آتش‌بازی MSI؛ این اولین لپ تاپ دنیا با نمایشگر ۱۸ اینچ 4K مینی LED است

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ های ۱۸ اینچ MSI‌ در نمایشگاه CES
با رونمایی از سه لپ‌تاپ گیمینگ ۱۸ اینچ و یک سیستم اقتصادی، MSI نمایشگاه CES 2024 را پرقدرت شروع کرد.
تبلیغات

محصولاتی که در نمایشگاه CES معرفی می‌شوند، معمولاً دورنمایی از سیاست‌ها و برنامه‌های هر برند برای سال پیش رو را نشان می‌دهند. MSI نیز با معرفی سه لپ‌تاپ گیمینگ ۱۸ اینچ نشان داد که برنامه‌های بزرگی برای سال ۲۰۲۴ در سر می‌پروراند.

مثل همیشه،‌ سری Titan پرچمدار لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI خواهد بود که در بین سه محصول معرفی شده، مدل Titan 18 HX در همین خانواده قرار می‌گیرد. با حذف پسوندهایی همچون GT و GE در نام‌گذاری لپ تاپ MSI، تایوانی‌ها به‌سوی ساده‌سازی نام مدل لپ‌تاپ‌هایشان قدم برمی‌دارند.

نمای روبروی لپ تاپ MSI Titan 18 HX با ترک پد RGB روشن

علاوه‌بر بهبود طراحی با استفاده از آلیاژ آلومینیوم در شاسی لپ‌تاپ، Titan 18 HX تقریباً از قدرتمندترین سخت‌افزاری که می‌توان در دل یک نوت‌بوک جای داد، استفاده می‌کند و بالارده‌ترین مدل آن به پردازنده اینتل مدل Core i9-14900HX، گرافیک انویدیا مدل RTX 4090 کلاس لپ‌تاپ،‌ ۱۲۸ گیگابایت رم، سه اسلات برای SSD و وای‌فای ۷ مجهز خواهد بود. مجموعه‌ی فوق با توان طراحی حرارتی ۲۷۰ وات و فرکانس کلاک پایدار ۵٫۲ گیگاهرتز در ۸ هسته‌ی قدرتمند CPU، در خدمت گیمرها خواهد بود.

MSI برای لپ‌تاپ قدرتمندش، از بخش نمایشگر نیز غافل نمانده و ادعا می‌کند که لپ‌تاپش را به اولین نمایشگر 4K و ۱۸ اینچی mini-LED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز کرده است. نمایشگر از استاندارد VESA DisplayHDR 1000 نیز پشتیبانی می‌کند.

نمای دریچه فن پشتی لپ تاپ MSI Titan 18 HX
ترک پد RGB لپ تاپ MSI Titan 18 HX

قیمت لپ تاپ ام اس آی، حدود ۵۰۰۰ دلار خواهد بود و برای در اختیار داشتن این مجموعه‌ی قدرتمند باید هزینه‌ی سرسام‌آوری پرداخت کنید.

برای کسانی که می‌خواهند یک سیستم گیمینگ قدرتمند اما مقرون‌به‌صرفه‌تر در اختیار داشته باشند، مدل Raider 18 HX انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. قیمت این مدل بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار خواهد بود و از همان طراحی مدل تایتان به‌همراه یک نوار RGB در بخش جلوی لپ‌تاپ بهره می‌برد.

قدرتمندترین کانفیگ سخت‌افزاری Raider 18 HX شامل پردازنده i9-14900HX به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4090 می‌شود؛ اما توان طراحی حرارتی آن به ۲۵۰ وات محدود خواهد بود.

به‌عنوان مدل بعدی، به لپ تاپ Stealth 18 AI Studio می‌رسیم که باریک‌ترین و سبک‌ترین مدل بین مدل‌های معرفی شده‌ی تایوانی‌ها در CES 2024 لقب می‌گیرد و با وجود اینکه حدوداً یک کیلوگرم از دو مدل دیگر سبک‌تر است، اما با وزن ۲٫۸ کیلوگرم، همچنان راه زیادی برای رسیدن به بهترین لپ تاپ سبک بازار خواهد داشت.

در حالی که مدل جدید سری Stealth، گرافیک RTX 4090 (با بیشینه‌ی توان طراحی حرارتی ۱۸۵ وات) را در دل خواهد داشت، مهم‌ترین نکته در کانفیگ آن، استفاده از پردازنده‌های نسل ۱۴ میتیور لیک اینتل به‌جای رپتور لیک ریفرش است؛ پس می‌تواند با تکیه‌ی بر ماژول NPU اختصاصی پردازنده، پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز به‌انجام برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات