قدرتمندترین خودروهای جهان با پیشرانه پلاگین هیبرید

جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
برای آشنایی با ۱۵ خودروی قدرتمند پلاگین هیبرید بازار جهانی، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در بازار خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید مدل‌های متنوع شاسی‌بلند، کراس‌اور، سدان، کوپه و حتی سوپراسپرت وجود دارد. معمولاً اولویت اول بیشترین خریداران خودروهای پلاگین هیبرید، مصرف کم خودرو یا تجربه‌ی سواری همزمان با خودروی تمام برقی و بنزینی است. با اینکه خودروهای هیبرید پلی میان مدل‌های بنزینی و تمام برقی آینده هستند، اما تمام آن‌ها با تمرکز ویژه برای مصرق و قدرت کم طراحی نشده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا ۱۵ خودروی قدرتمند پلاگین هیبرید بازار جهانی آشنا شویم. محصولات برندهای اروپایی ولوو، بی‌ام‌و، پورشه و مرسدس‌بنز بیشتر مدل‌های این فهرست را تشکیل می‌دهند اما در این میان چند مدل اروپایی و یک ابرخودرو هم به چشم می‌خورند. در ادامه فهرست تهیه شده توسط وب‌سایت Insideevs آورده شده است که بدون ایراد هم نیست.

۱۵- ولوو XC60 T8

Volvo XC60  2018

قدرت: ۳۲۰ اسب بخار

گشتاور: ۶۴۰ نیوتن‌متر

XC60 کراس‌اور لوکس ولوو است که سال گذشته وارد نسل دوم خود شد. این مدل خوش ساخت از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر در کنار پک باتری لیتیوم-یون ۱۰.۴ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. تیم مهندسی ولوو XC60 را به‌عنوان یک کراس‌اور لوکس، راحت و کم مصرف طراحی کرده است که با نهایت سرعت ۲۲۹ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسل دوم ولوو XC60 اولین مدل از سری 60 این برند و اولین مدل پس از روی کار آمدن جیلی است که همانند سه مدل سری 90 از پلتفرم SPA سوئدی‌ها استفاده می‌کند. البته برخلاف اطلاعات درج شده در فهرست انتخابی وب‌سایت Insideevs، مدل XC60 T8 در وب‌سایت رسمی ولوو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار تعریف شده است و فقط مدل T8 بنزینی با قدرت ۳۲۰ اسب بخار وجود دارد.

۱۴- بی‌ام‌و سری 7 مدل 740e xDrive iPerformance

bmw 740

قدرت: ۳۲۲ اسب بخار

گشتاور: ۵۰۰ نیوتن‌متر

مدل پلاگین هیبرید 740e از نسل هفتم سری 7 بی‌ام‌و با ۲ اسب بخار قدرت بیشتر و البته گشتاور کمتر، در جایگاه ۱۴ این فهرست قرار گرفته است. 740e xDrive iPerformance لوکس، جادار و راحت از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، پک باتری لیتیوم-یون ۹.۲ کیلووات ساعت و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. پلاگین هیبرید 740e بی‌ام‌و که نسخه با طول بیشتر آن هم عرضه می‌شود برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط به ۵.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. نهایت سرعت این سدان لوکس و زیبای آلمانی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۱۳- کادیلاک CT6 PHEV

کادیلاک CT6

قدرت: ۳۵۵ اسب بخار

گشتاور: ۵۸۳ نیوتن‌متر

اگر طرفدار خودروهای آمریکایی باشید، بهترین گزینه سدان بزرگ پلاگین هیبرید لوکس و جادار CT6 PHEV محصول برند پرطرفدار کادیلاک است. کادیلاک CT6 پلاگین هیبرید در سال ۲۰۱۵ با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و پک باتری لیتیوم-یون ۱۸.۴ کیلووات ساعت رونمایی شد. این سدان آمریکایی که خط تولید آن مانند چند مدل بیوک، کادیلاک و شورولت در شانگهای چین قرار دارد، در مقایسه با سری 7 بی‌ام‌و ۳۲ اسب بخار بیشتر تولید می‌کند تا به شهرت خودروسازان آمریکایی لطمه‌ای وارد نکند. کادیلاک CT6 پلاگین هیبرید در زمان ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۱۲- بی‌ام‌و i8

BMW i8 Roadster

قدرت: ۳۶۹ اسب بخار

گشتاور: ۵۷۰ نیوتن‌متر

کوپه‌ی خاص بی‌ام‌و i8 که به‌تازگی مدل کروک آن هم رونمایی شد، جزو معدود خودروهای پلاگین هیبرید اسپرت و پرقدرت بازار جهانی بوده اما، با این‌حال به فهرست ۱۰ خودروی قدرتمند پلاگین هیبرید نرسیده است. بی‌ام‌و i8 در مدل ۲۰۱۹ توسط مهندسین باواریا بازنگری شده است تا پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن در کنار پک باتری لیتیوم-یون ۱۱.۶ کیلووات ساعت بیش از ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. بی‌ام‌و i8 کوپه و رودستر هر دو با نهایت سرعت ۲۵۰ کلومتر بر ساعت به‌ترتیب در زمان ۴.۲ و ۴.۴ ثانیه ، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

۱۱- ولوو S60 T8

ولوو / Volvo S60 2019

قدرت: ۴۰۰ اسب بخار

گشتاور: ۶۴۰ نیوتن‌متر

دومین نسل از سدان لوکس و زیبای ولوو S60 که چند روز پیش رونمایی شد، تازه نفس‌ترین پلاگین هیبرید این فهرست است. S60 جدید از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری سوپرشارژ و توربوشارژ ولوو T8 با قدرت ۳۱۳ اسب بخار، موتور الکتریکی با قدرت ۸۷ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک استفاده می‌کند.

عملکرد فنی این سدان زیبا شامل نهایت سرعت و تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن هنوز اعلام نشده است. وب‌سایت Insideevs گشتاور این مدل را درج نکرده است اما بر اساس اطلاعات وب‌سایت رسمی ولوو، همانند دیگر مدل‌های T8 نسل جدید S60 هم با ۶۴۰ نیوتن‌متر گشتاور همراه است.

۱۰- ولوو XC90 T8

Volvo XC90 / ولوو

قدرت: ۴۰۰ اسب بخار

گشتاور: ۶۴۰ نیوتن‌متر

در جایگاه ۱۰ قدرتمندترین خودروهای پلاگین هیبرید دنیا، نسل دوم کراس‌اور سایز متوسط و لوکس XC90 با پیشرانه‌ی T8 قرار گرفته است که مشخصات فنی آن مشابه سدان جدید XC60 است. نسل دوم ولوو XC90 از سال ۲۰۱۴ به بازار جهانی عرضه شده اما پلاگین هیبرید این کراس‌اور مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری سوپرشارژ و توربوشارژ T8 در کنار پک باتری لیتیوم-یون از سال ۲۰۱۵ فروخته شده است. ولوو XC90 T8 در تست‌های وب‌سایت کار اند درایور، در زمان ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

۹- ولوو S90 T8

Volvo S90

قدرت: ۴۰۲ اسب بخار

گشتاور: ۶۵۱ نیوتن‌متر

سدان لوکس S90 دیگر محصول ولوو است که از سیستم هیبرید T8 این برند با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری سوپرشارژ و توربوشارژ استفاده می‌کند. دوباره باید ذکر شود که در وب‌سایت ولوو S90 T8 با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتن‌متر مشخص شده است اما در فهرست Insideevs این مقادیر متفاوت است.

۸- کارما رِوِرو

Karma Revero / کارما رورو

قدرت: ۴۰۳ اسب بخار

گشتاور: ۱۳۳۰ نیوتن‌متر

رورو (Revero) سدان لوکس و اسپرت برند آمریکایی کارما (Karma) است که به‌عنوان جایگزین مدل فسیکر (Fisker) در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. کارما رورو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، دو موتور الکتریکی، پک باتری لیتیوم-یون ۲۱.۴ کیلووات ساعت و پنل‌های خورشیدی سقفی استفاده می‌کند تا با نهایت سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بر اساس گفته‌های مدیرعامل این شرکت کوچک آمریکایی که در حال حاضر در اختیار شرکت چینی وانژیانگ (Wanxiang) قرار دارد، هدف نهایی تولید و فروش ۳ هزار دستگاه کارما رورو است.

۷- ولوو S60 T8 پل‌استار

ولوو / Volvo S60 2019

قدرت: ۴۱۵ اسب بخار

گشتاور: اعلام نشده

قدرتمندترین محصول ولوو در این فهرست، نسل جدید S60 T8 نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی دپارتمان پل‌استار (Polestar) ولوو بوده که هنوز گشتاور آن اعلام نشده است. مدل پل‌استار نسل جدید ولوو S60 T8 با کیت بدنه‌ی متفاوت، سیستم تعلیق بهتر و قدرت بیشتر که حاصل بهینه‌سازی ECU و قوای فنی هیبرید است، از مدل‌های دیگر کارخانه‌ای جدا می‌شود. محصولات ولوو سهم قابل توجهی از این فهرست را تشکیل داده‌اند، اما مقام‌های پایین‌تر از جایگاه ۷ در اختیار خودروهای آلمانی و و تنها ابرخودروی پلاگین هیبرید است.

۶- پورشه کاین S E-Hybrid

پورشه کاین cayenne 2019

قدرت: ۴۱۶ اسب بخار

گشتاور ۵۹۰ نیوتن‌متر

کراس‌اور لوکس پورشه کاین S  E-Hybrid مجهز به پک باتری لیتیوم-یون ۱۰.۸ کیلووات ساعت، از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری سوپرشارژ ۳۳۳ اسب بخار قدرت و از موتور برقی ۹۵ اسب بخار قدرت می‌گیرد تا در مجموع ۴۱۶ اسب بخار قدرت داشته باشد. البته مدل کاین E Hybrid در وب‌سایت رسمی پورشه با قدرت ۴۶۲ اسب بخار قرار گرفته اما در فهرست Insideev درج نشده است. کاین S E-Hybrid با نهایت سرعت ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت در زمان ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۵- مرسدس‌بنز S550e

مرسدس بنز / Mercedes Benz S550e

قدرت: ۴۳۶ اسب بخار

گشتاور: ۶۵۰ نیوتن‌متر

مدل لوکس و پرقدرت مرسدس‌بنز S550e از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری بای توربوشارژ و پک باتری لیتیوم-یون ۸.۷ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. S550e در زمان ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و البته توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.

۴- مرسدس‌بنز GLE 500e

Mercedes Benz GLE 500e / مرسدس بنز

قدرت: ۴۳۶ اسب بخار

گشتاور: ۶۵۰ نیوتن‌متر

شاسی‌بلند لوکس و سایز متوسط GLE در تیپ پلاگین هیبرید نیز عرضه می‌شود. همانند S550e، این شاسی‌بلند هم از پیشرانه‌ی V6 بای توربوشارژ با حجم ۳ لیتر استفاده می‌کند. مرسدس GLE 500e برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به ۵.۲ ثانیه نیاز دارد.

۳- پورشه پانامرا 4 E-Hybrid

پورشه پانامرا / Porsche Panamera

قدرت: ۴۶۲ اسب بخار

گشتاور: ۷۰۰ نیوتن‌متر

سدان لوکس پورشه پلاگین هیبرید پانامرا در نسخه 4 E-Hybrid بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۹ لیتری توئین توربوشارژ در کنار پک باتری لیتیوم-یون ۱۴.۱ کیلووات ساعت قرار گرفته است تا پانامرا 4 E-Hybrid در زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته بازهم برخلاف اطلاعات وب‌سایت Insideevs، بر اساس وب‌سایت رسمی پورشه قدرت این مدل ۴۵۵ اسب‌بخار بوده و زمان ۴.۶ ثانیه برای تست سرعت صفر تا ۱۰۰ آن درج شده است.

۲- پورشه پانامرا S E-Hybrid

2018 Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

قدرت: ۶۸۰ اسب بخار

گشتاور: ۸۵۰ نیوتن‌متر

مدل S E-Hybrid پورشه پانامرا با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری توئین توربوشارژ و پک باتری لیتیوم-یون ۱۴.۱ کیلووات ساعت در جایگاه دوم قدرتمندترین خودروهای پلاگین هیبرید فهرست Insideevs قرار گرفته است. زمان ۳.۵ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و نهایت سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدل زیبا است.

۱- کونیگزگ رگرا

کوینیگزگ رگرا

قدرت: بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار

گشتاور: بیش از ۲۰۰۰ نیوتن‌متر

قدرتمندترین خودروی پلاگین هیبرید دنیا، هایپرکار کونیگزگ رگرا (Regera) که فقط ۸۰ دستگاه از آن با قیمت نزدیک به ۲ میلیون دلار تولید می‌شود. رگرا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری توئین توربوشارژ در کنار ۳ موتور الکتریکی برند YASA و باتری لیتیوم-یون ۴.۵ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. کونیگزگ رگرا با نهایت سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات