بهترین گوشی‌ های میان‌ رده بازار ایران [فروردین ۱۴۰۳]

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
بهترین گوشی های میان رده بازار
اگر قصد دارید بدون صرف هزینه‌ی سرسام‌آور، گوشی مناسبی بخرید، در این مقاله بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند علاوه‌بر عرضه‌ی محصولات پرچم‌دار و پریمیوم، توجه ویژه‌ای به ساخت بهترین گوشی‌های میان‌رده کرده‌اند. با پیشرفت گوشی‌های موجود در رده‌ی میانیِ بازار، مرز بین پرچم‌دارها و میان‌رده‌ها بسیار باریک‌تر از گذشته شده است و کاربران می‌توانند با هزینه‌ی به‌مراتب کمتر (گاهی نصف هزینه‌ی خرید محصولی پرچمدار)، اکثر امکانات گوشی گران‌قیمت را داشته باشند.

علاوه‌براین، برخی امکانات ویژه‌ی گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت برای تعداد زیادی از کاربران استفاده‌ای ندارد و ممکن است گوشی‌ای با یک‌سوم قیمت پرچم‌داران نیز نیازهای کاربران را برطرف کند.

در چند سال گذشته نیز با توجه‌ به مسائل اقتصادی، افراد زیادی نمی‌توانند گوشی هزار‌ دلاری سامسونگ یا اپل را بخرند و به تهیه‌ی گوشی میان‌رده با امکانات و قیمت معقول روی آورده‌اند؛ اما آیا همه‌ی محصولات دسته‌ی میانی بازار ارزش خرید دارند؟

در این مقاله با معرفی چندین و چند مدل از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار، سعی می‌کنیم تا با توجه‌ به بودجه‌های محدود، بهترین گزینه‌های ممکن را پیش‌ روی شما قرار دهیم؛ پس تا پایان این راهنمای خرید با زومیت همراه باشید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن ادامه مطلب، سری به لیست قیمت گوشی‌های بازار در زومیت بزنید تا بدانید اوضاع قیمت گوشی از چه قرار است.

بهترین گوشی های میان رده بازار ایران

با توجه به اینکه درحال‌حاضر، گوشی‌های میان‌رده طیف وسیعی از بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند و به‌تبع آن، در قیمت‌های مختلفی نیز عرضه می‌شوند، در بازه‌های قیمتی مختلف، یک یا چند مدل ارزشمند را معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی میان‌رده تا ۸ میلیون تومان

گلکسی A24

Samsung Galaxy A24 4G / گوشی موبایل گلکسی A24 سامسونگ 4G سبز لیمویی

ارزان‌قیمت‌ترین میان‌رده سال ۲۰۲۳ سامسونگ، به هرآنچه یک کاربر برای انجام امور روزمره خود احتیاج دارد، مجهز شده است. از نمایشگر باکیفیت و سریع گرفته تا تراشه قدرتمند و باتری حجیم با شارژر سریع.

نمایشگر ۶٫۵ اینچی گلکسی A24، از وضوح +FHD به‌همراه نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد و دوربین سلفی نیز در بریدگی کوچکی به شکل قطره، قرار دارد. افزون‌براین، A24 در بخش سخت‌افزار و قدرت تراشه نیز قدرتمند ظاهر می‌شود و با تکیه به تراشه Helio G99، قدرتی در حد و اندازه‌های Dimensity 1080 را ارائه می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با گلکسی A24 پیشنهاد می‌کنیم که بررسی تخصصی متنی آن را مطالعه کنید.

بررسی گلکسی A24 سامسونگ؛ اقتصادی ارزشمند کره‌ای‌ها
مطالعه '18

دستگاه در مدل‌هایی با رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. زومیت خرید مدل ۶ یا ۸ گیگابایتی را بهتر می‌داند؛ اما با توجه با افزایش قیمت همچنان مدل رم ۴ گیگابایتی ارزش خرید خود را دارد. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A24 براساس کانفیگ از ۷ میلیون آغاز می‌شود و تا ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

در این بازه‌ی قیمتی اگر دسترسی به شبکه‌ی 5G و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایشگر هم برایتان جذاب است، اما می‌توانید به نمایشگر IPS رضایت دهید، گوشی ریلمی C67 انتخاب جایگزین پیشنهادی ما به‌شمار می‌آید. گوشی ریلمی با پردازنده‌ی Dimensity 6100 مدیاتک و رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با امکان افزایش ظرفیت ازطریق اسلات اختصاصی کارت حافظه‌ی microSDXC به دست کاربران می‌رسد.

بهترین گوشی میان‌رده تا ۱۰ میلیون تومان

موتورولا Moto G73

گوشی موبایل موتو G73 موتورولا / Motorola Moto G73 نقره‌ای

کهنه‌کارترین شرکتِ حاضر در این لیست، محصولی فوق‌العاده باکیفیت و ارزشمند را در کانال قیمتی ۹ میلیون تومان عرضه می‌کند؛ موتورولا Moto G73 نسل جدیدتر Moto G72 محسوب می‌شود که با اقبال خوبی مواجه شده بود. نسل جدید به تراشه Dimensity 930 و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است و نمایشگر ۶٫۵ اینچیِ IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر ضخامت بسیار کمی دارند و به‌ همین سبب، پنل نمایشگر، نزدیک به ۸۶ درصد از پنل جلوی گوشی را تشکیل می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های شاخص موتورولا Moto G73 باید به رم ۸ گیگابایتی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۳۰ واتی اشاره کنیم. در نظر داشته باشید که سیاست به‌روزرسانی موتورولا در قبال Moto G73، شامل دو به‌روزرسانی اندروید است و با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود؛ بنابراین، دو به‌روزرسانی اندروید دیگر دریافت می‌کند.

بهترین گوشی میان‌رده تا ۱۱ میلیون تومان

گلکسی A34

مدل نقره ای گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34 یکی از گوشی‌های جدید میان‌رده‌ی سامسونگ به‌شمار می‌رود که از زبان طراحی پرچم‌داران ۲۰۲۳ این شرکت، یعنی سری گلکسی S23، بهره می‌برد. این محصول به نمایشگر ۶٫۶ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است و فریم و قاب پشتی پلاستیکی دارد. صفحه‌نمایش دستگاه با لایه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود تا مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خط‌وخش داشته باشد.

قلب تپنده‌ی گلکسی A34 تراشه‌ی Dimensity 1080 مدیاتک است و با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی مجموعه‌ی دوربین این گوشی سامسونگ را تشکیل می‌دهد و در پنل جلویی آن نیز دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی A34 می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که مثل بسیاری از گوشی‌های سامسونگ از فناوری شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. اگر به‌دنبال میان‌رده‌ی جدیدی با ظاهر پرچم‌داران سامسونگ هستید، این دستگاه می‌تواند انتخابی شایسته باشد.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25

انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی A25

مدل دیگری که در این بازه‌ی قیمتی ارزش خرید بالایی دارد، گوشی سامسونگ گلکسی A25 است که در دسامبر ۲۰۲۳ با زبان طراحی سری پرچم‌داران سامسونگ روانه‌ی بازار شد و از این حیث به‌روزترین گوشی فهرست به‌شمار می‌آید.

گلکسی A25 از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ با فرایند ساخت ۵ نانومتری به‌همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد و برای عکاسی نیز دوربینی ۵۰ مگاپیکسلی و باکیفیت دراختیار دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این مدل می‌تواند به‌راحتی یک روز کاریِ سنگین را پوشش دهد و با وجود شارژر ۲۵ واتی نیز به‌کلی دغدغه‌ی اتمام شارژ را از بین ببرد.

نمایشگر گلکسی A25 با پنل OLED به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی می‌رسد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. به‌لطف روشنایی بالا برای کار در محیط‌های پرنور مشکلی نخواهید داشت و محتواها به‌خوبی دیده می‌شوند.

گلکسی A25 در کانفیگ‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۸ و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی در بازار عرضه می‌شود.

بهترین گوشی میان‌رده تا ۱۴ میلیون تومان

گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ

اگر گلکسی A34 نظر شما را جلب کرده است؛ اما مشخصات این دستگاه شما را راضی نمی‌کند و می‌توانید هزینه‌ی بیشتری برای خرید گوشی پرداخت کنید، گلکسی A54 بهترین گزینه‌‌ی بعدی خواهد بود. این گوشی هم طراحی مشابه سری گلکسی S23 دارد و از نمایشگر ۶٫۴ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

بررسی گلکسی A54 سامسونگ؛ میان‌رده جذاب با قیمت پرچمدار
مطالعه '30

گلکسی A54 از تراشه‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند و مثل برادر کوچک‌تر خود در چند نسخه با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم در دسترس قرار دارد.

سیستم دوربین پشتی این دستگاه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. اگر به گرفتن عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدئویی علاقه‌ دارید، گلکسی A54 احتمالاً نیاز شما را رفع خواهد کرد؛ زیرا از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این میان‌رده‌ی محبوب‌ سامسونگ می‌توان به گواهی ضدآب IP67 و پشتیبانی از به‌روزرسانی تا چهار نسخه‌ی اندروید اشاره کرد که به‌جز در برخی گوشی‌های گلکسی سامسونگ، چنین امکاناتی را نمی‌توان در سایر رقبا یافت.

انتخاب جایگزین: گوشی پوکو X6 شیائومی

پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6

گوشی پوکو X6 شیائومی در کانال ۱۳ میلیون جایگزین مناسبی برای گلکسی A54 به‌حساب می‌آید، به‌خصوص برای افرادی که وضوح نمایشگر برایشان اهمیت دارد. این گوشی جمع‌وجور‌تر، سبک‌تر باریک‌تر و اما کشیده‌تر از گلکسی A54 است.

پوکو X6 شیائومی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی دارد که وضوح آن به ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل می‌رسد. نسبت‌ نمایشگر به بدنه‌ی این گوشی نزدیک ۹۰ درصد است و حاشیه‌های آن مثل A54 به‌نظر نمی‌رسد. نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن و حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت از سایر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی هستند.

دوربین ۶۴ مگاپیکسلی همراه با دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی قرار دارند و دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

این گوشی را با قیمتی به‌مراتب کمتر از سامسونگ A54 در حدود ۱۳ میلیون تومان (بدون گارانتی) می‌توانید خریداری کنید.

اگر توان پردازشی برایتان اولویت است و قصد ندارید گوشی را چندین سال نگه دارید، همچنان گوشی موتورولا اج 30 ارزش خرید دارد. توجه داشته باشید که این گوشی خوش‌دست با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و تراشه‌ی Snapdragon 778G+ 5G فقط تا اندروید ۱۵ به‌روزرسانی دریافت می‌کند.

بهترین گوشی میان‌رده تا ۱۶ میلیون تومان

پوکو X5 پرو شیائومی

بهترین گوشی میان رده پوکو ایکس ۵ پرو

یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ی برتر شیائومی در سال ۲۰۲۳ قطعاً پوکو X5 پرو است. این محصول با صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تراشه‌ی اسنپدراگون 778G 5G، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم، گوشی بسیار جذابی برای تماشای محتوا یا حتی اجرای بازی به‌شمار می‌آید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پوکو X5 پرو دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن به‌حساب می‌آید که دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. گوشی جذاب پوکو به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی نیز مجهز شده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب پوکو X5 پرو پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع ۶۷ وات و شارژ معکوس ۵ وات است. از دیگر قابلیت‌های مهم این محصول می‌توان به بلندگوهای استریو دوگانه و پشتیبانی از صدای ۲۴ بیتی اشاره کرد.

مدل‌های شبه‌پرچمدار

پوکو F5 شیائومی

گیمینگ در گوشی موبایل پوکو F5 شیائومی / Xiaomi Poco F5

گوشی شیائومی پوکو F5 با توجه به قیمت بالاتر از ۱۸ میلیون و کاربرد گیمینگ اقتصادی کمی بالاتر از سایر گوشی‌های موجود در فهرست بهترین گوشی میان‌رده قرار می‌گیرد.

گوشی پوکو F5 از تراشه‌ی Snapdragon 7+ Gen 2 استفاده می‌کند. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED آن با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل نیز نقطه‌ی قوت آن به‌حساب می‌آید و طبق بررسی زومیت، روشنایی بسیار خوب ۱۲۰۰ نیتی را در اختیار قرار می‌دهد. ازآنجاکه نمایشگر از استاندارد HDR10+ و دالبی ویژن، پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و نرخ ثبت لمس ۲۴۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند، می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای طرفداران گوشی گیمینگ به‌حساب بیاید.

پوکو F5 در کانفیگ‌های مختلف با دو رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت در بازار در دسترس قرار دارد که پیشنهاد زومیت مدل دارای رم ۱۲ گیگابایتی است. برای عکاسی نیز سه دوربین، شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی در دسترس هستند. همچنین، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجموعه‌ی دوربین‌ها را تکمیل می‌کند.

پوکو F5 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و به‌لطف شارژ سریع ۶۷ واتی می‌تواند ظرف ۴۶ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

در کانال قیمتی ۱۸ میلیون تومان درحال‌حاضر گوشی پوکو X6 پرو شیائومی ارزش خرید بسیار بالایی ارائه می‌کند. میان‌رده‌ی جذاب پوکو که در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه شد از تراشه‌ی Dimensity 8300 Ultra استفاده می‌کند و نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED آن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل را در اختیار قرار می‌دهد. در بررسی پوکو X6 پرو شیائومی در زومیت شاهد بودیم که این گوشی از نظر عملکرد گرافیکی، ۴۵ درصد از پوکو F5 بهتر عمل می‌کند و گزینه‌ی بسیار جذاب و به‌روزی برای گیمرهای موبایل خواهد بود.

Motorola Edge 40 / گوشی موبایل موتورولا اج 40 سبز

انتخاب جایگزین: گوشی موتورولا اج ۴۰

در این محدوده‌ی قیمتی و در مقام مقایسه نمی‌شود از موتورولا اج ۴۰ نام نبریم؛ به‌خصوص به‌دلیل کیفیت ساخت بهتر، بدنه‌ای باریک‌تر، وزن کم، فریم فلزی و امکان انتخاب بین بدنه‌ی پلاستیک یا چرم مصنوعی می‌توان از نظر طراحی هم امتیاز نسبتاً خوبی به گوشی موتورولا داد.

با توجه به مواردی که ذکر کردیم، اگر می‌خواهید گوشی خوش‌دستی خریداری کنید موتورولا اج ۴۰ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. نکته‌ی دیگری که گوشی موتورولا را به گزینه‌ی جذاب‌تری نسبت به همتایان چینی تبدیل می‌کند، پوسته‌ی خالص اندروید است که با حال‌وهوای مینیمال و زبان طراحی یکپارچه، حسی بی‌نظیر از کار با یک گوشی اندرویدی را به شما خواهد داد.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید از جنبه‌ی سخت‌افزاری و قدرت عملکرد گوشی بهتری داشته باشید، باید به‌سراغ پوکو F5 بروید و با رابط کاربری و بدنه‌ی کاملاً پلاستیکی آن کنار بیایید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی میانرده از نظر عکاسی کدام است؟

    بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی در دسته‌ی میان‌رده‌ها را می‌توان گلکسی A54 و شیائومی ۱۳ لایت و اج ۲۰ پرو موتورلا دانست که هرکدام از امکانات و کیفیت مناسبی در بخش دوربین بهره می‌برند.

  • بهترین گوشی میان‌رده از‌ نظر سخت‌افزار کدام مدل است؟

    بهترین گوشی میان‌رده از‌ نظر قدرت پردازشی پوکو F5 با تراشه‌ی Snapdragon 7+ Gen 2 است. شیائومی ۱۳ لایت و پوکو X4 جی تی یا شیائومی ۱۲ تی نیز در وضعیت مناسبی به‌سر می‌برند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات