به‌روزرسانی فرمور دوربین‌های Z 6 و Z 7 و Z50 نیکون منتشر شد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نیکون به‌روزرسانی جامعی برای فرمور دوربین‌های Z 6 و Z 7 و Z50 منتشر کرد.
تبلیغات

نیکون، ازجمله شرکت‌های نام‌آشنای دنیای دوربین‌های حرفه‌ای، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های فرمور را برای دوربین‌های بدون آینه‌ی Z 7 و Z 6 و Z50 منتشر کرد. به‌روزرسانی‌های منتشرشده برای Z 7 و Z 6 تغییرات متعدد و مهمی به‌همراه دارند و از لحاظ قابلیت‌های جدید و کارایی‌های اضافه‌شده به سیستم به‌هم شباهت دارد. از قابلیت‌های مهم می‌توان به اضافه‌شدن پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی ProGrade و Lexar CFexpress و تشخیص خودکار حیوانات و فوکوس سریع اشاره کرد؛ درنتیجه، دوربین‌های Z 7 و Z 6 اکنون از قابلیت تشخیص و فوکوس روی چشم حیوانات حتی در حالت فیلم‌برداری بهره می‌برند.

شاید بزرگ‌ترین تغییر در فرمور جدید دوربین‌های نیکون بهبود حالت فوکوس خودکار و ردگیری سوژه باشد. کاربرد این قابلیت در دوربین‌های بدون آینه‌ی نیکون هیچ‌گاه به‌اندازه‌ی قابلیت مشابه به‌نام 3d-tracking در دوربین‌های DSLR آسان و حرفه‌ای نبود. کاربران اکنون می‌توانند حالت ردگیری سوژه را با دکمه‌های Fn1 یا Fn2 روی بدنه‌ی دوربین یا لنز مناسب مانت Z فعال و غیرفعال کنند. به‌علاوه، نیکون حالت فعالیت دوربین را در وضعیت ردگیری سوژه تغییر داد تا عملکردی شبیه به 3d-tracking داشته باشد. در بخشی از خبر اختصاصی شرکت درباره‌ی به‌روزرسانی‌های جدید می‌خوانیم:

ردگیری سوژه برای عکس‌برداری در حالت AF-C با این هدف بهینه‌سازی شد تا عملکرد و احساسی مشابه قابلیت 3d-tracking در دوربین‌های DSLR داشته باشد. کاربران برای فعال‌کردن قابلیت یادشده می‌توانند دکمه‌ی AF-ON را نگه دارند یا شاتر را تا نیمه فشار دهند. ردگیری سوژه به محض رهاکردن دکمه متوقف می‌شود و دوربین به فوکوس قبلی پیش از فعال‌سازی برمی‌گردد. به‌علاوه، می‌توان تغییر حالت از ردگیری سوژه تا فوکوس خودکار عادی را به یکی از دکمه‌های شخصی‌سازی مرتبط کرد تا عملکرد سریع‌تری داشته باشد.
Nikon Z50 / نیکون Z50

قابلیت ردگیری سوژه در فرمور جدید Z 7 و Z 6 تفاوت‌هایی با 3d-tracking دارد. به‌عنوان مثال، هنوز بخش اختصاصی فوکوس خودکار برای این قابلیت در فرمور دیده نمی‌شود و باید از همان بخش فوکوس خودکار آن را تنظیم کرد. به‌علاوه، قابلیت‌های تشخیص چهره و چشم نیز در وضعیت ردگیری سوژه غیرفعال خواهد بود. شاید بزرگ‌ترین ضعف قابلیت مذکور همین بخش باشد؛ درحالی‌که در دوربین‌های DSLR و حالت ردگیری سوژه، قابلیت‌های تشخیص چهره و چشم نیز فعال هستند.

از تغییرات دیگر در فرمورهای جدید Z 7 و Z 6 می‌توان به تنظیمات شخصی‌سازی جدید، پشتیبانی از سوئیچ محدودسازی فوکوس در لنزهای مخصوص سری Z (مانند Nikkor Z 70-200mm F2.8 VR S)، بهبود پاسخ‌دهی در زمان تغییر وضعیت به فوکوس دستی از روی لنز، بهبودهایی برای حل مشکلات نور در ویوفایندر دوربین‌ها، رفع مشکل اتصال بلوتوث در iOS و مشکل عجیب و نادر ظاهرشدن خطوط افقی روی عکس‌ها را نام برد.

همان‌طورکه گفته شد، نیکون به‌روزرسانی جزئی جدیدی نیز برای فرمور Z50 ارائه کرد که اکنون با نسخه‌ی 1.10 شناخته می‌شود. شرکت ژاپنی پشتیبانی از دکمه‌ی محدودیت فوکوس را در فرمور Z50 نیز مانند Z 7 و Z 6 اضافه کرده است. به‌علاوه، ضبط فیلم در حالت Self-portrait با دوربین Z50 پس از به‌روزرسانی جدید در حالت فوکوس خودکار فول‌تایم (AF-F) انجام می‌شود. به‌روزرسانی فرمور برای هر سه دوربین اکنون در وب‌سایت رسمی نیکون دراختیار کاربران قرار دارد.

قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی دوربین‌های DSLR، بدون آینه و دیگر محصولات نیکون نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات