گوگل برای بررسی عملکرد استادیا سایت تست سرعت راه‌اندازی کرد

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل برای بررسی سرعت اتصال کاربران به اینترنت برای استفاده از پلتفرم بازی استادیا، یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کرده است.
تبلیغات

گوگل استادیا نام پروژه‌ی استریم بازی غول جستجوگرهای اینترنتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی که برای اجرا شدن به سخت‌افزار قوی نیاز دارند را فقط با استفاده از یک خط اینترنت اجرا و بازی کنند. از مزایای این پلتفرم می‌توان به این مورد اشاره کرد که توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای دیگر فقط به قابلیت‌های محلی روی دستگاه‌های همراه یا کنسول‌های بازی محدود نخواهند بود.

از آنجا که نمایشگاه سالانه‌ی E3 نیز مدتی قبل برگزار شده، حال پروژه‌ی استادیا گوگل بیش از هر زمان دیگری برسر زبان‌ها افتاده است. در این نمایشگاه معمولا پلتفرم‌ها و ناشران بازی در مورد عناوین بازی‌های آینده خود و همچنین آینده‌ی سخت‌افزار گیمینگ صحبت می‌کنند. 

درهرصورت، تجربه‌ی بازی کاربران در این نوع بازی‌ها، اساسا به ثبات، سرعت و نرخ تأخیر (latency) اتصال اینترنتی آن‌ها بستگی دارد. اگر نمی‌دانید که اتصال اینترنتی کنونی شما از پلتفرم گوگل استادیا پشتیبانی خواهد کرد یا خیر، اکنون این شرکت یک ابزار تست سرعت راه‌اندازی کرده که به شما نشان می‌دهد آیا اتصال اینترنتی شما از استادیا پشتیبانی می‌کند یا خیر. در این وب‌سایت همچنین به مواردی که به بهبود دادن تجربه‌ی کاربری در استادیا کمک می‌کند نیز اشاره شده است.

گوگل استادیا

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی گوگل استادیا، به بخش تست سرعت نیز دسترسی داشته باشید و تست سرعت را روی سخت‌افزاری که قصد دارید در این پلتفرم استفاده کنید انجام دهید. گوگل پیشنهاد داده که برای استریم بازی‌ها با کیفیت 720p و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه با صدای استریو، حداقل سرعت دانلود اتصال اینترنتی شما باید ۱۰ مگابیت‌برثانیه باشد. همچنین برای استریم با کیفیت 1080p HD‌ و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و صدای فراگیر، سرعت دانلود شما باید حداقل ۲۰ مگابیت‌برثانیه باشد. درنهایت اگر تمایل دارید بازی‌های موجود در پلفترم استادیا را با کیفیت 4K UHD‌ و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه با صدای فراگیر اجرا کنید، بنا به پیشنهاد گوگل، حداقل سرعت دانلود شما باید ۳۰ مگابیت‌بر‌ثانیه باشد.

google stadia / گوگل استادیا

حال باید دید که پس از شروع کار رسمی این سرویس در ماه نوامبر، عملکرد آن چگونه خواهد بود و کاربران از این پلتفرم چه استقبالی خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که در ابتدای شروع کار استادیا، برخی از کاربران با مشکل اتصال مواجه شوند، اما گوگل شرکت بسیار بزرگی است که می‌تواند چنین مشکلاتی را به‌سرعت رفع کند. می‌توانید سرعت و کیفیت اینترنت خود برای اجرای بازی‌های استادیا را ازطریق این لینک بررسی کنید.

آیا شما هم برای شروع‌ کار پروژه‌ی گوگل هیجان دارید؟ نظر شما در مورد شیوه‌ی اجرای بازی‌های ویدیویی به روش استادیا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات