عملکرد گرافیکی اگزینوس 2200 نسبت به اگزینوس 2100 حدود ۳۴ درصد بهتر است

جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس یک گزارش جدید از بنچمارک گرافیکی تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ، اوج عملکرد گرافیکی این پردازنده نسبت اگزینوس ۲۱۰۰ حدود ۳۴ درصد بهتر است.
تبلیغات

نتایج رسمی بنچمارک گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ منتشر شده است. براساس آمار این بنچمارک، عملکرد گرافیکی نسل جدید اگزینوس نسبت به قبل به‌میزان درخورتوجهی بهبود یافته است.

به گزارش گیزموچاینا، این آمار توسط یکی از افشاگران معروف خبرهای فناوری به‌نام ترون، منتشر شده است. این بنچمارک نشان می‌دهد پردازنده‌ی گرافیکی ۶ هسته‌ای rDNA 2 AMD در اگزینوس ۲۲۰۰ نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ بین ۳۱ تا ۳۴ درصد بهبود یافته است. این درحالی است که معمولا عملکرد پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی نسل جدید پردازنده‌ها نسبت به قبل حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

بااین‌حال، عملکرد پایدار یا معیارهای عملکرد در یک مدت زمان معین، با اختلاف بین ۱۷ تا ۲۰ درصد، رضایت‌بخش نیست. البته ترون اعلام کرده است که این نتایج براساس سخت‌افزار و نرم‌افزار پیش‌تولید است و به‌همین دلیل احتمالا عملکرد نهایی اگزینوس ۲۲۰۰ بهتر خواهد بود.

ترون همچنین اشاره کرده است که براساس نتایج 3DMark، عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ خیلی تفاوت دارد. البته باید توجه داشته باشیم که اسنپدراگون ۸۸۸، تراشه‌ی پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ کوالکام محسوب می‌شود، و به‌همین دلیل، این مقایسه خیلی منصفانه نیست. پردازنده‌های گرافیک تراشه‌های اسنپدراگون معمولا نسبت به رقبا بهتر عمل می‌کنند و بنابراین رسیدن به سطح عملکرد گرافیکی این تراشه، یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

در توئیت ترون به این مورد نیز اشاره شده است که پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ از معماری جدید ‌‌ARMv9 بهره خواهد برد. این معماری یکی از راهکارهای جدید در حوزه‌ی هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و امنیت است و این یعنی تراشه‌ی جدید سامسونگ از مزایای این فناوری‌ها بهره خواهد برد.

حال باید دید آیا اگزینوس ۲۲۰۰ دربرابر تراشه‌ی A15 اپل و اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد یا خیر. به‌نظر می‌رسد حداکثر توان پردازشی گرافیکی نسل بعدی اگزینوس نسبت به نسل قبلی این پردازنده، به‌میزان درخورتوجهی بهبود یافته است. بسیاری از گیمرها به عملکرد پایدار اهمیت زیادی می‌دهند و باید دید عملکرد پایدار اگزینوس ۲۲۰۰ در چه سطحی خواهد بود.

نظر شما در مورد نسل بعدی تراشه‌های پردازشی سری اگزینوس سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات