دو ساعت هوشمند Nowatch که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند

عجیب و غریب‌ترین گجت‌هایی که در CES 2023 معرفی شدند

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
از چاپگر ابرو تا بالشتک کاهش استرس؛ CES 2023 میزبان محصولات متعددی بود که بعضی از آن‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسیدند.
تبلیغات

افراد زیادی در دنیای فناوری از طرفداران پروپاقرص CES هستند زیرا شرکت‌های بسیاری در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات جدید خود را به نمایش می‌گذارند و سعی می‌کنند از رقیبان خود بهتر باشند.

درجریان نمایشگاه CES 2023 نیز گجت‌ها و دستگاه‌های جدید هیجان‌انگیز بسیاری رونمایی شدند که توجه افراد زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کردند. از تلویزیون‌های بی‌سیم تا خودروی تغییر رنگ‌دهنده، همگی جزو محصولات رونمایی‌شده در CES بودند.

تاکنون مقاله‌های متعددی درباره نمایشگاه مذکور نوشته‌ایم که از آ‌ن‌ها می‌توان به «نوآورانه ترین محصولات معرفی شده در CES 2023» اشاره کرد. اما این بار قصد داریم با شما درباره‌ی عجیب‌ترین دستگاه‌ها و گجت‌های رونمایی‌شده در CES سال جاری صحبت کنیم.

برای بررسی عجیب‌ترین محصولات معرفی‌شده در CES 2023 تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

خودروی تغییر رنگ‌دهنده بی‌ ام‌ او

نمای خارجی خودرو مفهومی بی ام و BMW i Vision Dee

پیش‌تر خودروهای تغییر رنگ‌دهنده را دیده بودیم، اما هیچ‌کدام شبیه i Vision Dee نیستند. برخلاف iX Flow که در نمایشگاه CES سال گذشته به نمایش گذاشته شد و رنگ آن می‌توانست به آرامی بین سیاه، سفید و خاکستری تغییر کند، خودروی مفهومی بی‌ام‌و به لطف داشتن مجموعه‌ای از ۲۴۰ نمایشگر جوهر الکترونیکی که نمای بیرونی آن را پوشش می‌دهند، می‌تواند ۳۲ رنگ در پترن‌های مختلف را به نمایش بگذارد.

البته این فقط خودرویی مفهومی است و مشخص نیست آیا روزی مدل مشابه آن را در خیابان خواهیم دید یا خیر! گفته می‌شود، مدل امسال به منظور نمایش چشم‌انداز BMW برای سیستم واقعیت افزوده و دستیار هوش مصنوعی به نام Dee طراحی شده است؛ دو موردی که مطمئنیم به زودی در محصولات نهایی شرکت نخواهیم دید.

به هرحال، دیدن چنین خلاقیت‌هایی در صنعت خودروسازی جالب است. باید دید شرکت‌های دیگر چگونه در این زمینه با بی‌ام‌و رقابت خواهند کرد.

خودرو مفهومی بی ام و در یک‌‌چشم‌به‌هم‌زدن تغییر رنگ می‌دهد
خودرو مفهومی بی ام و در یک‌‌چشم‌به‌هم‌زدن تغییر رنگ می‌دهد
مطالعه '2

حسگر بررسی ادرار برند ویتینگز

دستگاه Whitings U-Scan برای نظارت روی ادرار

مگر می‌شود از عجیب‌ترین محصولات صحبت کرد و به گجت هوشمند بررسی ادرار برند ویتینگز اشاره نکرد.

جدیدترین محصول ویتینگز Withings U-Scan نام دارد. این حسگر درون کاسه‌ی توالت قرار می‌گیرد و هر‌روز ترکیبات ادرار را بررسی می‌کند. اما دلیل این کار چیست؟

گفته می‌شود ترکیبات موجود در ادرار حاوی اطلاعات مهمی درباره‌ی سلامتی بدن هستند. ادرار می‌تواند کمبود آب بدن، باردار‌بودن، عفونت‌داشتن و حتی سلامت برخی از اندام‌های بدن را نشان دهد. حسگر جدید شرکت مذکور روی بعضی از این زیست‌نشانگرها تمرکز دارد.

U-Scan در نیمه‌ی اول سال جاری روانه‌ی بازار اروپا می‌شود و پس از دریافت تأییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا، در این کشور نیز عرضه خواهد شد.

این سنسور هوشمند با بررسی ترکیبات ادرار روی سلامتی بدن نظارت می‌کند
این سنسور هوشمند با بررسی ترکیبات ادرار روی سلامتی بدن نظارت می‌کند
مطالعه '2

چاپگر ابروی L’Oreal

نمای چاپگر ابروی L’Oreal در پس زمینه سفید

از عجیب‌ترین محصولات CES 2023 می‌توان به چاپگر نوآورانه L’Oreal اشاره کرد که روی صورت شما چاپ می‌کند نه کاغذ!

بله درست شنیدید؛ این چاپگر که Brow Magic نام دارد، با قرار گرفتن روی صورت می‌تواند ابروهای جدیدی برای شما چاپ کند. علاوه بر این، محصول مذکور از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ابروها دقیقاً برای صورت شما مناسب هستند.

Brow Magic شرکت L'Oreal از طریق ۲۴۰۰ نازل کوچک موجود در دستگاه، با وضوح ۱۲۰۰ قطره در اینچ (dpi)، روی صورت کاربر ابرو چاپ می‌کند. همچنین شما می‌توانید شکل، ضخامت و ویژگی‌های دیگر ابرو را از طریق اپ Brow Magic در تلفن خود انتخاب کنید.

از فناوری واقعیت افزوده نیز کمک گرفته شده تا بتوان به راحتی پیش از چاپ ابرو، بررسی کرد آیا گزینه‌ی انتخاب شده برای چهره فرد مناسب است یا خیر. L’Oreal با استفاده از دوربین گوشی شما، به فناوری آرایش مجازی مبتنی بر ModiFace A.I تکیه می‌کند تا توصیه‌های شخصی‌سازی شده‌ای در خصوص مواردی مانند micro-blading و micro-shading ارائه دهد.

چاپگر نوآورانه L’Oreal روی صورت شما چاپ می کند نه کاغذ!
چاپگر نوآورانه L’Oreal روی صورت شما چاپ می کند نه کاغذ!
مطالعه '3

یخچال MoodUp شرکت ال جی

یخچال Moodup ال جی که در دو رنگ یاسی و مشکی دیده می شود

عموما یخچال‌ها از خسته‌کنند‌ه‌ترین محصولات موجود در رویدادهای فناوری هستند، مگر اینکه مانند MoodUp ال‌جی باشند که قابلیت‌های جذابی ارائه می‌‌دهند و به طور خاص برای شروع مهمانی طراحی شده‌اند.

یکی از قابلیت‌های یخچال عجیب ال جی این است که می‌تواند متناسب با حال و هوای شما در لحظه تغییر رنگ دهد. به لطف پنل‌های درب LED و اپلیکیشن گوشی هوشمند، صاحبان آن می‌توانند بین ۲۳ رنگ برای نیمه بالایی یخچال و ۱۹ رنگ برای بخش پایینی، هرکدام که دوست داشتند را انتخاب کنند.

اگر قابلیت مذکور برایتان کافی نیست، یخچال MoodUp بلندگوی بلوتوثی داخلی نیز دارد که می‌توان از آن برای پخش موسیقی استفاده کرد. می‌توان پنل‌های LED یخچال را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که با ریتم هرآنچه از بلندگوها پخش می‌شود، تغییر کنند.

البته شاید تمام ویژگی‌‎های یادشده به کارایی اصلی یخچال ارتباطی نداشته و بیشتر جنبه‌ی سرگرمی داشته باشند. اما باید گفت که برای مثال، اگر در یخچال به درستی بسته نشده باشد، پنل‌های LED چشمک می‌زنند تا کاربر را متوجه مسئله کنند.

بالشتک هوشمند Fufuly

بالشتک هوشمند Fufuly

در میان محصولات معرفی‌شده در CES 2023 بالشتکی نیز وجود دارد که می‌توان سطح استرس شما را کاهش دهد. درواقع، حرکات بالشتک هوشمند Fufuly به‌گونه‌ای است که به تنظیم بهتر ضربان قلب شما کمک می‌کند و درآغوش گرفتن آن می‌تواند سطح اضطراب را کم کند.

ایده‌ی تیم ژاپنی Yukai Engineering که بالشتک را ساخته‌اند این است که با درآغوش گرفتن آن، شکم افراد برای تنفس آهسته‌تر و عمیق‌تر تحریک شود. گفته می‌شود استفاده از این کوسن هوشمند به‌مدت فقط پنج دقیقه می‌تواند اثرات مثبت بسیاری داشته باشد.

Fufuly سه‌حالت مختلف دارد؛ حالت معمولی و عمیق آن برای مطابقت با نیازهای مرتبط با افزایش آرامش طراحی شده‌اند و حالت سوم براساس تکنیک‌های معمول تنفس، به افزایش آرامش بدن افراد کمک می‌کند.

این بالشتک هوشمند را بغل کنید تا سطح استرس شما کاهش یابد
این بالشتک هوشمند را بغل کنید تا سطح استرس شما کاهش یابد
مطالعه '2

پروژه لئوناردو سونی

کنترلر لئوناردو سونی Sony Leonardo با لوازم جانبی

یکی از محصولات هیجان‌انگیز معرفی‌شده در CES 2023، کنترلر سونی برای افراد معلول بود. طراحی این محصول باعث می‌شود که علاوه‌بر نوآورانه بودن، بتوان آن را در دسته‌ی عجیب‌ترین‌ها نیز قرار داد.

محصول جدید این شرکت ژاپنی بسیار قابل تنظیم بوده و می‌تواند با اکثر لوازم جانبی متفرقه سازگار شود. دکمه‌های بالایی و پشتی کنترلر پلی استیشن ۵ کیت لئوناردو را تشکیل می‌دهند و می‌توان آن‌ها را به دور گیم‌پدی دایره‌ای قرار داد.

کاربران قادر هستند از محصول مذکور به‌عنوان کنترلری مستقل استفاده کنند یا سراغ استفاده از آن به‌عنوان کنترلر مکمل بروند. امیدواریم هر چه سریع‌تر پروژه‌ی لئوناردو از مرحله‌ی توسعه گذر کرده و وارد فاز نهایی شود تا نسخه‌ی نهایی آن به دست افرادی برسد که به چنین دستگاهی نیاز دارند.

پروژه لئوناردو سونی رونمایی شد؛ کنترلر ویژه پلی استیشن ۵ برای افراد معلول
پروژه لئوناردو سونی رونمایی شد؛ کنترلر ویژه پلی استیشن ۵ برای افراد معلول
مطالعه '2

ساعت بدون صفحه نمایش Nowatch

دو ساعت هوشمند Nowatch که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند

آیا واقعا از ساعت هوشمند برای فهمیدن زمان استفاده می‌کنید یا آن را دستگاهی برای بررسی سلامت جسمی خود می‌دانید؟ اگر جزو دسته‌ی دوم هستید Nowatch با طراحی عجیب خود می‌تواند گزینه‌ی جذابی برایتان باشد.

ساعت مذکور نمی‌تواند زمان را به کاربر بگوید زیرا عقربه یا حتی نمایشگر ندارد. در عوض، سطح آن با سنگ قیمتی طبیعی پوشانده و داخلش با حسگرهای تناسب اندام فیلیپس پر شده است. Nowatch در حال حاضر با قیمت اولیه ۳۶۳ یورو، تنها در اروپا، به فروش می‌رسد.

گفته می‌شود، هنگامی که هایلک مونتینگا متو متوجه شد به بیماری ژنتیکی نادری مبتلا است، تصمیم گرفت Nowatch را خلق کند زیرا باید به جای تماشای گذر زمان، لحظات ارزشمند را گرامی داشت.

تلویزیون بی سیم Displace

تلویزیون بی سیم استارتاپ Displace روی پنجره ای نصب شده

استارتاپ Displace تلویزیون جدیدی در CES به نمایش گذاشت که به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌های جالب خود توجه بسیاری را جلب کرد.

تلویزیون بی‌سیم ۵۵ اینچی استارتاپ Displace به هیچ کابل یا سیم آویزانی برای تامین انرژی یا پخش ویدئو نیازی ندارد زیرا برای تامین برق آن از باتری استفاده می‌شود و همچنین WiFi 6E به منظور همگام‌سازی ورودی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، در بالای تلویزیون Displace دوربین بازشویی قرار گرفته که حرکات دست را برای تغییر کانال‌ تشخیص می‌دهد. این محصول از فناوری مشابه با Xbox Kinect استفاده می‌کند. درنتیجه دیگر خبری از ریموت کنترل‌های قدیمی نیست.

درنهایت نیز باید به فناوری Active Loop Vacuum استفاده شده در آن اشاره کرد که درواقع دو نوار چسب محکم است. به کمک آن می‌توان تلویزیون را به هر سطحی چسباند و اصلا نیازی نیست نگران افتادن دستگاه باشید زیرا فناوری مذکور برای نگه داشتن دستگاه مدام خود را تقویت می‌کند.

این تلویوزیون بی سیم ریموت کنترل را کنار گذاشته و به هر سطحی می‌چسبد!
این تلویوزیون بی سیم ریموت کنترل را کنار گذاشته و به هر سطحی می‌چسبد!
مطالعه '2

تخته برش هوشمند Blok

تخته برش هوشمند Blok که در پایه خود در آشپزخانه قرا گرفته است

پس از آن که شرکت سازنده تخته برش هوشمند Block در سال ۲۰۲۲ به هدف کیک استارتی خود دست یافت، این محصول در نمایشگاه CES 2023 به جهانیان نشان داده شد. اما چرا این تخته در فهرست عجیب‌ترین‌ها قرار دارد؟

تخته برش هوشمند Block دارای صفحه نمایش جداشدنی است. هنگامی که به آن نیازی ندارید، می‌توانید تخته را روی پایه شارژ بی‌سیم قرار داده تا مانند دکوری برای آشپزخانه به نظر برسد.

ایده‌ی ساخت محصول این است که از صفحه نمایش آن برای تماشای کلاس‌های آشپزی زنده استفاده شود و دیگر نیازی نباشد از لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، تلویزیون و ... برای این کار استفاده کرد.

افزونه انتشار رایحه OVR برای هدست واقعیت مجازی

افزونه هدست واقعیت مجازی OVR که در دو سمت قرار گرفته اند و هر دو سمت آن را نشان می‌دهند

شرکت‌های مختلف دنیای فناوری در تلاش هستند تا بتوانند تجربه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی/ افزوده را بهبود بخشند. تاکنون نیز قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی به این دستگاه‌ها اضافه شده تا کاربران هرچه بیشتر در محیط بازی غوطه‌ور شوند. این بار استارتاپ OVR محصولی را به نمایش گذاشت که می‌تواند هرچه بیشتر تجربه‌ی بازی را جذاب‌تر کند.

استارتاپ OVR در CES 2023 افزونه‌ای برای هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرد که می‌تواند رایحه‌های مختلف مربوط به محیط بازی را به بینی کاربر برساند. البته این فناوری تنها برای گیم نیست و می‌توان از آن در بخش‌های دیگر مانند فروش عطر استفاده کرد.

آرون ویسنیفسکی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران OVR، در مصاحبه‌ای گفت که بو نقش مهمی در سیستم‌های لیمبیک ما، که بر احساسات و رفتار تاثیر می‌گذارد، ایفا می‌کند. بنابراین افزودن رایحه به دنیای مجازی می‌تواند تجربه‌ی بسیار متفاوتی برای کاربران ایجاد کند.

نه تنها کاربران می‌توانند حس بویایی را در حین بازی‌های ویدیویی یا تماشای فیلم تجربه کنند، بلکه OVR ابزاری برای ایجاد رایحه ارائه می‌دهد که حرفه‌ای‌ها و آماتورها را قادر می‌سازد تا عطرهای دیجیتالی بهینه‌سازی شده را برای محتوای دیجیتالی ایجاد کنند.

کلام آخر

طی چند روز نمایشگاه CES 2023 محصولات متنوع بسیاری را مشاهده کردیم و بعضی از آن‌ها موفق شدند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کنند.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، بعضی از محصولات معرفی‌شده کمی عجیب‌تر از دیگر گزینه‌ها بودند که سعی کردیم چند مورد از آن‌ها را در این مقاله گرد هم بیاوریم. در نهایت باید گفت، CES نشان داد ۲۰۲۳ سالی مملو از محصولات جذاب، خلاقانه و حتی عجیب برای دنیای فناوری خواهد بود.

نظر شما همراهان زومیت درباره‌ی CES 2023 چیست؟ به نظر شما کدام محصول می‌تواند عنوان «عجیب‌ترین» را از آن خود کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات