فیسبوک ابزاری برای آنالیز زمان صرف‌شده کاربران در این پلتفرم توسعه می‌دهد

یک‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ دنبال اقدامات اپل و گوگل برای ارائه‌ی اطلاعات زمان سپری‌شده، فیسبوک نیز روی یک ویژگی به‌ نام «زمان سپری‌شده» کار می‌کند.
تبلیغات

جنبش «زمان به‌خوبی گذرانده‌شده» که در دنیای فناوری فراگیر شده، روی فیسبوک نیز اثرگذار بوده است و جیم مانچون وونگ مسئولیت آن را بر عهده دارد؛ او یک مهندس است که پیش از این نیز ویژگی‌های دیگری به اینستاگرام افزوده بود. این ویژگی جدید به کاربران فیسبوک اجازه می‌دهد زمان سپری‌شده در این رسانه‌ی اجتماعی را مشاهده کنند. این خبر، نخستین بار در تک‌کرانچ منتشر شد.

جین وونگ در یک پست به این مورد اشاره کرده است:

فیسبوک در حال کار روی ویژگی زمان سپری‌شده در فیسبوک است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند زمان حضور در فیسبوک را مدیریت کنند. اینستاگرام نیز روی ارتقاء سلامت دیجیتال کاربران کار می‌کند.

این ویژگی جدید که به‌صورت موقت «زمان شما در فیسبوک» (Your Time on Facebook) نام‌گذاری شده است؛ به‌دنبال نخستین اقدامات شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل صورت گرفته که اطلاعات بیشتری در ارتباط با سپری کردن زمان کاربران در رایانه‌ و گوشی‌ هوشمند ارائه کرده‌اند. این ویژگی در شکل حال حاضر خود به کاربر نشان می‌دهد که طی هفته‌ی گذشته، چه مدت‌زمانی به‌صورت روزانه در فیسبوک سپری کرده است. و میانگین زمان سپری‌شده برای هر روز را نیز به او اطلاع می‌دهد. فیسبوک گزینه‌ای به کاربر ارائه می‌کند تا با استفاده از آن بتواند یک محدودیت زمانی روزانه برای گذران وقت تنظیم کند و همچنین یک لینک در اختیار کاربر می‌گذارد تا اعلان‌های فیسبوک را مدیریت کند.

فیسبوک به تک‌کرانچ اعلام کرده که این ویژگی مدیریت زمان در حال تکمیل است؛ اما در مورد زمان ارائه‌ی آن و این‌که آیا برای تمامی کاربران فعال می‌شود یا خیر، اطلاعات بیشتری نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات