گوگل لنز به انتخاب هوشمند متن و جستجوی بی‌درنگ مجهز می‌شود

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل لنز با دریافت به‌روزرسانی جدید، اکنون می‌تواند ویژگی‌های جدیدی از جمله انتخاب هوشمند متن و جستجوی بی‌درنگ را در اختیار کاربران قرار دهد.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس I/O 2018‌، در مورد توجه ویژه‌ی خود به فناوری هوش مصنوعی و کاربردهای تخصصی آن، اطلاعاتی به‌ اشتراک گذاشت. گوگل لنز مبتنی بر هوش مصنوعی با قابلیت‌های جدیدی از جمله انتخاب هوشمند متن، جستجوی بی‌درنگ و قابلیت شناسایی اجسام و نمایش موارد مشابه در فروشگاه‌ها (Style Match) در این رویداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گوگل لنز در ابتدا تنها روی گوشی‌های پیکسل گوگل قابل دسترسی بود؛ ولی اکنون تمامی گوشی‌ها اندرویدی می‌توانند با آن کار کنند. از زمان معرفی این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی تاکنون، به‌روزرسانی‌های متعددی برای آن منتشر شده است؛ به‌عنوان مثال در آخرین نسخه و روی برخی گوشی‌های هوشمند، دوربین با اپلیکشن گوگل لنز ادغام شد. کاربران برخی گوشی‌های هوشمند، برای اینکه اطلاعات سوژه‌ای را استخراج کنند، دیگر نیازی به باز کردن برنامه جدید ندارند و به‌صورت مستقیم از طریق دوربین گوشی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. گوگل اعلام کرد که به‌زودی گوگل لنز با اپلیکیشن دوربین بسیاری از گوشی‌های اندروید ادغام خواهد شد.

گوگل لنز

روند به‌روزرسانی‌های گوگل لنز کمی کند پیش می‌رود؛ اما این اپلیکیشن به‌اندازه‌ای جذاب و کاربردی است که کاربران منتظر دریافت نسخه‌ی جدید می‌مانند. در آخرین به‌روزرسانی،‌ گوگل لنز امکان انتخاب هوشمند متن، جستجوی بی‌درنگ و Style Match  جزو ویژگی‌هایی هستند که فقط در اختیار کاربران برخی گوشی‌های اندروید قرار دارند که گوگل لنز در اپلیکیشن دوربین آن ها ادغام شده است، این کاربران وقتی دوربین را جلوی متن، جسم یا حتی تصویری قرار می‌دهند به‌راحتی و بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن دیگری می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند.

گوگل لنز

قابلیت انتخاب هوشمند متن بدین معنی است که کاربران وقتی دوربین را در مقابل متنی قرار می‌دهند، می‌توانند بدون نیاز به کپی کردن متن در اپلیکیشن دیگری، در صورت نیاز معانی کلمات را متوجه شوند یا اطلاعات بیشتری در مورد آن متن به‌ دست آورند. ویژگی جستجوی بی‌درنگ بدین معنی است که وقتی دوربین مقابل متن یا تصویر و سوژه‌ای قرار می‌گیرد، اطلاعات بیشتر در مورد آن سوژه در کسری از ثانیه در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت و به همین دلیل به آن جستجوی بی‌درنگ گفته می‌شود. کافی است در منوی جدیدی که به‌تازگی برای این کار طراحی شده است، کاربر روی متن یا جسم مورد نظر تپ و آن را انتخاب کند تا دوربین یکپارچه با گوگل لنز بتواند اطلاعات لازم را در اختیارش بگذارد.  

گوگل لنز

ویژگی دیگری که برای برخی کاربران فعال شده، Style Match است که برای خرید در فضای مجازی بسیار کاربرد دارد. این ویژگی مشابه سایر تجربه‌های خرید کاربران با واقعیت افزوده نیست. هنگامی که دوربین گوشی را در مقابل هر کالایی قرار دهید، لنز دوربین، نقطه‌ای به‌رنگ آبی روی آن کالا قرار می‌دهد و چنانچه آن نقطه‌ را تپ کنید، می‌توانید سایر گزینه‌های پیشنهادی برای خرید کالا را که مشابه کالای مقابل دوربین است، مشاهده کنید. در اصل Style Match به شما کمک می‌کند قبل از خرید، سایر کالاهای مشابه کالای اصلی را ببینید و بعد اقدام به خرید کنید. مجددا نتایج در زمان واقعی و بدون اینکه شما نیازی به صرف وقت، گرفتن عکس یا جستجو در اپلیکیشن دیگری داشته باشید به شما نشان داده خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات