از گلکسی A35، میان‌رده مورد انتظار و خوش‌قیمت سامسونگ، چه انتظاراتی داریم؟

یک‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نمایی از قسمت جلویی گلکسی A54
از خداحافظی با ناچ قطره‌ای تا طراحی شبیه‌ به پرچمدارهای سری گلکسی S؛ چه چیزهایی از گلکسی A35 سامسونگ می‌دانیم؟
تبلیغات

نه‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورها گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی از محبوبیت بالایی برخوردارند و همواره در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها مشاهده می‌شوند.

گلکسی A34 که توانست با کمک دوربین خوب، به‌روزرسانی طولانی‌مدت و شارژ‌دهی عالی، خود را در جایگاه دهم پر‌فروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ قرار دهد، یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار لقب گرفت و بدون شک گلکسی ای ۳۵ راهش را ادامه خواهد داد.

اکنون که به زمان رونمایی از جانشین گلکسی A34 یعنی گلکسی A35 نزدیک می‌شویم، بهترین زمان است که نگاهی به اطلاعات فاش‌شده از این محصول مورد انتظار بیندازیم.

تاریخ معرفی گلکسی A35

نمای پشت و رو‌ به روی گلکسی A35

با توجه به اینکه وجود گلکسی A35 به‌صورت رسمی تأیید شده است، حالا منتظر رونمایی آن هستیم. احتمالاً سامسونگ رویکرد سال قبل را امسال تکرار می‌کند و در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی گلکسی A35 خواهیم بود.

گلکسی A35 سامسونگ احتمالاً اواخر اسفند رونمایی می‌شود

تاریخ رونمایی سری گلکسی A3X همیشه در اسفندماه بوده است: گلکسی A32 در ۲۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۷ اسفند ۱۳۹۹)، گلکسی A33 در ۱۷ مارس ۲۰۲۲ (۲۶ اسفند ۱۴۰۰) و گلکسی A34 در ۱۴ مارس ۲۰۲۳ (۲۳ اسفند ۱۴۰۱).

با در نظر گرفتن تاریخ رونمایی مدل‌های قبلی و توجه به اینکه گوشی‌های سری A3X و A5X معمولاً مدت کوتاهی پس از پرچمداران سامسونگ معرفی می‌شوند، می‌توان پیش‌بینی کرد که گلکسی A35 در اواسط مارس (اواخر اسفند ۱۴۰۲) از راه برسد. یک شایعه‌ی تأییدنشده به عرضه‌ی میان‌رده‌های جدید سامسونگ در ۲۱ اسفند اشاره دارد.

تاریخ گفته‌شده قطعی نیست و می‌تواند تغییر کند، اما در سال‌های اخیر، سامسونگ ثبات بیشتری داشته و رونمایی این سری به بخش مهمی از برنامه‌ی سامسونگ تبدیل شده؛ بنابراین، دور از انتظار است که رونمایی گلکسی A35 به سال ۱۴۰۳ موکول شود.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A35

رندر‌های رسمی گلکسی A35 به همراه رنگ‌بندی

طراحی گلکسی A35 تا حد زیادی مشابه نسل گذشته‌ی خود خواهد بود، یعنی همچنان قرار است شاهد پنل پشتی تخت و دوربین‌های بیرون زده از بدنه باشیم.

دیگر خبری از ناچ قطره‌ای نیست

بزرگ‌ترین تغییر گوشی جدید سامسونگ در بخش طراحی، به بریدگی صفحه‌نمایش مربوط می‌شود؛ جایی که بریدگی U-شکل موجود در گلکسی A34، جای خود را به بریدگی دایره‌ای می‌دهد. پوششی از جنس شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ وظیفه‌ی محافظت از صفحه‌نمایش را به عهده خواهد داشت.

برخلاف وجود شایعه‌هایی مبنی‌ بر استفاده از ترکیب شیشه و فلز در گلکسی A55، به‌احتمال زیاد گلکسی A35 بدنه‌ی تماماً پلاستیکی خواهد داشت و گواهی IP67 نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.

سامسونگ در گوشی گلکسی A35 از طراحی موسوم به Key Island استفاده خواهد کرد، این یعنی فریم دستگاه‌ طراحی تخت دارد اما دکمه‌ها با فریم هم‌تراز نخواهند بود. به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها برای خوش‌دستی بیشتر، قصد دارند فریم گوشی را باریک‌تر از نسل قبل کنند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار گلکسی A35

گلکسی A35  از نمای بغل

قدرت سخت‌افزاری و امکانات نرم‌افزاری از مهم‌ترین عوامل محبوبیت گوشی‌ها در بین کاربران به‌شمار می‌روند.

احیای پردازنده‌ی گلکسی A54؛ این بار در گلکسی A35

طبق آخرین شایعات، گلکسی A35 به پردازنده‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ و حداقل ۶ گیگابایت رم مجهز خواهد بود. در صورت درست بودن شایعات، گوشی مذکور با گلکسی A54 عملکرد یکسانی خواهد داشت، زیرا گلکسی A54 نیز به همین پردازنده مجهز شده است.

تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ در واحد سی‌پی‌یو چهار هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی دارد و به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 MP5 مجهز است.

گلکسی A35 با رابط‌ کاربری One UI 6 (یا One UI 6.1) و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ عرضه خواهد شد؛ اما هنوز مشخص نیست که ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی سری گلکسی S24 به این گوشی راه خواهند یافت یا خیر.

اگر چیزی تغییر نکند، سیاست پشتیبانی نرم‌افزاری گلکسی A34 برای گلکسی A35 نیز پابرجا است، این یعنی میان‌رده‌ی جدید کره‌ای چهار سال به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

صفحه‌نمایش و دوربین گلکسی A35

نمایی از درگاه تایپ سی گلکسی A35

انتظار می‌رود که گلکسی A35 به صفحه‌نمایش مشابه گلکسی A34 مجهز شود، اما در زمینه‌ی دوربین شاهد پیشرفت‌های جزئی خواهیم بود.

گلکسی A35 از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی ۱۲۰ هرتز +Full HD اولد (با نام تجاری سوپر امولد) بهره خواهد برد. رندر‌های منتشر‌شده از این گوشی حاکی است که حسگر اثر‌ انگشت درون صفحه‌نمایش قرار دارد.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به گلکسی A35 می‌آید

از طرفی، اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از قابلیت Dolby Atmos لذت تماشای فیلم با گلکسی A35 را دوچندان می‌کنند.

به‌احتمال زیاد سامسونگ دوربین اصلی گلکسی A35 را نسبت به نسل قبل ارتقا می‌دهد و به‌جای استفاده از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی، از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. دوربین مورد بحث از لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین اصلی جدیدترین میان‌رده‌ی سامسونگ را دو ماژول فوق‌ عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی خواهند کرد. دوربین سلفی مانند نسل قبلی ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود. به‌جز دوربین ماکرو، تمام دوربین‌های گلکسی A35 توانایی ضبط ویدیو‌ 4K خواهند داشت.

قیمت گلکسی A35

دود عدد گلکسی A35 سفید در کنار یکدیگر

منطقی‌ بودن قیمت گلکسی A35 می‌تواند این گوشی را در بین بهترین گوشی های میان رده بازار قرار دهد. سه گوشی گلکسی A32 و گلکسی A33 و گلکسی A34 به‌ترتیب با قیمت ۲۳۷ دلار، ۴۲۰ دلار و ۴۲۰ دلار عرضه شدند.

قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی A34 ساخت ویتنام با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم در ایران به حدود ۱۲ میلیون تومان می‌رسد. احتمالاً گلکسی A35 در روزهای اول عرضه در ایران قیمت بسیار بیشتری خواهد داشت.

اگر قیمت گلکسی A35 افزایش پیدا کند، شگفت‌زده خواهیم شد؛ زیرا قیمت بخش بزرگی از جذابیت این دستگاه را تشکیل می‌دهد. به باور برخی افشاگران، قیمت گوشی مذکور افزایش پیدا نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات