مایکروسافت اج مبتنی‌ بر کرومیوم نسخه قدیمی یوتیوب را بارگذاری می‌کند

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران نسخه‌ی مبتنی‌بر کرومیوم مرورگر مایکروسافت اج با جست‌و‌جوی نام یوتیوب به‌ناچار وارد نسخه‌ی قدیمی این وب‌سایت می‌شوند.
تبلیغات

درادامه اتفاقات عجیبی که برای سرویس‌های گوگل روی مرورگر جدید مایکروسافت اج می‌افتد، به‌تازگی وب‌سایت یوتیوب برای کاربران دردسرساز شده است. از‌ همان‌ ابتدا که کار توسعه‌ی نسخه‌ی جدید مایکروسافت اج آغاز شد، گوگل مدام عملکرد سرویس‌های خود در این مرورگر را محدود کرد. حال آخرین قربانی یوتیوب بوده که طراحی قدیمی این وب‌سایت را روی بیلد‌های اینسایدر مایکروسافت اج نمایش می‌دهد.

مشاهده‌ی یوتیوب در نسخه‌های Canary و Dev مایکروسافت اج، نسخه‌ای از یوتیوب را نشان می‌دهد که گوگل پیش‌ از بازطراحی این سرویس، از آن استفاده می‌کرد. چنین اتفاقی بدین‌مفهوم است که تم تاریک نیز دردسترس کاربران قرار ندارد. در‌این‌میان، اگر بخواهیم ازطریق آدرس Youtube.com/new طراحی جدید را مشاهده کنیم، با صفحه‌ای رو‌به‌رو خواهیم شد که از شما برای دانلود مرورگر کروم درخواست می‌کند.

یوتیوب / Youtube
یوتیوب / Youtube

یوتیوب در گوگل کروم (راست) و یوتیوب در مایکروسافت اج (چپ)

با‌این‌حال، یوتیوب تنها سرویس گوگل نیست که برای کاربران مایکروسافت اج مشکل‌ساز شده است. پیش‌تر، سرویس‌های دیگری نظیر گوگل‌میت (Google Meet) و گوگل‌داک (Google Docs) هم دسترسی کاربران این مرورگر را محدود کرده بودند. البته، این غول دنیای فناوری بعدها چنین موضوعی را به‌شدت رد کرد و از پشتیبانی رسمی از مایکروسافت اج در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ی سابق خود درباره‌ی مشکل ایجادشده برای گوگل‌میت گفته بود:

اقبال بیشتر کرومیوم و WebRTC را به چشم اتفاقی مثبت برای کل صنعت ارتباطات واحد می‌بینیم. با انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید مرورگر اج، بسیار هیجان‌زده‌ هستیم تا بتوانیم تجربه پیش‌نمایش جدیدی از هنگ‌اوت‌میت (Hangouts Meet) ارائه کنیم؛ از‌این‌رو، قصد داریم در آینده با انتشار عمومی به‌طوررسمی پشتیبانی خودمان را اعلام کنیم.

مشخص نیست این بیانیه فقط برای سرویس یادشده صدق می‌کند یا اینکه می‌توان آن را به تمامی سرویس‌های گوگل تعمیم داد. پاسخ هرچه باشد، باید منتظر واکنش مایکروسافت یا گوگل در روزهای آینده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات