مدیاتک پردازنده‌ی ۵ نانومتری دایمنسیتی 7000 را برای رقابت با اسنپدراگون 870 تولید می‌کند

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا مدیاتک در حال ساخت پردازنده‌ی ۵ نانومتری دایمنسیتی ۷۰۰۰ است که از نظر قدرت پردازشی در سطح اسنپدراگون ۸۷۰ است و بین تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنستی ۹۰۰۰ قرار می‌گیرد.
تبلیغات

باوجود آنکه مدیاتک اخیرا تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ را معرفی کرد اما قصد دارد تا در رویداد دیگری که در ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۴۰۰) در چین برگزار می‌شود توضیحات بیشتری درباره‌ی تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ ارائه کند. گیزموچاینا گزارش کرده که این شرکت همچنین روی تراشه‌ی دیگری به‌نام دایمنسیتی ۷۰۰۰ کار می‌کند و اطلاعات کلیدی درباره‌ی آن منتشر کرده است.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ اولین تراشه‌ی ۴ نانومتری جهان است. حالا گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که دایمنسیتی ۷۰۰۰ آینده با فناوری پردازش ۵ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. اطلاعات جدید نشان می‌دهد که تراشه هشت‌هسته‌ای شامل چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود.

دایمنسیتی ۷۰۰۰ مدیاتک دارای گرافیک Mali-G510 MC6 خواهد بود و انتظار می‌رود که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام رقابت کند. اخیرا، همین افشاگر ادعا کرده بود که دایمنسیتی ۷۰۰۰ با پشتیبانی از شارژ سریع ۷۵ واتی عرضه خواهد شد.

مشخصات شایعه‌ی مذکور نشان می‌دهد که دایمنسیتی ۷۰۰۰ بین تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنستی ۹۰۰۰ قرار خواهد گرفت. به‌گفته‌ی مدیر کل ردمی، لو ویبینگ، این شرکت احتمالا یکی از اولین برندهایی خواهد بود که گوشی مجهز به تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۰۰۰ را عرضه خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، مرحله‌ی آزمایش دایمنسیتی ۷۰۰۰ آغاز شده است. به‌همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود که تراشه‌ی جدید مدیاتک احتمالا در دسامبر ۲۰۲۱ یا ژانویه ۲۰۲۲ (بین آذر تا بهمن ۱۴۰۰) رسما معرفی خواهد شد. اولین گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۰۰۰ ممکن است تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات