کافه بازار آماری از تاثیرگذاری سرویس تبلیغ در جستجو ارائه کرد

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کافه‌بازار پس از گذشت سه ماه از ارائه‌ی سرویس جدید تبلیغاتی خود که تبلیغات در جستجوی این فروشگاه اپلیکیشن است، آماری را در این رابطه ارائه کرد.
تبلیغات

تبلیغات در جست‌وجو امکان جدیدی است که کافه‌بازار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. تبلیغ در جست‌وجو سازوکاری است که نه‌تنها در بسیاری از فروشگاه‌های اپلیکیشن، بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز برای بالا بردن تعداد نصب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازوکار تبلیغ در جست‌وجو به این صورت است که کاربران در صورت جستجوی عبارتی خاص، به صفحه‌ی دانلود و نصب اپلیکیشن مورد نظر هدایت می‌شوند. البته هزینه‌ی نصب باتوجه‌به ماهیت متفاوت پلتفرم‌ها متغیر است. براساس آمارهای ارائه‌شده، شبکه‌های اجتماعی به مراتب هزینه‌ی بالاتری را در مقایسه با فروشگاه‌های اپلیکیشن برای هر نصب به همراه دارند، به‌طوری‌که در مقیاس جهانی بالاترین هزینه برای هر نصب به ترتیب در اختیار توییتر، اینستاگرام و فیسبوک است، حال آنکه اپ استور و پلی‌استور با ۰.۸۶ و ۰.۴۴ دلار کمترین هزینه را دارند.

باتوجه‌به اینکه ورود کاربران به فروشگاه‌های اپلیکیشن به معنای آمادگی برای نصب است، از این‌رو هزینه برای هر نصب نیز در این‌صورت کاهش پیدا می‌کند. باتوجه‌به اینکه نرخ تبدیل تبلیغ در جستجوی گوگل پلی‌استور ۳.۷۵ درصد دربرابر ۰.۷۵ درصد تبلیغات به‌صورت Display Ad در اپ‌استور است، می‌توان چنین نتیجه گرفت که تبلیغ در جست‌وجو اثربخشی بیشتری دارد.

آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارد که بازار روزانه پذیرای بیش از ۴ میلیون جست‌وجو است که بیش از دو میلیون جست‌وجو منجر به نصب اپلیکیشن می‌شود.

توسعه‌دهندگان با استفاده از این امکان می‌توانند شانس نصب شدن اپلیکیشن خود را بیش‌ازپیش افزایش دهند. استفاده از تبلیغات در جست‌وجو به این ترتیب است که هر توسعه‌دهنده قادر است تا کلمات کلیدی مدنظر خود را مشخص کرده و مبلغ پیشنهادی خود را در صورتی که نصب ازطریق جستجوی کلمه مذکور اتفاق افتاد، ارائه کند. کافه بازار پیشنهادهای ارائه‌شده برای هر کلمه را بررسی کرده و تبلیغ در جستجوی کلمه‌ی مورد نظر را به بالاترین پیشنهاد ارائه شده، واگذار می‌کند. در این‌صورت اپلیکیشن برنده در ازای هر نصب، مبلغی برابر با دومین پیشنهاد بالا را به کافه‌بازار پرداخت خواهد کرد.

کافه بازار اعلام کرده که در سه ماه اخیر بیش از ۱۲ هزار پیشنهاد از سوی ۱۱ هزار برنامه دریافت کرده که قیمت نصب این تعداد پیشنهاد از ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان متغیر بوده است. کافه‌بازار مدعی است که تبلیغ در جست‌وجو منجر به افزایش ۳۰ درصدی نصب هفتگی شده است. نرخ تبدیل تبلیغ در جست‌وجو نیز بیش از ۵ درصد گزارش شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات