اسپاتیفای به‌دلیل سودده‌نبودن، ۱۷ درصد از نیروهایش را اخراج می‌کند

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای با گلکسی A53 سامسونگ
اسپاتیفای در آخرین دوره‌ی کاهش نیروی کار، ۱۷ درصد آن‌ها، یعنی حدود ۱,۵۰۰ نفر را اخراج می‌کند.
تبلیغات

دنیل اک، مدیرعامل شرکت اسپاتیفای، امروز با انتشار یادداشتی خطاب به کارمندانش، کاهش نیروی شرکت را اعلام کرد. اسپاتیفای هم‌اکنون ۹,۲۴۱ نفر نیروی کار دارد و انتظار می‌رود کاهش ۱۷ درصدی به‌معنی اخراج حدود ۱,۵۰۰ نفر باشد.

در یادداشتی که به کارکنان ارسال شد، اک گفت که کاهش رشد اقتصادی و افزایش هزینه‌ها مقصر این کاهش نیرو هستند که به‌زعم او، اسپاتیفای را به شرکتی کم‌سودتر تبدیل می‌کنند. این سومین دور عمده‌ی اخراج اسپاتیفای در سال جاری است.

در ژانویه (دی و بهمن)، این شرکت اعلام کرد که ۶ درصد از کارکنان یا تقریباً ۶۰۰ کارمندش را اخراج خواهد کرد. سپس، در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، اعلام کرد که ۲۰۰ کارمند دیگر را از بخش پادکست خود حذف خواهد کرد.

علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها، اسپاتیفای اقداماتی نیز برای افزایش درآمد انجام و قیمت چندین سرویس خود را در بازارهای مختلف از‌جمله ایالات متحده در تابستان افزایش داده است.

وال‌استریت‌ ژورنال می‌گوید تعدیل گسترده‌ی نیروها در حالی انجام می‌شود که تعداد آن‌ها در طول همه‌گیری کرونا افزایش درخورتوجهی یافته بود. تعداد کارکنان اسپاتیفای در سه سال گذشته تقریباً دو‌ برابر شده است. اک در یادداشت خود، از تصمیم خود برای رشد تیم در آن دوره دفاع کرد.

کارمندانی که تحت‌تأثیر آخرین اخراج‌های اسپاتیفای قرار می‌گیرند، طبق یادداشت اک، حدود پنج ماه دستمزد اخراج دریافت می‌کنند و در این مدت، شرکت به پوشش بیمه‌ی سلامت آنان ادامه می‌دهد.

در طول تاریخ خود، اسپاتیفای به‌طور‌کلی رشد را بر سود سه‌ماهه اولویت داده است؛ اما سرمایه‌گذاران در سال گذشته به‌طور فزاینده‌ای بر سودآوری بیشتر تأکید کردند.

اک در «روز سرمایه‌گذار» سال گذشته گفت که قصد دارد اسپاتیفای تا سال ۲۰۲۴ سودآور باشد. این شرکت در جدیدترین گزارش مالی‌اش زیان ۴۶۲ میلیون یورویی (حدود ۵۰۲ میلیون دلار) را در ۹ ماه اول سال گزارش کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات