پروژه لئوناردو سونی رونمایی شد؛ کنترلر ویژه پلی استیشن ۵ برای افراد معلول

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
کنترلر لئوناردو سونی Sony Leonardo از نمای بالا
پروژه‌ی لئوناردو، کنترلر هیجان‌انگیزی برای افراد معلول است که تجربه‌ی بازی با پلی استیشن ۵ را جذاب‌تر می‌کند. لئوناردو در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد.
تبلیغات

سونی در نمایشگاه CES 2023 گفت روی کنترلر مخصوصی به نام «پروژه‌ی لئوناردو» کار می‌کند که مختص‌به افراد معلول است. این شرکت ژاپنی برای ساخت کنترلر جدیدش با شرکت‌هایی مثل AbleGamers و SpecialEffect که در زمینه‌ی لوازم جانبی گیمینگ مخصوص افراد معلول تخصص دارند همکاری کرده و محصولی ساخته که «بسیار قابل‌تنظیم» است و با اکثر لوازم جانبی متفرقه سازگاری دارد.

کنترلر لئوناردو سونی Sony Leonardo با لوازم جانبی

بر اساس گزارش ورج، کیت لئوناردو شامل دکمه‌های بالایی و پشتی کنترلر پلی استیشن ۵ است که می‌توان آن‌ها را به دور گیم‌پدی دایره‌ای چینش داد. همچنین کاربر می‌تواند جوی‌استیک را در فواصل مختلف نسبت‌به گیم‌پد قرار دهد تا به بهینه‌ترین حالت دست پیدا کند. سونی قصد دارد لئوناردو را با لوازم جانبی متعدد در ابعاد و اشکال مختلف عرضه کند. لئوناردو دارای چهار جک ۳٫۵ میلی‌متری است و از این حیث به Adaptive Controller مایکروسافت شباهت دارد.

کاربران در صورت تمایل می‌توانند از لئوناردو به‌عنوان کنترلری مستقل استفاده کنند یا سراغ استفاده از آن به‌عنوان کنترلر مکمل بروند. مثلا می‌توان لئوناردو را به کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن ۵ متصل کرد. لئوناردو افزون‌بر شخصی‌سازی فیزیکی، به شیوه‌ی نرم‌افزاری نیز دست کاربر را باز می‌گذارد. این کنترلر به کاربران امکان می‌دهد کارکردهای مختلف را به هر دکمه اختصاص دهند و سه پروفایل مختلف به‌صورت پیش‌فرض ذخیره کنند.

کنترلر لئوناردو سونی Sony Leonardo از نمای نزدیک

بازی‌های انحصاری سونی مثل The Last of Us و God of War همواره قابلیت‌هایی برای افراد معلول داشته‌اند، اما این شرکت به لحاظ سخت‌افزاری نتوانسته است از این دسته از گیمرها حمایت کند. مایکروسافت کنترلر ویژه‌ای به نام Adaptive Controller را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ عرضه کرد تا خلأ بازار را پر کند.

پروژه‌ی لئوناردو فعلا مراحل توسعه را می‌گذراند و تاریخ عرضه و قیمت مشخصی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات