جمع‌بندی الکامپ ۱۳۹۸

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بیست‌وپنجمین دوره از الکامپ نیز به پایان رسید تا در ادامه نگاهی مختصر به این رویداد و شرکت‌های فعال در آن داشته باشیم.
تبلیغات

نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ۱۳۹۸، روز یکشنبه به کار خود پایان داد تا پرونده‌ی بزرگ‌ترین رویداد حوزه‌ی فناوری کشور در سال جاری بسته شود. الکامپ ۹۸ را می‌توان نمودی از رشد و گسترش اکوسیستم استارتاپی در کشور دانست. این جامعه چندین سال پیش با حضور شرکت‌های اندک و بدون امکاناتی اعم از سرمایه‌گذار، شتاب‌دهنده، فضای کاری و سالن و محیطی مناسب در نمایشگاه، آغاز به‌کار کرد؛ اما اکنون شاهد رشد قابل‌توجه این شرکت‌ها هستیم تا جایی که خود را به‌عنوان ستاره‌ی نمایشگاه الکامپ معرفی می‌کنند.

پس از تحریم‌های ایالات متحده علیه کشورمان در سال‌های گذشته، شاهد خروج تدریجی نام‌های بزرگی از بازار و بالطبع نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور بودیم. این موضوع در وهله‌ی اول به وجهه‌ و جذابیت الکامپ ضربه‌ی قابل توجهی زد. اما در ادامه و طی سال‌های اخیر شاهد رشد و شکل‌گیری استارتاپ‌های داخلی برای تأمین نیازهای داخلی کشور بودیم. حضور پررنگ نام‌هایی مانند ابر آروان، کیلید، اسنپ و نشاندر غرفه‌های بزرگ و جذاب که سال‌های گذشته در غرفه‌ای کوچک و سالنی دورافتاده کسب‌و‌کار خود را آغاز کرده بودند، دلیلی است بر صحت ادعای رشد اکوسیستم استارتاپی کشور. امیدواریم در آینده نیز شاهد رشد و حضور نام‌های جدید و توانمندی در حوزه‌ی فناوری کشور باشیم.

زومیت در الکامپ ۹۸ حضور پررنگی داشت و علاوه‌بر گپ‌ و گفت‌و‌گو با کاربران در غرفه‌‌ای اختصاصی، تمام تلاش خود را برای پوشش جامع اخبار در کنار مصاحبه با استارتاپ‌های نوپا و کسب‌و‌کارهای نام‌آشنای کشور به‌کار گرفت. اگر طی روزهای گذشته شرایط حضور در بیست‌و‌پنجمین دوره از نمایشگاه الکامپ را نداشتید یا فرصت دنبال کردن اخبار این رویداد را نیافتید، در ادامه می‌‌توانید پوشش جامع زومیت از بزرگ‌ترین اتفاق سالیانه‌ی حوزه‌ی فناوری کشور را مطالعه کنید.

نظر شما در رابطه با الکامپ ۹۸ و کسب‌و‌کار‌های حاضر در آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات