هوش مصنوعی به پلی‌لیست‌های اسپاتیفای تزریق می‌شود

جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای روی گوشی مشکی و سبز
ویژگی آزمایشی اسپاتیفای به کاربران اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی و با سرعت بسیار بالا، فهرست پخش موردعلاقه‌ی خود را ایجاد کنند.
تبلیغات

اسپاتیفای درحال آزمایش ویژگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که فهرست‌های پخش جدیدی را براساس ورودی متنی ایجاد می‌کند. یکی از کاربران تیک‌تاک به‌نام Robdad با انتشار کلیپی کوتاه به کشف ویژگی‌های مبتنی‌بر ChatGPT در این پلتفرم استریم موسیقی اشاره کرد. این قابلیت پس‌از ضربه روی علامت + برای ایجاد فهرست پخش جدید نمایش داده می‌شود.

براساس گزارش تِک‌کرانچ، اسپاتیفای آزمایش ویژگی ساخت فهرست پخش با هوش مصنوعی را آغاز کرده است اما هنوز نمی‌دانیم شرکت مذکور این قابلیت را به‌صورت عمومی ارائه خواهد داد یا خیر.

در توضیح ویژگی جدید اسپاتیفای آمده است: «ایده‌های خود را با استفاده از هوش مصنوعی به فهرست پخش تبدیل کنید.» بالای فیلد چت‌بات برای ورود دستورات متنی، پیشنهاداتی نیز ارائه می‌شود که به کاربر برای ساخت فهرست پخش مخصوص کافه‌ها، آهنگ‌های سرگرم‌کننده و مثبت و موارد دیگر کمک می‌کنند.

اسپاتیفای می‌گوید: «ما معمولاً آزمایش‌های مختلفی روی قابلیت‌های جدید انجام می‌دهیم که برخی از آن‌ها درنهایت برای عموم کاربران منتشر می‌شوند و برخی دیگر فقط به‌عنوان تجربه‌ای مهم برای تیم توسعه‌دهنده عمل می‌کنند. درحال حاضر اطلاعات بیشتری برای ارائه نداریم.»

اگر اسپاتیفای امکان ساخت فهرست پخش با هوش مصنوعی را ارائه دهد، شاید از آن به‌عنوان دلیلی برای دریافت پول بیشتر از کاربرانش استفاده کند. این شرکت اوایل سال جاری ویژگی هوش مصنوعی دیگری به‌نام AI DJ معرفی کرد که به افراد اجازه می‌دهد ایستگاه رادیوی شخصی‌سازی‌شده‌ بسازند و به آن گوش دهند و جالب اینکه صدای هوش مصنوعی به‌صورت خودکار روی آهنگ‌ها صحبت می‌کند تا حس ایستگاه رادیویی موسیقی واقعی به‌کاربران القا شود.

به‌نظر می‌رسد اسپاتیفای مثل اکثر شرکت‌های جهان تمایل زیادی به ارائه‌ی ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارد و باید دید در آینده چه امکاناتی را بر اساس این فناوری جذاب دراختیار کاربرانش قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات