توئیت جدید ایلان ماسک؛ ساخت ربات انسان‌ نما و جنگجو

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک در توئیتی جدید به ساخت نمونه واقعی از ربات غول‌پیکر جنگجو اشاره کرده است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که موسس اسپیس‌ایکس (SpaceX) و مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک یکی از بزرگ‌ترین طرفداران فیلم‌های انیمیشن ژاپنی است؛ کارآفرین سیلیکون ولی به‌تازگی توئیتی در ساخت ایجاد "مکا" در مقیاس واقعی منتشر کرد. مکا (Mecha)‌ در دنیای داستان‌های علمی تخیلی، اساساً به ربات غول‌پیکر انسان‌نمای جنگجو اطلاق می‌شود. معروف‌ترین حضور مکا در سری فیلم‌های تبدیل‌شوندگان یا ترنسفورمرز است که یکی از پرطرفدارترین محصولات سینمایی طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

Elon Musk Tesla / ایلان ماسک تسلا

آخر هفته گذشته ایلان ماسک تریلری از یک فیلم انیمیشن ژاپنی توئیت کرد. پس از آن ماسک نوشت:

وقت آن است که یک مکا بسازیم.

 این‌که آیا ماسک فقط فکر می‌کند بشر از لحاظ فناوری به مرحله‌ای رسیده است تا چنین پروژه‌ای انجام دهد، یک موضوع محسوب می‌شود؛ اما اعلام کردن چنین موضوعی به معنای پیگیری ساختن ربات غول‌پیکر جنگجو در اندازه واقعی، موضوع دیگری است. در مجموع چنین اظهار نظری جالب به نظر می‌رسد.

Mecha Elon Musk SpaceX Tesla / مکا ربات ایلان ماسک اسپیس‌ایکس تسلا

دیدن ربات‌های غول‌پیکر در زندگی واقعی بسیار جالب خواهد بود. هم در فیلم‌های علمی تخیلی و هم در کارتون‌ها، چنین ماشین‌هایی برای مبارزه با هیولاهای غول‌پیکر یا مهاجمان بیگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس آنچه که سینما نشان داده است، مکان درگیری هیچ‌کدام از فیلم‌ها روی زمین نبود و همین موضوع را جالب‌تر از قبل می‌کند. شاید ایلان ماسک مطلب جدیدی بداند که سایرین نمی‌دانند.

در دنیای واقعی، دولت‌ها هر سال میلیاردها دلار برای برنامه‌های دفاعی صرف و انواع امکانات و تسلیحات جنگی از جمله هواپیماهای جنگنده، هواپیماهای باربری و غیره خریداری می‌کنند. هنوز هیچ مقام دولتی ندیده‌ایم که اعلام کند ربات‌های غول‌پیکر جنگنده نسبت به تسلیحات فعلی کارآمدتر هستند و می‌توانند اهداف را از راه دور خنثی کنند. شاید یکی از دلایل تخیلی باقی ماندن چنین ایده‌هایی، عملی نبودن کامل این طرح باشد.

در نهایت شاید توئیت جدید ایلان ماسک تنها شوخی یا برای نشان دادن آرزوهای خود به دنبال‌کنندگان باشد. اما مرد غیرمنتظره تسلا و سازنده خودروهای برقی، گاهی ایده‌هایی را اعلام می‌کند و پس از مدتی به واقعیت تبدیل می‌شوند؛ مانند طرح اولیه شرکت بورینگ کمپانی که پس از مدتی به واقعیت پیوست و کار خود را آغاز کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات