلیون کاربر دست پیدا کرد. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید ۸۵۲ روز طول کشید تا فیسبوک به ۱۰ میلیون کاربر برسد و توییتر در ۷۸۰ روز به این آمار رسید.

تردز کمتر از ۵ روز بعد از انتشار، به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کرد. این‌درحالی‌است که رکورد سریع‌ترین رشد در بین پلتفرم‌های جدید، در اختیار ChatGPT بود که پس از دو ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید!

تردز زاکربرگ

اکنون که در مورد محبوبیت سریع‌ به‌وقوع‌ پیوسته‌ی تردز اطلاع پیدا کردیم، نوبت آن است که بپرسیم تردز چیست؟ در این مقاله با دانلود، نحوه ثبت نام، کاربرد، نحوه استفاده و همه چیز درمورد Threads آشنا خواهید شد.

تردز اینستاگرام چیست

Threads شبکه‌ی اجتماعی جدید وابسته‌به اینستاگرام است که در آن می‌توانید پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر یا پست‌های حاوی عکس و ویدیو تا حداکثر پنج دقیقه را منتشر کنید، به پست‌های دیگران پاسخ دهید و پروفایل‌های موردعلاقه خود را دنبال کنید. هرچند این اپلیکیشن قرار است یک برنامه متن‌محور باشد اما مانند توییتر پست‌ها و ریپلای‌های تردز می‌توانند شامل قطعات کوتاه متن، لینک‌ها، عکس‌ها، ویدیوها یا ترکیبی از آن‌ها باشد.

صفحات مختلف اینستاگرام تردز / Instagram Threads

هرکسی‌که در اینستاگرام حساب داشته باشد،‌ می‌تواند پروفایل تریدز اینستاگرام خود را ایجاد کند. در تردز اینستاگرام سایر کاربران می‌توانند شما را دنبال کنند تا پست‌‌ها و ریپلای‌هایتان را در فیدشان و از پروفایل شما ببینند. این‌که چه کسی می‌تواند پست‌های شما را ببیند، توسط تنظیمات حریم خصوصی پروفایل تردزتان تعیین می‌شود. درست مانند توییتر، کابران تردز نیز می‌توانند پست‌های شما را ریپلای، لایک، کوت و ری‌پست کنند یا لینک آن‌ها را به‌اشتراک بگذارند.

تردز چگونه شکل‌ گرفت

همه چیز از جایی شروع شد که ایلان ماسک با توییتری‌ها سر ناسازگاری برداشت. اکتبر ۲۰۲۲، زمانی‌که ماسک، توییتر را تصاحب و تغییرات بحث‌برانگیز و محدودکننده‌ای را در سیاست‌های تعدیل محتوای این پلتفرم اعلام کرد، بسیاری از کاربران شروع به جستجوی سرویس‌های جایگزین کردند. تصمیمات عجیب ماسک سبب شد شبکه‌های اجتماعی میکروبلاگینگ زیادی مثل بلواسکای، ماستودون، Spill و ... برای رقابت‌ با توییتر ظهور کنند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها نتوانستد شروعی به قدرتمندی تردز داشته باشد.

مد‌ت‌ها بود که متا با مالکیت فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ، جای خالی پلتفرمی متن‌محور را احساس می‌کرد که به لطف آتش ایلان ماسک، جرقه‌ی اجرایی کردن ایده‌اش فراهم شد. نوامبر ۲۰۲۲ کارمندان متا بحث در مورد ایجاد برنامه‌ای جداگانه برای Instagram Notes را مطرح کردند: اپلیکیشن متن‌محوری که برای اینستاگرام ساخته شده باشد. این‌گونه بود که توسعه برنامه جدید (که در آینده Threads نام می‌گرفت) در ژانویه ۲۰۲۳ با نام رمز «P92» آغاز شد.

کریس کاکس، مدیر تولید متا، پروژه 92 را به‌عنوان «پاسخ متا به توییتر» توصیف کرد

در ماه جولای توسعه‌دهنده‌ای به‌اسم الساندرو پالوزی درباره انتشار پروژه 92 با اسم Threads در گوگل پلی، توییت زد؛ اما برنامه کمی بعد حذف شد. پالوزی چندین اسکرین‌شات از ویژگی‌های برنامه به اشتراک گذاشت.

سوم جولای، Threads در اپ استور ظاهر و تاریخ انتشار آن ۶ جولای تعیین شد. اینجا بود که باز هم ماسک، بی‌خبر از همه‌جا وظیفه‌ی کاتالیزوری را به گردن گرفت و با اعلام ایجاد تغییراتی در توییتر (به‌ویژه محدودیت تعداد توییت‌های قابل مشاهده در روز) به لانچ برنامه جدید متا سرعت بخشید.

شمارش معکوس لانچ تردز در وب‌سایت رسمی threads.net

یک روز پس از راه‌اندازی، Threads به سی میلیون کاربر دست یافت و رکورد قبلی ChatGPT را پشت سر گذاشت

وب‌سایت رسمی threads.net لینک‌های دانلود برنامه را نمایش می‌داد و شمارش معکوس تا راه‌اندازی سرویس تردز را به‌عهده داشت. وقتی شمارش معکوس در ۵ جولای به ساعت ۱۹:۰۰ رسید، Threads به‌طور رسمی در صد کشور لانچ شد. در عرض یک روز پس از راه‌اندازی، Threads به سی میلیون کاربر دست یافت و رکورد قبلی ChatGPT را پشت سر گذاشت. در همان روز وکلای توییتر تهدید کردند که متا را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهند و مدعی شدند که این شرکت برای توسعه اپلیکیشن Threads از اسرار تجاری استفاده کرده است.

بد نیست بدانید که اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ای به‌نام Threads را که یک اپ جداگانه برای اندروید و iOS بود، معرفی کرد. این برنامه با عملکردی مشابه با اسنپ چت به کاربران اجازه می‌داد تا از طریق پیام‌رسانی و چت‌های ویدیویی ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام این نسخه Threads را در دسامبر ۲۰۲۱ متوقف کرد.

کاربرد تردز چیست

لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی گوشی اندروید

متا تردز را به‌عنوان روشی جدید برای اشتراک‌گذاری متن و پیوستن به مکالمات عمومی معرفی کرده است. اینستاگرام جایی است که میلیاردها نفر در سراسر جهان از طریق عکس و ویدیو به یکدیگر متصل می‌شوند. هدف متا از ساخت Threads این است که بهترین عملکردهای اینستاگرام را به‌شکل متن‌محور گسترش دهد و فضایی مثبت و خلاقانه برای بیان ایده‌های کاربران ایجاد کند. درست مانند اینستاگرام، در تردز می‌توانید دوستان و افرادی که علایق شما را به اشتراک می‌گذارند، دنبال و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

تردز پلتفرمی است که به متن‌ و قلم شما فضای بهتری برای دیده شدن می‌دهد

اگر به زبان ساده‌تر بخواهم کاربرد تردز را توضیح دهم تا بیشتر متوجه تفاوت آن با اینستاگرام شوید باید بگویم اینستاگرام، پلتفرم تصویر‌محوری است که شما حرف‌هایتان را در قالب تصویر با دیگران به اشتراک می‌گذارید؛ یعنی باید تصویری را انتخاب کنید تا بتوانید متن خود را به نمایش دربیاورید. درحالی‌که تمرکز تردز ابتدا روی محتوای متنی و سپس تصویری است. تردز پلتفرمی است که به متن‌ و قلم شما مکان بهتری برای دیده شدن می‌دهد. همانطور که آدام موسری، رئيس اینستاگرام توضیح داده است، باید فکر کنید که دوست دارید چه مکالمات عمومی‌ای داشته باشید و سپس خودتان را در بستر تردز درگیر بحث موردعلاقه‌تان کنید.

دانلود تردز

صفحه اپ استور اینستاگرام تردز / Instagram Threads با لوگو متا

برای شروع استفاده از تردز نیاز به دانلود تردز دارید. کاربران اندورید می‌توانند دانلود اینستاگرام تردز را از پلی استور انجام دهند. کاربران آیفون هم می‌توانند برای دانلود تریدز اینستاگرام به اپ استور مراجعه کنند. البته می‌توانید از نسخه وب تردز هم استفاده کنید، بااین تفاوت که امکان لاگین در این وب‌سایت وجود ندارد. در زیر لینک دسترسی و دانلود برنامه تردز اینستاگرام را برایتان قرار داده‌‌ایم.

توصیه می‌کنیم برای دریافت برنامه تردز اینستاگرام به منبع دیگری جز اپ استور و پلی استور مراجعه نکنید.

نحوه ثبت نام در اینستاگرام تردز

پس از دانلود تردز نوبت به ثبت‌نام می‌رسد. برای ورود به Threads به حساب کاربری اینستاگرام نیاز دارید. درحال حاضر تنها کاربران اینستاگرام امکان عضویت در برنامه تردز اینستاگرام را دارند. بنابراین اگر از قبل حساب اینستاگرام ندارید، مقاله آموزش ساخت اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی کامل‌تر و تصویری، می‌توانید به مقاله آموزش ثبت نام در تردز زومیت مراجعه کنید.

با فرض‌بر‌اینکه حساب اینستاگرام دارید، نحوه ثبت نام در اینستاگرام تردز به شکل زیر است:

  • اپ Threads را باز کنید و روی گزینه‌ی Log in with Instagram ضربه بزنید تا وارد تردز شوید.
  • گزینه‌ی Import from Instagram را بزنید تا پروفایل اینستاگرام شما به تردز منتقل شود. سپس روی دکمه Next بزنید.
  • در مرحله‌ی سوم باید عمومی یا خصوصی بودن حساب را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید همه‌ی کاربران پست‌های شما را ببینند، گزینه‌ی Public Profile و در غیر این‌صورت Private Profile را انتخاب کنید.
ثبت‌نام در تردز
  • در مرحله‌ی بعد فهرست کسانی را که در اینستاگرام فالو کرده‌اید، مشاهده خواهید کرد. با ضربه روی گزینه‌ی Follow All تمامی حساب‌ها فالو می‌شوند. همچنین اگر روی گزینه‌ی Follow در کنار هر نام کاربری ضربه بزنید، می‌توانید حساب‌ها را به‌صورت گزینشی فالو کنید. اگر هم تمایلی به فالو کردن کسی ندارید فقط روی گزینه‌ی Next در بالای صفحه بزنید.
  • در نهایت روی گزینه‌ی Join Threads ضربه بزنید تا فرایند ساخت حساب کاربری تردز به اتمام برسد.

نشان عددی تردز در بایوی اینستاگرام

پس‌از‌این‌که مراحل ساخت حساب تردز را به اتمام رساندید، یک عدد به‌شکل لینک (xx..x@) در بایوی اینستاگرام، درست زیر نامتان اضافه خواهد شد. این عدد که به گفته اینستاگرام نشان موقت است، مشخص می‌کند که شما چندمین نفری هستید که به تردز پیوسته‌اید. همچنین به فالوورهایتان اجازه می‌دهد که بدانند شما در تردز هستید تا با کلیک روی عدد، به پروفایل تردزتان هدایت شوند.

نشان عددی تردز در پروفایل اینستاگرام آدام موسری
پروفایل اینستاگرام مارک زاکربرگ

اگر از وجود این لینک در بایوی اینستاگرامتان راضی نیستید، کافی است روی آن ضربه بزنید، گزینه Hide badge و سپس Remove badge را انتخاب کنید.

تردز چگونه کار می‌کند

هنگامی‌که برنامه را دانلود کردید، می‌توانید با اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. نام کاربری اینستای شما به حساب تردزتان منتقل می‌شود. همچنین اگر تیک آبی گرفته‌ باشید، آن را در حساب تردزتان خواهید دید. به‌غیر از انتقال اطلاعات پروفایل ایستاگرام به تردز، می‌توانید پروفایل Threads خود را به‌صورت دستی سفارشی کنید.

مرد با گوشی در سایه دربرابر لوگو اینستاگرام تردز / Instagram Threads

در مرحله ثبت‌نام می‌توانید انتخاب کنید که به‌طور خودکار همان حساب‌هایی را که قبلاً در اینستاگرام دنبال کرده‌اید، فالو کنید و همچنین حساب‌های جدیدی را برای دنبال کردن از داخل برنامه Threads پیدا کرده و فالو کنید. فید شما ترکیبی از محتوای پیشنهادی و پست‌های افرادی است که دنبال می‌کنید. بنابراین اگر به بخش فید رفتید و در آن تردهایی را مشاهده کردید که نویسنده‌شان را فالو نکرده‌اید، تعجب نکنید. درحال‌حاضر هیچ روشی برای جداسازی این دو دسته در فید وجود ندارد.

روش کار کردن با تردز اینستاگرام بسیار شبیه به توییتر است. درنتیجه اگر قبلاً با توییتر کار کرده باشید، این نسخه‌ی اینستاگرامی به‌شدت برایتان ساده و آشنا به‌نظر خواهد رسید.

روش حذف اکانت تردز

یادتان می‌آید که گفتیم تردز به‌شدت به اینستاگرام وابسته است؟ درواقع این وابستگی به‌قدری است که حذف اکانت تردز تنها با دیلیت اکانت اینستاگرام امکان‌پذیر است. حالا اگر ما تردز را صرفاً برای رفع کنجکاوی، مشاهده رابط کاربری و سردرآوردن از فضای آن نصب کرده باشیم و درنهایت به این نتیجه برسیم که مناسب ما نیست، چه باید بکنیم؟

به‌گفته متا هر زمان که خواستید، می‌توانید پروفایل تردز را غیرفعال کنید، اما حذف پروفایل تردز فقط با حذف حساب اینستاگرام ممکن است. به‌نظر می‌رسد که تردز برای کم نشدن تعداد کاربرانش، حساب اینستاگرام آن‌ها را گروگان نگه داشته است. البته واقعیت این است که چون حساب اینستاگرام و تردز شما یکسان است، حذف یکی باعث حذف دیگری خواهد شد. هرچند امیدواریم در آینده این موضوع که مورد کوچکی هم نیست، تغییر کند.

هر زمان که خواستید، می‌توانید پروفایل تردز را غیرفعال کنید، اما حذف پروفایل تردز فقط با حذف حساب اینستاگرام ممکن است

با دی‌اکتیو کردن تردز تا زمانی‌که تصمیم به فعال‌سازی مجدد بگیرید، پروفایل و پست‌های شما از دید پنهان می‌شود. در مقاله آموزش دی اکتیو تردز، روش غیرفعال کردن تردز و دیلیت اکانت تردز (همراه با حذف حساب اینستاگرام) را به‌طور کامل و تصویری شرح داده‌ایم. در ادامه به مراحل غیرفعالسازی اکانت Threads اشاره‌ می‌کنیم:

روش حذف اکانت تردز
روش حذف اکانت تردز
روش حذف اکانت تردز
  • در اپلیکیشن تردز، روی آیکون پروفایل ضربه بزنید.
  • روی منوی دوخطِ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی گزینه‌ی Account ضربه بزنید.
  • گزینه‌ی Deactivate Profile را انتخاب کنید.
  • روی گزینه‌ی Deactivate Threads Profile ضربه بزنید.
  • در پیامی که ظاهر می‌شود، روی گزینه‌ی Deactivate ضربه بزنید تا تردز غیرفعال شود.

ویژگی‌های تردز

اکنون که تقریباً همه چیز را در مورد تردز می‌دانیم، می‌توانیم نگاهی به ویژگی‌های فعلی آن بیندازیم و ببینیم اپ رکوردشکن متا چه قابلیت‌هایی را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

سادگی ساخت و مدیریت حساب

اسکرین شات صفحه اصلی اینستاگرام تردز / Instagram Threads

Threads تاحدی به اینستاگرام وابسته است که شما بدون داشتن حساب اینستاگرام نمی‌توانید وارد برنامه تردز شوید. به‌نظر نمی‌آید این مورد در آینده نزدیک قابل تغییر باشد؛ زیرا به این روش تردز به سیر صعودی تعداد کاربران اینستاگرام نیز کمک خواهد کرد.‌‌

اولین باری که وارد سیستم می‌شوید، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید جزئیات پروفایل اینستاگرام خود را وارد کنید و همان کاربرانی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنید، فالو کنید.

این موضوع شاید از نظر بسیاری از کاربران معمولی جالب نباشد، اما فراموش نکنید که همیشه دربرابر مخالفان، موافقانی نیز وجود دارد. ثبت‌نام بدون دردسر در تردز برای خیلی‌ از کاربران تیک آبی، اینفلوئنسرها، حساب‌های تجاری اینستاگرامی و درکل کسانی‌که در اینستاگرام تعداد فالوورهای بالایی دارند و نیز کاربران عادی و مبتدی اینستاگرام، ویژگی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

دلیلی وجود ندارد که این افراد از ثبت‌نام فوق‌کوتاه و ساده‌ی تردز استقبال نکنند. به‌این‌ترتیب در کمتر از یک دقیقه وارد حساب جدید منحصربه‌فرد خودشان خواهند شد که تقریباً به‌هیچ ویرایشی نیاز ندارد.

بدون هزینه و نمایش تبلیغات

دانلود و استفاده از تردز کاملاً رایگان است، بنابراین دسترسی به هیچکدام از ویژگی‌‌های آن در گرو پرداخت هزینه نیست. فعلاً هیچ تبلیغاتی در تردز وجود ندارد، که احتمالاً باتوجه به آنچه اینستاگرام پشت‌سرگذاشته است، این‌ موضوع به مرور برای تردز هم دست‌خوش تغییر خواهد شد.

اگر در فید Threads پیمایش کنید، علامت‌های آبی‌رنگی را در کنار برخی از حساب‌ها مشاهده خواهید کرد. این علامت‌ها به این معنی هستند که کاربر تأیید شده است. وجود این علامت آبی در کنار حساب‌های تردزی براساس تأیید در اینستاگرام انجام می‌شود. بنابراین اگر حسابتان در اینستاگرام تأیید شده باشد، حتی اگر برای دریافت تیک آبی هزینه پرداخت کرده باشید، در تردز نیز تأیید می‌شوید و تیک آبی خود را به‌همراه می‌برید.

پتانسیل رشد بیشتر

با ساخت حساب تردز، در اپ اینستاگرام عددی به‌شکل لینک در بایوی پروفایلتان ظاهر می‌شود و در نسخه وب یک آیکون تردز در بالای صفحه پروفایتان ظاهر می‌شود. این عدد نه‌تنها نشان می‌دهد که شما چندمین نفری هستید که به تردز پیوسته‌اید بلکه به فالوورها و کاربرانی که از حسابتان بازدید می‌کنند، اجازه می‌دهد که بدانند شما در تردز پروفایل دارید. کلیک روی عدد یا آیکون تردز در بایوی اینستا، به باز شدن پروفایل تردزتان ختم می‌شود.

انتخاب این‌که آیا این نشان عددی در بایوی پروفایتان نمایش داده شود یا خیر، به عهده خودتان است. البته قرار است این نشان موقت به‌زودی از پروفایل‌ها حذف شود؛ اما این احتمال وجود دارد که مانند نسخه وب اینستاگرام، نشان عددی جای خود را به آیکون تردز بدهد.

پروفایل اینستگرام متا

این موضوع در مورد پروفایل تردزتان نیز صادق است. با ورود به پروفایل تردز، آیکون اینستاگرام را در بالای تصویر پروفایتان خواهید دید که سایر کاربران را به پیج اینستاگرامتان هدایت می‌کند.

بدین‌شکل امکان رشد فالوور و دیده شدن شما از همیشه بیشتر است. انتظار می‌رود که بتوانید مخاطبان بیشتری را از طریق تردز به پروفایل اینستاگرامتان جذب کنید(حتی اگر از پیش مخاطبان زیادی نداشته باشید).

پروفایل تردز متا

قابلیت ری‌پست و ریپلای ، ویژگی دیگری است که رشد بیشتری را در تردز به‌دنبال خواهد داشت. ریپلای و ری‌پست که همان بازنشر پست‌های کاربران مختلف در صفحه شخصی خودتان است، شانس بیشتری برای دیده شدن و جذب فالور ایجاد خواهد کرد. بگذارید اینجوری بگویم هرزمان که کاربری، یکی از پست‌های تردز شما را ری‌پست می‌کند، شما را در معرض دید جامعه‌ی مخاطبین خودش قرار می‌دهد. علاوه‌براین هر ریپلای به این پست یا سایر پست‌های شما به مخاطبینِ کاربرِ ریپلای‌کننده نشان داده خواهد شد. اکنون باید کاملاً درک کنید که چرا این دو قابلیت می‌توانند به دیده شدن بیشتر کاربران کمک کنند.

بدیهی است که هرچه پست‌های شما بحث‌برانگیزتر و جذاب‌تر باشد امکان ری‌پست شدن و ریپلای خوردن آن نیز بالا می‌رود. این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای تولید محتوای جذاب و البته محتوای زرد پرمخاطب باشد.

رابط کاربری روان و سرراست

در‌حالی‌که بیشتر ویژگی‌های تریدز شبیه توییتر است، دکمه‌های قلب، کامنت، اشتراک‌گذاری و تب‌های مشابه اینستاگرام آن، نشان‌دهنده شباهت طراحی رابط کاربری‌اش با اینستاگرام است.

رابط کاربری این اپلیکیشن به‌قدری ساده است که هرکاربری به‌ محض ورود می‌تواند بدون کمک متوجه عملکردهای مختلف آن شود. شاید بیشترین ایراد وارد‌بر‌آن را بتوان فید شلوغ و درهمی که درحال‌حاضر توانایی جداسازی پست‌های فالوورها از غیرفالوورها را ندارد، دانست. توسعه‌دهندگان تردز در این مورد از کاربران خواسته‌اند تا صبوری کنند، زیرا فید فالووینگ به‌همراه تعداد دیگری از امکانات مثل هشتگ در راه است.

پروفایل تردز آدام موسری
پروفایل تردز مارک زاکربرگ

برای کسانی‌که وقتی گوشی را در دست می‌گیرند، زمان را از دست می‌دهند، امکان تعیین محدودیت زمان استفاده از برنامه، ویژگی نجات‌دهنده‌ای است. خوشبختانه در این مورد تردز همچنان از اینستاگرام پیروی کرده و قابلیت Take a break را دراختیار کاربران قرار داده است. با فعال کردن این قابلیت می‌توانید هر ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دقیقه یک‌بار پیام یادآوری مبنی‌بر پایان زمان تعیین‌شده برای استفاده از برنامه، مشاهده کنید. برای فعال کردن قابلیت Take a break مراحل زیر را دنبال کنید:

حالت دارک مود تردز
حالت دارک مود تردز
  • با کلیک بر روی منوی دوخط در بالای صفحه تردز به تنظیمات بروید.
  • روی «Account» ضربه بزنید.
  • روی «Take a break» ضربه بزنید.
  • مدت زمان موردنظرتان را برای نمایش یادآورِ استفاده از برنامه انتخاب کنید.

قابلیت استفاده از تم تیره نیز موردی است که باید به آن اشاره کنیم. در اپ تردز این قابلیت با روشن شدن حالت دارک مود گوشی فعال می‌‌شود و گزینه مستقلی برای انتخاب از داخل اپ ندارد. در نسخه وب تردز نیز با کلیک بر روی لوگوی تردز در بالای صفحه می‌توانید دارک مود را فعال کنید.

تردز در برابر توییتر

مقایسه توییتر با تردز

اکنون که از سیرتاپیاز تردز صحبت کردیم، نمی‌توانیم از بخش مقایسه تردز با توییتر چشم‌پوشی کنیم. هرچه باشد این برنامه جدی‌ترین رقیب و جایگزینی برای توییتر حساب می‌شود، حتی اگر مدیران آن به ظاهر چیز دیگری بگویند.

در مقاله تفاوت تردز و تویتر به‌طور کامل این دو پلتفرم را با هم مقایسه کرده‌ایم. در ادامه فقط به تفاوت های کلیدی تردز و توییتر اشاره می‌کنیم.

  • وابستگی ساخت و حذف حساب: به‌علت وابستگی تردز به اینستا،‌ عضویت و حذف حساب در آن در گرو حساب اینستاگرام شما است. توییتر پلتفرمی مستقل است که برای ایجاد و حذف حساب در آن به چیزی جز اطلاعات موردتأیید خودتان نیاز ندارید.
  • هزینه و تبلیغات: در حال‌حاضر می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه برای خدمات یا مزاحمت تبلیغات از تردز استفاده کنید. این دو مورد از نکات منفی‌ای است که کاربران توییتر را می‌آزارد.
  • تأیید حساب و تیک آبی: اگر حسابتان در اینستاگرام تأیید شده باشد، در تردز نیز تأیید خواهید شد. این درحالی است که برای دریافت نشان تأیید توییتر باید اشتراک توییتر بلو بخرید.
  • محدودیت پیام‌های متنی: محدودیت پیام‌های متنی برای تردز ۵۰۰ کاراکتر و برای توییتر فقط ۲۸۰ کاراکتر است. با خرید اشتراک توییتر می‌توان توییت‌های بلند ۴۰۰۰ کلمه‌ای زد.
  • پست‌های چندرسانه‌ای: در تردز می‌توانید پست‌های حاوی فیلم و ویدیو را تا ۱۰ مورد به‌شکل اسلایدی در هر پست، ایجاد کنید. کاربران توییتر تنها می‌توانند چهار فایل تصویری را در هر توییت (به‌شکلی که در گالری تصاویر نمایش داده می‌شود) پست کنند.
  • پیروی از الگوریتم‌: توییتر محتوای ترندشده را به کاربران نشان می‌دهد و می‌توانید حساب‌های توییتری جذابی را که ممکن است هنوز دنبال نکرده‌ باشید، کشف کنید. همچنین دارای فید جداگانه For You و Following در صفحه اصلی است تا محتوای فالویینگ‌های شما بین سایر توییت‌ها گم نشود. Threads هم‌اکنون فقط فید اصلی را ارائه می‌دهد که ترکیبی از پست افرادی که دنبال می‌کنید و حساب‌هایی است که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشید. این یعنی تنها محتوایی که در Threads کشف می‌کنید همان چیزی است که الگوریتم متا در اختیار شما قرار می‌دهد. در تردز هشتگ، بخش ترندینگ یا قابلیت جستجو وجود ندارد.
توییت جک دورسی و ایلان ماسک در مورد الگوریتم متا

این حق هر کاربری است که محتوای مدنظر خود را برای مشاهده و مطالعه، انتخاب کند؛ اما متا اجازه نمی‌دهد کاربران جلوی نمایش پست‌های الگوریتمی را در فید اصلی بگیرند. از زمان انتشار تردز، بیشترین ناراحتی کاربران نبود تب فالووینگ است که باعث شده هر پست مربوط و نامربوطی به کاربر خورانده شود. جک دورسی و ایلان ماسک در این مورد به توییت معترضی ریپلای کرده‌ و گفته‌اند که عدم حق انتخاب، نتیجه‌ی سیستم منبع‌بسته و صرفاً الگوریتمیِ متا است.

  • کمبود بخش ترندینگ، جستجو و هشتگ: هشتگ‌ها عنصر کلیدی هویت توییتر و ویژگی‌ای است که در دیگر پلتفرم‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام نفوذ کرده؛ اما ازآنجا‌که Threads به کاربران اجازه جستجوی محتوای خاصی را نمی‌دهد، امکان هشتگ‌گذاری نیز وجود ندارد. همانطور که این برنامه هنوز هشتگ‌ها را فعال نکرده است، صفحه Trending که می‌توانید در تب جستجوی توییتر پیدا کنید، هم در تردز وجود ندارد. با‌توجه‌به‌این‌که اینستاگرام پست‌های پرطرفدار یا الگوریتمی انتخاب‌شده را در تب اکسپلور نشان می‌دهد، احتمالاً این ویژگی نیز به اپ تردز اضافه خواهد شد.

آینده‌ی تردز

تردز قدم‌های اولیه‌اش را برمی‌دارد و هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است. ویژگی‌های زیادی باقی مانده است که در فهرستِ آنچه باید به تردز اضافه شود، انتظار اجرایی شدن را می‌کشند. اپ رکوردشکن متا شاید هنوز از لحاظ قابلیت‌ها به‌پای توییتر نرسد؛ اما در آینده جای پیشرفت زیادی دارد. باید نشست و دید که آیا تردز باعث سقوط توییتر می‌شود یا هریک جداگانه به مسیر خود ادامه می‌دهند و با معرفی امکانات جدید باعث رشد فضای میکروبلاگینگ می‌شوند.

زومیت را در تردز دنبال کنید

اینستاگرام تردز / Instagram Threads روی آیفون حساب زومیت

زومیت نیز همزمان با سایر رسانه‌های دنیا، حساب کاربری در تردز راه‌اندازی کرده است. در این شبکه‌ی اجتماعی خبرها و موضوعات مهم را به‌صورت روزانه پوشش می‌دهیم و گاهی‌اوقات نظرسنجی برگزار می‌کنیم.

برای فالو کردن حساب زومیت در تردز روی دکمه زیر بزنید.

سوالات متداول زومیت

  • تردز چیست؟

    Threads شبکه‌ی اجتماعی جدید وابسته‌به اینستاگرام است که در آن می‌توانید پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر یا پست‌های حاوی عکس و ویدیو تا حداکثر پنج دقیقه را منتشر کنید، به پست‌های دیگران پاسخ دهید و پروفایل‌های موردعلاقه خود را دنبال کنید.

  • آیا می‌توان بدون حساب اینستاگرام در تردز عضو شد؟

    Threads به‌شدت به اینستاگرام وابسته است، به‌طوری‌که درحال حاضر تنها کاربران اینستاگرام امکان عضویت در برنامه تردز اینستاگرام را دارند. به‌نظر نمی‌آید این مورد در آینده نزدیک قابل تغییر باشد.

  • در حال حاضر چه ویژگی‌هایی در Threads وجود ندارد؟

    فید «Following»

    امکان ارسال پیام خصوصی

    پشتیبانی کامل از نسخه وب

    امکان ویرایش پست‌ها

    پشتیبانی از متن تصویر Alt تولید‌شده توسط کاربر

    هشتگ‌ها

    فهرست پست‌هایی که لایک کرده‌اید

  • چه اقدامات امنیتی‌ای در تردز وجود دارد؟

    Threads دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام را در مورد محتوا و تعاملات درون برنامه اجرا می‌کند که شامل ابزارهایی برای تعدیل مکالمات است. کاربران امکان مدیریت افرادی که آن‌ها را منشن می‌کنند یا به آن‌ها ریپلای می‌زنند را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات