این بالشتک هوشمند را بغل کنید تا سطح استرس شما کاهش یابد

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
بالشتک هوشمند Fufuly
حرکات بالشتک هوشمند Fufuly به تنظیم بهتر ضربان قلب شما کمک می‌کند و درآغوش گرفتن آن می‌تواند سطح اضطراب را کاهش دهد.
تبلیغات

تیمی به‌نام Yukai Engineering، در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ از بالشتک هوشمند خود به‌نام Fufuly رونمایی کرد. این محصول برای کاهش سطح اضطراب طراحی شده است و از ضربان‌های ریتمیک ملایم به‌عنوان ابزار اصلی کاهش سطح‌ استرس بهره می‌برد. ایده‌ی تیم ژاپنی سازنده‌ی این بالشتک این است که با درآغوش گرفتن آن، شکم افراد را تحریک می‌کند تا تنفس آن‌ها آهسته‌تر و عمیق‌تر شود.

بالشتک هوشمند Fufuly
بالشتک هوشمند Fufuly

Yukai Engineering برای ساخت Fufuly با دانشگاه توکیو همکاری کرده و تحقیقاتی درمورد پدیده‌ی همگام‌سازی ریتمیک بین افراد یا بین افراد و اشیاء انجام داده است. به‌عنوان مثال به‌ لحظاتی فکر کنید که یک نوزاد یا حیوان خانگی را در آغوش می‌گیریم و درآن شرایط معمولاً احساس آرامش داریم؛ احساسی که به‌طور ناخودآگاه در بدن ما ایجاد می‌شود. گفته می‌شود استفاده از این کوسن هوشمند به‌مدت فقط پنج دقیقه می‌تواند سطح استرس را کاهش و سطح هوشیاری را افزایش دهد.

به گزارش انگجت، Fufuly از سه‌حالت مختلف بهره می‌برد. حالت معمولی و عمیق آن برای مطابقت با نیازهای مرتبط با افزایش آرامش طراحی شده‌اند و حالت سوم براساس تکنیک‌های معمول تنفس، به افزایش آرامش بدن افراد کمک می‌کند.

ربات چراغ خواب Lightony
ربات Lightony

تیم Yukai Engineering محصول دیگری به‌نام Lightony معرفی کرده که درواقع یک چراغ‌خواب انسان‌نما است. پایین رفتن سر این محصول به‌سمت پایین، باعث خاموشی آن خواهد شد. ظاهراً کج‌کردن سر و حرکات چرخشی چشم این ربات به افراد کمک می‌کند راحت‌تر و سریع‌تر به‌خواب بروند. Lightony همچنین به دستورات صوتی پاسخ می‌دهد و پردازش‌های مربوط به آن برخلاف بسیاری از دستگاه‌های مشابه به‌طور محلی انجام می‌شوند و نه در فضای ابری. بدین ترتیب می‌توانید به ربات اعلام کنید وقتی در رختخواب هستید، تایمر را تنظیم یا در زمان مشخصی شما را بیدار کند.

هزینه‌های موردنیاز برای تجاری‌سازی Fufuly درسال جاری و ازطریق پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری مردمی، جمع‌آوری خواهد شد و پس‌از آن شاهد عرضه‌ی جهانی این محصول خواهیم بود. قیمت این بالشتک هوشمند هنوز مشخص نشده است اما به‌نظر می‌رسد در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات