پی پل، اتحادیه لیبرا را ترک کرد

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پی‌پل، یکی از اعضای اتحادیه‌ی رمزارز اختصاصی فیسبوک اعلام کرده از ادامه پشتیبانی لیبرا صرف‌نظر کرده است. پی‌پل ۴ماه قبل در لیبرا سرمایه‌گذاری کرده بود.
تبلیغات

فیسبوک، ماه ژوئن گذشته، خبر توسعه‌ی رمزارز اختصاصی خود در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد. رمزارز اختصاصی فیسبوک «لیبرا» نام دارد و توسط اتحادیه‌ی لیبرا اداره می‌شود که از مجموعه شرکت‌های مختلف تشکیل شده است. اعضای این اتحادیه متشکل از ۲۸ بنیان‌گذار بود؛ اما در ۴ اکتبر ۲۰۱۹ پی‌پل به‌طور رسمی کناره‌گیری خود را اعلام کرد و این اتحادیه یکی از بنیان‌گذاران خود را از دست داد.

پی پال

پی‌پل هنوز دلیل دقیقی را برای این تصمیم ارائه نکرده است، اما به خبرگزاری The Verge گفت:

ما همچنان از آرمان‌های لیبرا حمایت می‌کنیم و مشتاقانه منتظر ادامه‌ی گفت‌وگو در مورد راه‌های همکاری در آینده هستیم. فیسبوک شریک استراتژیک دیرینه و ارزشمند برای پی‌پل بوده است و ما همچنان در موقعیت‌های مختلف با فیسبوک همکاری خواهیم داشت و از آن پشتیبانی خواهیم کرد.

همچنین، پی‌پل خاطرنشان کرد که با ترک اتحادیه‌ی لیبرا قصد دارد بر پیشبرد مأموریت موجود و اولویت‌های تجاری خود تمرکز کند و در تلاش برای دموکراتیک کردن دسترسی به خدمات مالی برای مردم محروم است.

پیش از این گزارشی از روزنامه‌ی فایننشال تایمز منتشر شده بود که پی‌پل به دلایل مختلف سعی در فاصله‌گرفتن از لیبرا دارد. به‌گفته‌ی منتقدان مهم‌ترین این عوامل را می‌توان بررسی موشکافانه و بسیار دقیق رمزارز لیبرا توسط تنظیم‌کننده‌ها دانست. فیسبوک نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که تا پیش از «بررسی کامل نگرانی‌های تنظیم مقررات» رمزارز لیبرا را عرضه نخواهد کرد. علت مهم بعدی، عدم تمرکز و توجه کافی فیسبوک بر لیبرا اعلام شده است.

بی‌شک از دست‌دادن پی‌پل برای لیبرا خوب نیست، اما هنوز هم بسیاری از شرکت‌های مشهور ازجمله ویزا، مسترکارت، اوبر، اسپاتیفای، ودافون و ای‌بی در اتحادیه‌ی لیبرا حضور دارند.

باوجود چنین تغییراتی لیبرا هنوز هم قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ عرضه شود. بااین‌حال، این پرسش وجود دارد که آیا در مدت باقی‌مانده ممکن است دیگر شرکت‌ها نیز راه پی‌پل را در پیش بگیرند؟ نظر شما همراهان زومیت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات