داستان برند: Rapoo، برند جوان و جویای نام لوازم جانبی وایرلس

جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 18 دقیقه
Rapoo یکی از برندهای شناخته‌شده‌ی چینی در صنعت لوازم جانبی دیجیتال است. رپو با تمرکز روی طراحی و ساخت لوازم وایرلس در این بخش فعالیت می‌کند.
تبلیغات

رپو (Rapoo) برند جوانی است که کار خود را از سال ۲۰۰۲ و با تمرکز روی لوازم جانبی بی‌سیم شروع کرد. این برند با شعار Wireless Your Life خود را معرفی کرده و تلاش می‌کند تا آخرین فناروی‌های ارتباطات بی‌سیم را در محصولات خود به‌کار گیرد. مدیران این شرکت در تمامی بخش‌ها همیشه تلاش کرده‌اند تا محصولات خود را با نیازهای بازار و مشتریان هماهنگ کرده و باکیفیت‌ترین لوازم را به آنها عرضه کنند.

از محصولات عرضه شده تحت این برند می‌توان به ماوس و کیبورد و هدست بی‌سیم اشاره کرد که برای کاربران کامپیوترهای شخصی و لپتاپ، از کارایی بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن، محصولات بی‌‌سیم مخصوص گجت‌های همراه همچون موبایل و تبلت نیز در سبد محصولات این شرکت قرار دارد. ابزارهای ارتباطی بی‌سیم برای اشتراک محتوای صوتی و تصویری با لوازم خانگی نیز، از دیگر تولیدات این برند جوان هستند.

تاریخچه تاسیس

شرکت Shenzhen Rapoo Technology در سال ۲۰۰۲ و در شهر شنژن چین تاسیس شد. این شرکت زمانی طولانی را به پیشرفت در بخش‌های تحقیق و توسعه اختصاص داد و پیش از ورود جدی به بازار، ابتدا طراحی‌های لازم برای آن را در نظر گرفت. البته آنها در سال‌های ابتدایی به‌عنوان تولیدکننده‌ی لوازم جانبی برای برندهای دیگر نیز فعالیت می‌کردند.

رپو / Rapoo

کارخانه‌ی تولید محصولات رپو با نام پارک صنعتی Rapoo

استراتژی بازارهای داخلی، اولین هدف این برند چینی بود. آنها در سال ۲۰۰۷ این استراتژی را تدوین کرده و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کردند. اولین قدم این استراتژی، معرفی برند Rapoo برای محصولات بود. این معرفی در رویدادی با نام Comfortable Wireless در گوانگژو و پکن انجام شد. 

از بخش‌های مهمی که از همان ابتدا در استراتژی رپو لحاظ شد، تمرکز روی مردم در اولویت اول بود. به بیان دیگر، فلسفه‌ی این شرکت از همان ابتدا، نوآوری فناورانه و علمی بر اساس نیازهای مردم بود.

Rapoo ابتدا به‌عنوان تولیدکننده‌ برای شرکت‌های دیگر فعالیت می‌کرد

مدیران رپو از روزها و سال‌های ابتدای فعالیت، نیازهای کاربران و جلسات هم‌فکری با آنان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دادند. آنها نیازهای مردم را به‌عنوان انگیزه و موتور محرکه‌ی خود در نظر گرفتند. 

رپو پس از مدتی بازاهای جهانی را هدف گرفت و اولین محصولات خود را که خانواده‌ای از ماوس و کیبوردهای بی‌سیم با طراحی جذاب بودند، وارد این بازارها کرد. مرحله‌ی بعدی، ورود به بازار سهام بود که فعالیت‌های این شرکت را بیش از پیش گسترده، جهانی و معتبر می‌کرد. این اتفاق در سال ۲۰۱۱ و با ورود به بازار بورس شنژن محقق شد. شرکت به محض ورود به بازار بورس شنژن در بورد شرکت‌های کوچک و متوسط این بازار با نام SME وارد شد. استراتژی فعالیت در بازارهای جهانی نیز در همین سال تدوین شد.

رپو / Rapoo

ورود رسمی رپو به بازار سهام شنژن

رپو پس از چند سال فعالیت در بازار لوازم جانبی دیجیتال، با طراحی‌های منحصر به فرد خود، رسانه‌های مرتبط با فناوری را مجذوب کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۸ اولین جایزه‌ی خود را از رسانه‌ی EFASHION و با عنوان برترین ماوس و کیبورد بی‌سیم مولتی‌مدیا دریافت کرد. برند چینی تا به امروز موفق شده تا حدود ۷۰ جایزه‌ی طراحی از جمله جایزه‌ی مشهور iF را از رسانه‌های مرتبط با طراحی و فناوری، دریافت کند.

فناوری‌های ارتباطی جدید

یکی از افتخارات برند Rapoo در دوران فعالیت،‌ پیشگامی در معرفی استاندارد ۲.۴ گیگاهرتز در لوازم جانبی دیجیتال بوده که امروزه به استانداردی جامع در این زمینه تبدیل شده است. به‌هرحال، مدیران این برند با افتخار به معرفی این فناوری، افق خود در آینده را در تبدیل شدن به برترین برند جهانی در بازار لوازم جانبی بی‌سیم، ترسیم کرده‌اند.

رپو یکی از پیشگامان ارتباط ۲.۴ گیگاهرتز بین گجت‌ها است

اولین محصول رپو که با استفاده از این فناوری معرفی شد، ماوس بی‌سیم 7100 بود که با قیمتی پایین، غول‌های صنعت لوازم جانبی را هدف قرار داده بود. این برند چینی توانست با قیمت پایین خود، از همان ابتدا محبوبیت لوازم جانبی بی‌سیم و خصوصا فناوری ۲.۴ گیگاهرتزر را در چین دوچندان کند. یک سال پس از عرضه‌ی این محصول، رپو به پرفروش‌ترین برند این حوزه در چین تبدیل شد.

هدف بعدی برند چینی،‌ ورود به بازار پرطرفدار و جذاب گیمینگ بود. آنها در سال ۲۰۰۸ محصوی را با نام V8 به بازار عرضه کردند که اولین ماوس گیمینگ این برند به شمار می‌رفت. از اتفاقات مهم دیگر تاریخ رپو در سال‌های پایانی دهه‌ی ۲۰۱۰ می‌توان به شروع ساخت مرکز تولیدی این شرکت با نام Rapoo Industrial park اشاره کرد که سنگ بنای آن در سال ۲۰۰۹ گذاشته شد.

رپو / Rapoo

مراسم نصب سنگ بنای کارخانه‌ی رپو

مرکز تولید محصولات رپو در سال ۲۰۱۱ به‌صور رسمی افتتاح شد و لقب بزرگترین کارخانه‌ی تولید لوازم جانبی دیجیتال را به خود اختصاص داد. این مرکز تولیدی که با نام پارک صنعتی رپو شناخته می‌شود، در زمینی به مساحت حدودی ۸۰ هزار متر مربع ساخته شده است. نکته‌ی قابل توجه این است که این برند چینی علاوه بر مرکز تولیدی، مراکز مستقلی را نیز برای اهداف تحقیق و توسعه و همچنین بازاریابی خود تاسیس کرده است.

سال ۲۰۱۲، زمانی بود که رپو از فناوری جدید ارتباطی خود برای دستگاه‌های وایرلس با نام 5G رونمایی کرد. این فناوری، مشکلات پیش آمده در اتصال لوازم جانبی دیجیتال، به‌خاطر تداخل فرکانس را از بین می‌برد. فناوری جدید رپو در تراشه‌ی اختصاصی این شرکت با نام R58 معرفی شد که فرکانس ۵.۸ گیگاهرتزی را به کاربران عرضه می‌کرد. با معرفی این فناوری قرار بود در سال ۲۰۱۲، اتصال ۲.۴ گیگاهرتز نیز تا حدودی منسوخ شود.

رپو / Rapoo

تبلیغ رپو برای فناوری ارتباطی جدید 5G

Rapoo با افزایش محبوبیت و همچنین گسترش بازارها، مانند هر شرکت دیگر فعال در صنعت لوازم جانبی، اسپانسرینگ مسابقات ورزش‌های الکترونیکی را به برنامه‌های بازاریابی خود اضافه کرد. آنها در سال ۲۰۱۴ اسپانسر تیم SH Royal شدند که با عملکرد فوق‌العاده‌ی خود در مسابقات LOL،  به مرحله‌ی نهایی مسابقات جهانی راه پیدا کرد. نکته‌ی قابل توجه این است که برند چینی برای بهترین بازیکن این تیم، یک ماوس اختصاصی از سری V20 طراحی کرد.

رپو / Rapoo

اسپانسرینگ رپو در مسابقات ورزش‌های الکترونیک

سال‌های اخیر برند رپو

از اتفاقات مهم برند رپو در سال‌های اخیر، می‌توان به فعالیت و همکاری رسمی با فروشگاه بست بای کانادا اشاره کرد. این همکاری در سال ۲۰۱۷ نهایی شده و بست بای به‌عنوان فروشنده‌ی اختصاصی محصولات برند چینی در کانادا انتخاب شد. لازم به ذکر است علاوه بر برند Rapoo، پهپادهای برند Xiro Xplorer نیز به این شرکت تعلق دارند و در فروشگاه بست بای به‌فروش می‌رسند.

رپو که از سال ۲۰۱۶ به‌صورت رسمی در نمایشگاه IFA دربرلین حضور داشته است، در سال ۲۰۱۸ با فناوری‌ جدید و همچنین محصولات متنوع مجهز به این فناوری، حضور داشت. فناوری معرفی شده در این نمایشگاه، Multi-Mode نام دارد که امکان ارتباط بی‌سیم لوازم جانبی را با چند دستگاه به‌راحتی فراهم می‌کند.

رپو / Rapoo

ماوس گیمینگ VT950

دستگاه‌‌های بی‌سیم کنونی از حالت Dual-Mode برای اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنند. در این حالت، ماوس و کیبورد ارتباط ۲.۴ گیگاهرتزی وایرلس یا بلوتوث ۳ یا ۴ دارند. فناوری جدید رپو، ترکیبی از این اتصالات را فراهم کرده تا کاربران به‌راحتی و تنها با فشار دادن یک دکمه، بین دستگاه‌های مختلف سوئیچ کرده و به چند دستگاه متصل شوند.

فناوری مولتی مود، امکان ارتباط با چند دستگاه همزمان را فراهم می‌کند

نکته‌ی جالب توجه در مورد رپو و معرفی فناوری جدیدش، معرفی چند دستگاه با بازه‌های قیمتی متنوع و مجهز به این فناوری است. در واقع، شرکت‌های بزرگ پس از معرفی فناوری‌های جدید، ابتدا آنها را در محصولات پرچمدار خود معرفی کرده و به مرور، فناوری را به میان‌رده‌ها وارد می‌کنند. درحالی‌که رپو پس از معرفی فناوری جدیدش در IFA 2018، چندین دستگاه با قیمت‌های متنوع و مجهز به فناوری جدید معرفی کرد.

رپو در مراسم معرفی فناوری جدیدش در نمایشگاه سال جاری، دو قابلیت جدید را برای آن تعریف کرد. یکی از این قابلیت‌ها، عملکرد All in one بود. مدیران رپو در توضیح این عملکرد می‌گویند که دستگاه‌های مجهز به مولتی مود، به سه نوع هوشمند از اتصال مجهز هستند. آنها از فناوری‌های بلوتوث ۳ و ۴ و همچنین اتصال وایرلس ۲.۴ گیگاهرتز پیشتیبانی می‌کنند و در نتیجه، با دستگاه‌های بیشتری قابل اتصال خواهند بود. قابلیت دیگر این فناوری، One to manنام دارد. با استفاده از این قابلیت، ماوس و کیبوردهای مولتی مود رپو، قابلیت اتصال به ۳ تا ۴ دستگاه را به‌صورت همزمان دارند.

رپو / Rapoo

تصاویری از کارخانه‌ی رپو

رپو در نمایشگاه سال جاری علاوه بر معرفی مولتی مود و دستگاه‌ها آن، از سری جدید گیمینگ خود به نام VT نیز رونمایی کرد. یکی از محصولات جذاب این سری از لوازم جانبی گیمینگ، ماوس VT950 است که با آخرین نسخه از قطعات و قابلیت‌های ارتباطی تجهیز شده است. تراشه‌ی اختصاصی شرکت Texas Instruments به‌همراه سنسور گیمینگ PixArt PMW3389، صفحه‌نمایش اولد و میکرو سوئیچ Omron، از قابلیت‌های این ماوس جدید هستند.

 جوایز و افتخارات

همان‌طور که گفته شد، برند رپو در طول دوران فعالیت خود، انواع جوایز طراحی و تولید را از رسانه‌ها و همچنین سازمان‌های چینی و بین‌المللی دریافت کرده است. یکی از مشهورترین جایزه‌های طراحی که به محصولات این برند اهدا شده است، جایزه‌ی iF بوده  که برای چند محصول این شرکت از جمله اسپیکر قابل حمل A600 به آنها اهدا شده است. این اسپیکر قابل حمل،‌در سال ۲۰۱۵ جایزه‌ی iF را دریافت کرد.

پیش از اسپیکر قابل حمل، در سال ۲۰۱۳ کیبورد تاچ بی‌سیم E9270P از این شرکت به جایزه‌ی iF دست یافت و پیش از آن نیز در سال ۲۰۱۲، کیبوردهای بی‌سیم و بلوتوثی E9070 و E9080 و E6300 مفتخر به دریافت این جایزه شده بودند. هیئت داوران این جایزه، مواردی همچون کیفیت، زیباسازی نهایی محصول،‌ انتخاب مواد، نوآوری، تاثیر روی محیط زیست، کاربردی بودن، زیبایی بصری، امن بودن،‌ارزش برند و تبلیغات برای این محصول و جنبه‌های جهانی طراحی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

رپو / Rapoo

اسپیکر قابل حما Rapoo برنده‌ی جایزه‌ی طراحی iF

جایزه‌ی iF در سال ۲۰۰۹ نیز به یکی از محصولات رپو اهدا شد. ماوس مدل 3700 این شرکت که در آن سال و در مراسم رسمی رونمایی از محصولات جدید معرفی شده بود، جایزه‌ی طراحی را از آلمانی‌ها دریافت کرد. از دیگر محصولات مشهوری که در مراسم آن سال معرفی شدند،‌ می‌توان به پکیج ماوس و کیبورد 8900 Air، ماوس بلوتوثی 6900m مجهز به نور لیزری برای جلسه‌های ارائه و نازک‌ترین کیبورد جهان با ضامت ۶ میلی‌متر اشاره کرد.

رپو به مدت سه سال متوالی برنده‌ی جایزه‌ی iF بوده است

البته رپو پیش از دریافت جایزه‌ی طراحی از طرف رسانه‌ها، از سازمان‌های دیگر نیز جوایزی را دریافت کرده است. در سال ۲۰۰۷، این شرکت از طرف موسسه‌ی نوآوری در فناوری شنژن، لقب شرکت های‌تک را دریافت کرد. این برند در سال ۲۰۰۸ و از طرف مجله‌ی Modern Computer، به‌عنوان پرطرفدارترین برند کیبورد و ماوس در میان دانشجویان دانشگاه‌های چین انتخاب شد. 

مدیرعامل رپو یعنی Zeng Hao در سال ۲۰۱۱ در میان ۱۰ فرد تاثیرگذار جهان در مجله‌ی Trend قرار گرفت. او در میان مدیران شرکت‌های بزرگی همچون ایسوس، ای‌ام‌دی، اینتل و آی‌بی‌ام قرار داشت. علاوه بر موارد گفته شده، رپو در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به‌عنوان سریع‌ترین برند از لحاظ رشد در چین و همچنین بزرگترین برند ماوس و کیبورد بی‌سیم انتخاب شد. 

رپو / Rapoo

هدست چندکاره‌ی S100

فناوری رباتیک رپو در تولید محصولات

یکی از نقاط قوت رپو در تولید محصولات باکیفیت بی‌سیم، استفاده‌ی آنها از ربات‌ها در اکثر بخش‌های کارخانه است. نشریه‌ی وال استریت ژورنال مستندی را با موضوع ساخت و تولید رباتیک (با نام Moving Upstream) تولید کرد و در آن، از کارخانه‌ی شرکت‌های بزرگی همچون کاوازاکی، رپو و JD تصاویری را آماده کرد. این مستند، به پیاده‌سازی فناوری‌های رباتیک در فرآیندهای تولیدی و همچنین برنامه‌ریزی برای توسعه‌های آتی اشاره داشت.

این نشریه در سال ۲۰۱۵ نیز بررسی دقیقی را روی کارخانه‌های چین و استفاده‌ی روبه‌رشد آنها از ربات‌ها انجام داده بود. نتیجه‌گیری این مستند، کاهش هزینه‌ی نیروی انسانی در چین و پیشرفت آنها در مسیر تبدیل شدن به پیشگام انقلاب رباتیک در صنعت بود.

رپو / Rapoo

طبق اعلام مدیران رپو، این برند برنامه‌های اتوماسیون را از سال ۲۰۰۸ در استراتژی خود اضافه کرده است. آنها در سال ۲۰۱۰ تعداد ۷۵ ربات ABB را برای کار در خط تولید خود خریداری کردند. این برند در آن زمان به بزرگترین مشتری شرکت رباتیک ABB تبدیل شد.

خط تولید رپو پر از بازوهای رباتیک و هوشمند است

۱.۵ سال پس از خرید ربات‌ها، هماهنگ‌سازی نهایی آنها با خط تولید انجام شد. امروز، این ربات‌ها وظایف متعددی در خط تولید از تزریق و جابجایی تا مونتاژ را انجام می‌دهند. یکی از وظایف اصلی که توسط این ربات‌ها در خط تولید اشغال شده، آزمایش کردن قطعات الکترونیکی است. در کنار این موارد، بسته‌بندی و پالت کردن محصولات جدید نیز در حوزه‌ی وظایف ربات‌ها قرار دارد.

استفاده از ربات‌های کارگر در خط تولید، علاوه بر افزایش تولید، باعث کاهش نیروی انسانی این شرکت نیز شده است. پس از به‌کارگیری ربات‌ها، تعداد کارگران از ۳ هزار نفر به ۸۰۰ نفر رسید. فرآیند توسعه‌ی محصولات نیز ار ۳.۸ ماه به ۶۰ روز رسیده است. خط تامین و تولید این کارخانه، در حال حاضر توانایی تحویل سفارشات آنی را نیز دارد. زمان تحویل محموله‌های بزرگ نیز از ۵۰ روز به ۱۰ تا ۱۵ روز رسیده است.

رپو / Rapoo

حتی هزینه‌ی مواد مصرفی نیز با استفاده از ربات‌ها کاهش ۷۰ درصدی داشته است. تمامی این آمارهای ارائه شده، مسیر پیشرفت رپو در رسیدن به مقام اول در تولید لوازم جانبی کامپیوتری و رقابت با غول‌های جهانی همچون لاجیتک را هموارتر می‌کند. مدیرعامل رپو در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که کارگران تعدیل شده به‌خاطر ورود ربات‌ها، عموما مشکل زیادی برای پیدا کردن شغل جایگزین ندارند چرا که صنایع این کشور با سرعت در حال پیشرفت هستند و همیشه به نیروی انسانی نیاز دارند.

دسته‌بندی محصولات

همان‌طور که گفته شد، تمرکز اصلی رپو بر تولید ماوس و کیبوردهای بی‌سیم برای انواع دستگاه‌های هوشمند از لپتاپ و PC تا گوشی هوشمند و تبلت است. البته این شرکت محصولات دیگری همچون اسپیکرهای بی‌سیم، هدست و پهپاد نیز طراحی به فروش می‌رساند. دسته‌بندی ماوس و کیبوردهای این شرکت، به دو بخش محصولات با کاربری عادی یا اداری و گیمینگ تقسیم می‌شود.

ماوس اداری

رپو در این دسته‌بندی، انواع محصولات با طراحی مینی‌مال و کاربردی را قرار داده که برای انواع مشتریان عادی یا اداری مناسب است. اگرچه اکثر محصولات این برند بی‌سیم هستند، اما در این دسته‌بندی نمونه‌هایی همچون N1050، N1020، N1190 و N1130 نیز یافت می‌شوند که اتصال سیمی دارند.

رپو / Rapoo

ماوس اداری MT350 با قابلیت مولتی‌مود

از آخرین نمونه‌های ماوس اداری که توسط برند رپو معرفی شده است، می‌توان به مدل MT600 با قابلیت مولتی مود اشاره کرد. این ماوس زیبا قابلیت اتصال به سه صورت وایرلس ۲.۴ گیگاهرتز، بلوتوث ۳ و بلوتوث ۴ را دارد. در واقع می‌توان این وسیله را بدون داشتن دانگل USB مخصوص نیز به دستگاه‌ها متصل کرد.

از دیگر قابلیت‌ها و مشخصات این ماوس اداری می‌توان به قابلیت اتصال به چند دستگاه به‌صروت همزمان، دقت قابل تنظیم و ۱۲ ماه عمر میانگین باتری اشاره کرد. پوشش این ماوس از جنس آلیاژ آلومینیم است که کارایی و دوام طولانی‌مدت آن را تضمین می‌کند. 

از دیگر ماوس‌های اداری رپو که با قابلیت هیجان‌انگیز مولتی مود عرضه شده‌اند، می‌توان به مدل‌های MT750، MT550، M500، M300، M100 و 6610M اشاره کرد.

رپو / Rapoo

ماوس اداری M260

کیبورد اداری

کیبوردهای اداری رپو، در دو نوع تکی و همراه با ماوس یا کمبو عرضه می‌شوند. یکی از جدیدترین نمونه‌های عرضه شده در این دسته‌بندی، کمبو 8200M بوده که با قابلیت اتصال به چند دستگاه یا همان مولتی مود، عرضه شده است. سنسور DPI این دستگاه به‌منظور هماهنگی هرچه بیشتر با دقت انواع صفحه‌نمایش، به تنظیم‌کننده‌ی دستی مجهز است. کاربر می‌تواند دقت این سنسور را در اعداد ۶۰۰، ۱۰۰۰، ۱۳۰۰ و ۱۶۰۰ تنظیم کنید.

کیبورد این کمبو قابلیت ضد پاشش آب دارد و شرکت سازنده، مقاومت آن در برابر این موارد را تایید کرده است. دکمه‌های میان‌بر رسانه‌ای، از امکانات معمولی هستند که امروزه به امکاناتی لازم تبدیل شده و در کیبورد کمبو به کار گرفته شده‌اند.

رپو / Rapoo

کمبو اداری 8200M

از محصولات دیگر جدید Rapoo در این دسته (مجهز به مولتی مود) می‌توان به مدل‌ 8100M اشاره کرد. یکی از نمونه‌های جذاب محصولات رپو در بخش کمبوها، X9310 نام دارد که یک کیبورد به تمام معنا باریک و آلومینیمی در آن قرار گرفته است. این کیبورد ضخامتی ۴.۹ میلی‌متری داشته و به دکمه‌های جزیره‌ای مجهز است. حسگر سنسور ماوس این کمبو، ۱۰۰۰ دی‌پی‌آی عنوان شده است. رپو در طراحی دانگل ارتباطی این کمبو نیز نهایت دقت برای کوچک شدن را به کار برده و از اصطلاح Nano برای آن استفاده می‌کند.

رپو / Rapoo

کیبورد بلوتوثی E6700

Rapoo یک کیبورد سبک و کوچک برای گوشی‌های هوشمند و تبلت دارد

یکی از محصولات جذاب رپو در بخش کیبوردها، کیبورد بی‌سیم، سبک و کوچک این شرکت با نام E6700 است. این کیبورد، به هر دستگاهی با قابلیت اتصال بلوتوث، متصل می‌شود و تنها ۲۰۰ گرم وزن دارد. این کیبورد مجهز به ۸۲ دکمه با ابعاد مناسب برای تایپ و همچنین یک ترک‌پد چندکاره است. اتصال سریع با هر نوع دستگاه بلوتوثی، عمر باتری مناسب و بدنه‌ی آلومینیمی، از دیگر ویژگی‌های این کیبورد زیبا هستند.

ماوس گیمینگ

ماوس‌های گیمینگ رپو در انواع بی‌سیم و سیمی عرضه می‌شوند. تعدادی از آخرین محصولات این شرکت در بخش ماوس‌های گیمینگ، با اتصال ترکیبی بی‌سیم (۲.۴ گیگاهرتز) و سیمی عرضه می‌شوند. VT950 یکی از آخرین محصولات Rapoo در این دسته‌بندی است که علاوه بر موارد گفته شده، با طراحی کاملا ارگونومیک و همچنین ۱۱ دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی عرضه شده است.  نکته‌ی قابل توجه این است که رپو، محصولات خود را در بخش گیمینگ عموما با برند VPRO عرضه می‌کند.

رپو / Rapoo

زیربرند گیمینگ Rapoo با نام VPRO

این ماوس به تنظیم‌کننده‌ی دقت و یک صفحه‌نمایش اولد نیز مجهز است که علاوه بر نورپردازی جذاب، اطلاعاتی از حساسیت کنونی دستگاه یا آمارهای بازی را به کاربر می‌دهد. یکی از مزیت‌های بسیار جالب این ماوس برای گیمرهای حرفه‌ای، قطعه‌ی تنظیم‌کننده‌ی وزن است. این قطعه‌ی ۱۰ گرمی را می‌توان برای کم و زیاد کردن وزن و افزایش تعادل و بهبود حرکت ماوس،‌به آن متصل کرد. باتری این ماوس نیز از نوع لیتیمی است که با همان سیم اتصال، شارژ می‌شود.

یکی دیگر از جدیدترین محصولات رپو در بخش ماوس‌های گیمینگ، مدل VT900 است.این ماوس بی‌سیم مجهز به ۱۰ دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی است و علاوه بر آن، یک حافظه‌ی داخلی برای ذخیره کردن تنظیمات ماوس مانند DPI و دیگر موارد دارد. این نمونه، مجهز به ۶ قطعه‌ی اضافی برای تنظیم وزن است که هرکدام، ۳.۲ گرم وزن دارند.

ماوس رپو

ماوس گیمینگ V280

کیبورد گیمینگ

کیبوردهای گیمینگ رپو با تمرکز روی طراحی و جذابیت رنگ‌آمیزی برای کاربرهای این بخش طراحی شده‌اند. همه‌ی این کیبوردها به نورپردازی مجهز هستند و در برخی از مدل‌ها، قابلیت نمایش رنگ‌های RGB‌ نیز وجود دارد. کیبورد V500 Pro یکی از آخرین نمونه‌های رپو در این بخش است که با نورپردازی کامل و قابل تنظیم عرضه می‌شود.

کیبورد رپو v500 پرو

کیبورد گیمینگ V500 Pro با نورپردازی RGB

کیبوردهای گیمینگ رپو نیز مانند کیبوردهای اداری، مقاوم در برابر پاشش مایعات هستند. علاوه بر آن،‌طراحی دکمه‌های آنها به‌گونه‌ای انجام شده که ارسال انواع دستورات در بازی را به دقت انجام می‌دهد. فشار دادن ۲۵ دکمه به‌صورت همزمان در این کیبورد، باز هم مانعی برای اجرای دستورات نیست.

V720 یکی دیگر از آخرین محصولات ارائه شده توسط رپو در این بخش است که با طراحی مکانیکی برای دکمه‌ها و همچنین نور قابل تنظیم عرضه می‌شود. این کیبورد محدودیتی در درک فشار همزمان دکمه‌ها ندارد و هر ۱۰۴ کلید آن به‌صورت مستقل عمل می‌کنند. طراحی آلومینیمی، از ویژگی‌های دیگر این کیبورد جذاب است.

پهپاد

همان‌طور که پیش از این گفته شد، رپو یک برند مستقل پهپاد با نان Xiro نیز دارد. این برند در سال ۲۰۱۵ و با تمرکز روی تحقیق و توسعه در این بازار، تاسیس شد. یکی از شرکای رپو در این شرکت، Beijing Zero Uav tech نام دارد که از شرکت‌های نامدار در زمینه‌ی فناوری‌های هوافضا است. این شرکت، در تحقیق و توسعه‌ی هر ۶ فناوری حیاتی برای صنعت پهپاد یعنی کنترل پرواز، حفظ تعادل، دوربین، ارسال تصویر به‌صورت بی‌سیم، رد کردن موانع و شناسایی بصری، تجربه دارد.

رپو / Rapoo

پهپاد XPLORER MINI از زیربرند XIRO

یکی از مشهورترین محصولات برند زیرو، پهپاد XPLORER Mini است. این پهپاد کوچک به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اچ‌دی مجهز است. مکان‌یابی هوشمند فضای بسته، موقعیت‌یابی بر اساس GPS و باتری ۱۴۰۰ میلی‌آمپری، از مشخصات دیگر این پهپاد هستند. یکی از قابلیت‌های جذاب نرم‌افزاری این پهپاد، اپلیکیشن هوشمند آن است که ارتباط مستقیم گجت با گوشی هوشمند را فراهم می‌کند.

محصولات دیگر

همان‌طور که در بخش‌های گذشته گفته شد، اسپیکرهای قابل حمل و هدست نیز جزو محصولات برند رپو هستند. از میان این محصولات می‌توان به اسپیکر قابل حمل A600 اشاره کرد که جایزه‌ی iF را ازآن خود کرد. در بخش هدست‌ها نیز مدل S100 را می‌توان مثال زد که دو نوع کاربری بی‌سیم و سیمی دارد. اتصال به دو دستگاه همزمان، توانایی دریافت دستورهای صوتی، کیفیت بالای تماس، باتری لیتیمی و قابلیت تعویض رنگ، از قابلیت‌های دیگر این هدست است.

محصولات رپو در ایران تحت نمایندگی شرکت پانا عرضه می‌شوند و برای خرید می‌توانید به فروشگاه شهر رایانه فافا مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات