اسپاتیفای حالا ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای / Spotify در نمایشگر گوشی در جیب شلوار
با وجود تعدیل گسترده‌ی نیروهای کار، سال ۲۰۲۳ برای اسپاتیفای بسیار درخشان بود.
تبلیغات

سرویس استریم اسپاتیفای اعلام کرد که اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این شرکت در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ خود اعلام کرد که در این مدت حدود ۲۸ میلیون نفر به جمع کاربرانش اضافه شده‌اند.

اسپاتیفای افزود که به‌غیر از داشتن ۶۰۲ میلیون کاربر، تعداد کاربران اشتراکی‌اش نیز با رشد سال‌به‌سال ۱۵ درصدی به ۲۳۶ میلیون کاربر رسیده است. سال گذشته، اسپاتیفای برای نخستین‌بار قیمت اشتراک پریمیوم خود را در ایالات متحده از ماهیانه ۹٫۹۹ به ۱۰٫۹۹ دلار افزایش داد.

به‌گفته‌ی اسپاتیفای، تعداد کاربران به‌لطف دیگر کشورهای جهان و آمریکای لاتین با سهم ۳۵ درصدی از کل کاربران اشتراکی رشد کرده است. علاوه‌براین، اسپاتیفای گفت که بیش از ۲۲۵ میلیون نفر از کاربرانش از کمپین آخر سال Spotify Wrapped استقبال کرده‌اند.

اسپاتیفای در نوامبر گذشته (آبان و آذر) اعلام کرد که کاربران اشتراکی ساکن ایالات متحده می‌توانند ماهانه به‌مدت ۱۵ ساعت از بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب صوتی این مجموعه استفاده کنند. همچنین، این پلتفرم با تیک‌تاک همکاری کرد تا کاربران موسیقی‌های استفاده‌شده در هر کلیپ را مستقیماً در اکانت اسپاتیفای خود نیز ذخیره کنند.

شرکت مذکور با رشدی ۱۶ درصدی درمقایسه‌با سال قبل، ۳٫۷ میلیارد یورو درآمد کسب و زیان عملیاتی ۷۵ میلیون یورویی را ثبت کرد که کمتر از زیان ۲۳۱ میلیون یورویی سال ۲۰۲۲ است.

اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، ۳۲ میلیون یورو سود به‌دست آورد. درآمد این شرکت از تبلیغات با رشد سالانه‌ی ۱۲ درصدی، به ۵۰۱ میلیون یورو رسید که بیشترین عدد در تاریخ این شرکت است.

ماه دسامبر (آذر و دی)، اسپاتیفای ۱۷ درصد از نیروی کار خود (حدوداً ۱۵۰۰ نفر) را با هدف «مولدتر و کارآمدترشدن» اخراج کرد.

ماه گذشته، اسپاتیفای از تغییرات آینده‌ی اپلیکیشن خود در گوشی آیفون و آیپد در اتحادیه‌ی اروپا پس از اجرایی‌شدن قانون DMA به‌دست اپل خبر داده بود. ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بدون نیاز به پرداخت ۳۰ درصد کمیسیون اپ استور اشاره کرد.

چند روز بعد، وقتی اپل از دستورالعمل‌های تازه‌ی اپ استور برای مطابقت با قوانین تازه‌ی اروپا، مانند هزینه‌ای سالانه‌ برای اپلیکیشن‌هایی با بیش از یک‌میلیون دانلود در سال پرده برداشت، اسپاتیفای آن‌ها را «اخاذی» و «مسخرگی تمام‌عیار» دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات