Game Builder گوگل، بازی‌سازی بدون نیاز به کدنویسی را امکان‌پذیر می‌کند

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با بازی ویدئویی Game Builder محصول گوگل می‌توان بدون نیاز به کدنویسی به خلق بازی‌های تعاملی پرداخت.
تبلیغات

Game Builder بازی ویدئویی جدید گوگل است که امکان ساخت بازی‌های ساده مانند ماین‌کرفت را به مخاطبان می‌دهد. در این بازی می‌توانید کاراکترها و صحنه‌ی بازی را به یک قالب خالی «درگ اند دراپ» کنید و دنیای خود را بسازید؛ سپس با استفاده از دستورهای پیش‌فرض، نحوه‌ی تعامل عناصر با یکدیگر را تنظیم کنید. بازی گوگل رایگان و دسترسی به آن روی سیستم‌عامل ویندوز و مک امکان‌پذیر است.

این بازی از Area 120، کارگاه پروژه‌های آزمایشی گوگل سرچشمه می‌گیرد (بعضی از پروژه‌ها به‌سرعت ناپدید شدند، برخی دیگر راه خود را به داخل محصولات گوگل پیدا کردند). ابزارهای متعددی برای بازی‌سازی وجود دارد اما به نقل از Area 120 این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که در طول آن می‌توانید بازی‌های جدیدی را بسازید.

بازی ساز

«گیم بیلدر» نوامبر سال گذشته ازطریق Steam قابل‌دسترس بوده؛ اما گوگل به‌تازگی آن را عمومی کرده است. به‌این‌ترتیب افراد بیشتری آن را خواهند شناخت؛ بنابراین می‌توانید در یوتیوب خودآموزهای آن را پیدا کنید. گیم بیلدر از حالت Co-op نیز برخوردار است و چند نفر می‌توانند به‌صورت هم‌زمان با یکدیگر بازی کنند. همچنین می‌توان بازی‌ها را با یکدیگر به‌اشتراک گذاشت و بازی‌های دیگران را هم مشاهده کرد.

واسط کاربری گیم بیلدر بسیار ساده است و پالتی از اشیاء و زمین برای ساخت محیط موردنظر در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود. از کارت‌های کد آماده هم می‌توان برای خلق رفتار و حرکت‌های مکانیکی موردنظر در بازی استفاده کرد. به‌طورکلی از گیم بیلدر می‌توان برای ساخت بازی‌های FPS (تیراندازی شخص اول)، پلتفرمر (بازی‌های مبتنی بر سکو یا پرش از مانع) و حتی مسابقه‌ای استفاده کرد.

بااینکه ایده‌ی کلی بازی، ساخت بازی بدون نیاز به تخصص کدنویسی است اما این برنامه امکانات پیشرفته‌تری را برای افراد علاقه‌مند به کدنویسی در نظر گرفته است. سیستم تعاملی بازی با منطق «اگر این آنگاه آن» (IFTTT) کار می‌کند و بازیکنان می‌توانند در صورت تمایل از جاوا اسکریپت برای ساخت روابط تعاملی موردنظر خود استفاده کنند.

از زبان جاوا اسکریپت می‌توان برای طراحی کارت‌های تعاملی استفاده کرد. این کارت‌ها بر عناصر و اشیاء موجود در بازی اعمال می‌شوند. Game Builder امکان وارد کردن مدل‌های سه‌بعدی Google Poly را هم می‌دهد (کتابخانه‌‌ی اشیاء مجازی گوگل که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد).

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات