گوگل لنز با اپلیکیشن دوربین یکپارچه خواهد شد

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با معرفی نسخه‌ی آزمایشی جدید گوگل لنز، از ویژگی‌های جدید و یکپارچه‌سازی این اپلیکیشن با برنامه‌ی دوربین گوشی‌های اندروید خبر داد.
تبلیغات

نسخه‌ی جدید گوگل لنز که گوگل در جریان رویداد Google I/O 2018‌ از آن رونمایی به عمل آورد، علاوه بر اینکه به ویژگی‌های جدید مزین می‌شود، با اپلیکیشن دوربین نیز برای عملکرد بهتر یکپارچه‌سازی خواهد شد.

برطبق گفته‌ی گوگل، جدیدترین به‌روزرسانی این اپلیکیشن قرار است علاوه بر دستگاه‌های تولیدی گوگل، با اپلیکیشن دوربین گوشی‌های دیگری چون الجی جی ۷ ThinQ نیز یکپارچه‌سازی شود؛ بنابراین از این پس برای شناسایی محیط اطراف، نیازی به گشودن اپلیکیشن دیگری وجود ندارد. علاوه بر این موضوع، یابنده‌ی بلادرنگی در نسخه‌ی جدیدی پیاده‌سازی شده که پیش از اینکه کلیک کنید، محیط پیرامونتان را توسط دوربین تحلیل می‌کند. اگر دوربین خود را به سمت پوستری از یک موزیسین نشانه بگیرید، اپلیکیشن گوگل لنز قادر است که موزیک ویدیو مرتبط را برای شما پخش کند.

گوگل لنز / Google lens

در واقع با اجرای هر اپلیکیشن دوربینی، گوگل لنز قادر به تشخیص اجزا درون تصویر خواهد بود. ابزار تشخیص تصویر اطلاعاتی درباره‌ی کتاب‌ها، ساختمان‌ها و آثار هنری در اختیار شما قرار می‌دهد. شیوه‌ی کارکرد این اپلیکیشن به این صورت است که کاربر ابتدا تصویری را از طریق دوربین دستگاهش ثبت می‌کند و سپس گوگل لنز با پردازش پیکسل‌های درونِ عکس از طریق فناوری یادگیری ماشین، جزئیات و برچسب‌های مرتبط با موضوع جستجوتان را به شما نمایش می‌دهد.

نسخه‌ی جدید این اپلیکیشن علاوه بر موارد فوق، نیم‌نگاهی نیز به خرده‌فروشی‌ها دارد. اکنون این اپلیکیشن افزون بر تشخیص لباس‌ها، در صورت تشخیص برند یا استایل، لینک‌های خرید را نیز به شما نمایش می‌دهد. شناسایی متون دنیای حقیقی و تبدیل آن‌ها به واژگان مجازی نیز دیگر ویژگی جدیدی است که پیش‌تر شاهد وجود آن در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت بودیم.

نکته‌ی هیجان‌انگیز درباره‌ی نسخه‌ی جدید به همگام‌سازی گوگل لنز با اپلیکیشن نقشه‌ی این شرکت مربوط می‌شود. به‌لطف به‌کارگیری واقعیت افزوده در این اپلیکیشن، اکنون کاربران می‌توانند از طریق گوگل لنز در قالب نمای خیابانی، راهنمای مسیر دریافت کنند که بی‌شک امری مهم و کارآمد تلقی می‌شود.

تاکنون ۱۰ تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی، گوگل لنز را با اپلیکیشن دوربینشان یکپارچه کرده‌اند که شامل، LGE، موتورولا، شیائومی، سونی، نوکیا، تی‌سی‌ال، وان‌پلاس، بی‌کیو، ایسوس و گوگل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات