تلویزیون‌ها و ساندبارهای جدید TCL تمام بودجه‌ها را هدف می‌گیرند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون ۱۱۵ اینچی TCL QM891G نصب شده روی دیوار یک اتاق مدرن با نور کم
مجموعه‌ی جدید تلویزیون‌ها و ساندبارهای TCL، هر کاربر و هر بودجه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهند.
تبلیغات

شرکت چینی TCL‌ از سری جدید تلویزیون‌ها و ساندبارهای خود در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد. این مجموعه شامل سه مدل تلویزیون جدید در سری اقتصادی تلویزیون‌های این شرکت (سری S)، پنج مدل تلویزیون پیشرفته سری Q و چهار مدل ساندبار از همین دو سری است که همگی از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های TCL در CES 2024

در بین تلویزیون‌های اقتصادی، S250G‌ ارزان‌ترین تلویزیون تی سی ال است که از پنل LCD با وضوح 720p استفاده می‌کند. پله بعدی نیز به S350G تعلق دارد که تنها تفاوت آن با مدل قبلی، وضوح 1080p نمایشگر و پشتیبانی از HDR است. این دستگاه‌ها در ابعاد ۳۲، ۴۰ و ۴۳ اینچ وارد بازار خواهند شد.

مدل S551G با استفاده از نمایشگری با وضوح 4K،‌ روشنایی قابل توجه، پشتیبانی از HDR Pro Plus و پردازنده‌ای اختصاصی برای تنظیم بهتر کیفیت تصویر، بهترین تلویزیون اقتصادی TCL به شمار می‌رود که در ابعاد بین ۴۳ تا ۸۵ اینچ در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

در بین مدل‌های پیشرفته‌تر سری Q، همه‌ی آن‌ها از نرخ نوسازی متغیر و قابلیت Game Accelerator برای بهبود کارکرد تلویزیون در شرایط گیمینگ بهره می‌برند.

تلویزیون TCL S551G نصب شده روی دیوار یک اتاق مدرن در حال پخش فوتبال آمریکایی

بر اساس اطلاعات وب‌سایت TCL، مدل‌های Q651G‌ و Q651G Pro در نسخه‌های ۸۵ اینچ و بزرگ‌تر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند و ۲۸٪ روشنایی بیشتری نسبت به نسل‌ قبل دارند.

مدل Pro که در اندازه‌های ۵۵ تا ۸۵ اینچ معرفی شده، قابلیت‌های بیشتری مانند Local Dimming (برای کاهش مصرف انرژی و افزایش دقت رنگ‌های تولیدشده)، ریموت کنترل با کلیدهای مجهز به نور پس‌زمینه و امکان کنترل صوتی نیز ارائه می‌کند.

سه مدل QM751G، QM851G و QM891G پیشرفته‌ترین تلویزیون‌های معرفی‌شده توسط TCL در CES 2024 هستند. این دستگاه‌ها به پنل LCD (با نور پس‌زمینه‌ی mini-LED) مجهزند و از تکنولوژی AMD FreeSync پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون QM751G دارای حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت است و در اندازه‌های ۵۵ تا ۹۸ اینچ به فروش می‌رسد. در عین حال دو مدل QM851G و QM891G حداکثر روشنایی ۵۰۰۰ نیتی دارند و به WiFi 6 و فناوری ضدبازتاب نور هم مجهز شده‌اند.

851G قرار است در اندازه‌های ۶۵ تا ۹۸ اینچ وارد بازار شود اما QM891G تنها یک نسخه غول‌پیکر ۱۱۵ اینچی دارد.

ساندبارهای TCL در CES 2024

چهار مدل ساندبار معرفی‌شده توسط TCL در نمایشگاه CES 2024 در دو سری S و Q قرار دارند. از جمله قابلیت‌های مشترک مدل‌های S45H و S55H می‌توان به Virtual X، کالیبره‌سازی صدا با توجه به شرایط اتاق و تنظیم تلویزیون به‌عنوان کانال مرکزی (برای افزایش صدای دیالوگ‌ها در زمان تماشای فیلم و سریال) اشاره کرد.

مدل S45H از صدای دوکاناله پشتیبانی می‌کند و S55H علاوه بر پشتیبانی از صدای ۲٫۱ کاناله، به یک ساب‌ووفر بی‌سیم هم مجهز شده است.

ساندبار Q85H روی میز و تلویزیون TCL QM851G نصب شده روی دیوار یک اتاق مدرن

در نهایت بهترین ساندبار جدید TCL شامل دو مدل Q75H با پشتیبانی از صدای ۵٫۱٫۲ کاناله، توییترهای داخلی و اسپیکرهای فراگیر جانبی و همچنین مدل Q85H با صدای ۷٫۱٫۴ کاناله و اسپیکرهای بی‌سیم هستند.

TCL اطلاعات بیشتری درباره‌ی قیمت تلویزیون و قیمت ساندبار خود منتشر نکرده است اما با توجه به قرارگیری همگی آن‌ها در سری‌های اقتصادی S‌ و پیشرفته Q، انتظار داریم با قیمت‌های بسیار متفاوتی در دسترس قرار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات