مدیرعامل اسپاتیفای: اپل و گوگل قوانین را به چهارمیلیارد کاربر اینترنت دیکته می‌کنند

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پسر جوان چینی دربرابر لوگو اپل
مدیرعامل اسپاتیفای می‌گوید که اپل و گوگل شرکت‌هایی انحصارگرا هستند و نحوه‌ی دسترسی چهارمیلیارد نفر به اینترنت را تعیین می‌کنند.
تبلیغات

اسپاتیفای باردیگر درخواست کرده است که اپل به‌دلیل جایگاهش به‌عنوان یکی از «دربان‌های اینترنت» مجازات شود. این بار دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، در مصاحبه‌ با فایننشال تایمز از دولت بریتانیا خواست که رهبری‌اش را به‌نمایش بگذارد و مقابله‌ با اپل و سایر شرکت‌ها را شروع کند.

مدیرعامل اسپاتیفای می‌گوید که اپل و گوگل اساساً نحوه‌ی دسترسی چهارمیلیارد نفر به اینترنت را کنترل می‌کنند.

گفته‌های دنیل اک در حالی مطرح می‌شود که او با سفر به بریتانیا در تلاش است تا درباره‌ی لایحه‌ی بازارهای دیجیتال و رقابت و مصرف‌کنندگان لابیگری کند. این لایحه برای قانونمندکردن رقابت در بازارهای دیجیتال تدوین شده است.

دنیل اک می‌گوید: «اینکه اپل و گوگل اساساً نحوه‌ی دسترسی بیش‌ از چهار‌میلیارد نفر به اینترنت را در سراسر دنیا کنترل می‌کنند، دیوانه‌وار است.» او معتقد است که جایگاه اپل و گوگل در بازار باعث می‌شود این دو شرکت قوانینشان را به اینترنت دیکته کنند.

اسپاتیفای سال‌ها است که به یکی از منتقدان جدی‌ اپل تبدیل شده است. این شرکت می‌گوید که اپل شرایطی ناعادلانه برای رقابت در نظر می‌گیرد و به رقبایش اجازه‌ی خودنمایی نمی‌دهد.

انتقادهای اسپاتیفای عموماً روی اپل موزیک متمرکز بوده است؛ با‌این‌حال گفته‌های جدید دنیل اک نشان می‌دهد که اسپاتیفای کل اکوسیستم اپ استور را هدف قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات