اولین پردازنده اگزینوس سامسونگ با تراشه‌ی گرافیکی AMD احتمالا هفته آینده معرفی خواهد شد

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس پست اینستاگرامی جدید سامسونگ، اولین تراشه‌ی سری اگزینوس که به پردازنده‌ی گرافیکی AMD مجهز شده است، احتمالا در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ معرفی خواهد شد.
تبلیغات

در اوایل ماه ژوئن اولین خبرها در مورد همکاری سامسونگ و AMD برای ساخت نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس منتشر شد. این تراشه برای اولین‌بار از پردازنده‌ی گرافیکی AMD بهره خواهد برد. امروز سامسونگ در یک پست اینستاگرامی در حساب کاربری اگزینوس خود، به زمان رونمایی از این تراشه‌ی جدید (که احتمالا اگزینوس ۲۲۰۰ نامیده خواهد شد) اشاره کرده است.

به گزارش فون‌آرنا، متن پست سامسونگ، به تراشه‌ی جدید اگزینوس این شرکت اشاره دارد. در یکی از اسلاید‌های منتشر شده توسط غول فناوری کره‌ای نوشته شده است:

اجازه دهید به شما نشان دهیم که سرگرمی در آینده چگونه خواهد بود.

این پست در ادامه با جمله‌ی جسورانه‌ی «همه چیز در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰) تغییر خواهد کرد» به پایان رسیده است.

سامسونگ در این پست، به جهشی که تراشه‌ی جدیدش در صنعت فناوری گوشی‌های هوشمند به ارمغان خواهد آورد، اشاره کرده است. در اسلاید اول، شخصی را مشاهده می‌کنیم که درحال اجرای یک بازی قدیمی‌ است، درحالی‌که زیر پست نوشته شده است:

بازی‌ها، راهی طولانی را پیموده‌اند. چیزی که قبلا آن را «فراگیر» می‌دانستیم، بر تعدادی از عوامل خارجی مثل محیط اطراف متکی بود. اما پیشرفت‌های صنعت نیمه‌هادی، این موضوع را تغییر داده است.

آنچه در مورد اگزینوس ۲۲۰۰ می‌دانیم

درحال‌حاضر، ما می‌دانیم که نتیجه‌ی همکاری سامسونگ و AMD احتمالا پیشرفت‌های درخورتوجهی در قدرت گرافیکی به ارمغان خواهد آورد. به‌لطف پردازنده‌ی گرفیکی mRDNA در این تراشه‌ی جدید، احتمال دارد حتی قابلیت ری‌تریسینگ (ردیابی پرتو) نیز در آن ارائه شود.

گفته می‌شود که فرکانس کاری اگزینوس ۲۲۰۰ حداکثر به ۱۲۵۰ مگاهرتز می‌رسد که به‌میزان درخورتوجهی بهتر از اگزینوس ۲۱۰۰ است. برای مقایسه باید اشاره کنیم حداکثر فرکانس کاری اگزینوس ۲۱۰۰ معادل ۸۵۴ مگاهرتز است. نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، پشتیبانی از اتصال 5G یکپارچه و پشتیبانی از جدیدترین نسل وای‌فای و بلوتوث، همگی از ویژگی‌های مورد انتظار برای پردازنده‌ی جدید اگزینوس محسوب می‌شود.

البته انتظار نمی‌رود قدرت پردازش مرکزی این تراشه نسبت به قبل تغییر چشم‌گیری داشته باشد. بااین‌حال، گفته می‌شود این پردازنده احتمالا به یک هسته‌ی کورتکس X2 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز مجهز خواهد بود. اگزینوس جدید همچنین از سه هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی ۲٫۲ گیگاهرتزی بهره خواهد برد.

اخیرا برخی از بنچمارک‌های گوشی گلکسی اس ۲۲ که به تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز بوده است در دسترس قرار گرفته است. براساس نتایج این بنچمارک‌ها، عملکرد تراشه‌ی جدید سامسونگ حتی فراتر از انتظارات بوده است.

سامسونگ معمولا پردازند‌ه‌های جدید خود را قبل از معرفی پرچم‌داران سالانه‌ی خود رونمایی می‌کند، بنابراین تاریخ ۱۹ نوامبر برای معرفی نسل جدید تراشه‌ی اگزینوس، منطقی به‌نظر می‌رسد. بدین ترتیب ظاهرا فقط ۱۰ روز تا معرفی نسل جدید پردازنده‌های سامسونگ باقی مانده است. حال باید دید که همکاری این شرکت کره‌ای با AMD چه تأثیری بر عملکرد گرافیکی نسل بعدی اگزینوس خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات