شباهت عجیب پوستر تبلیغاتی شیائومی واچ ۲ با گلکسی واچ ۵ خبرساز شد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شیرجه به درون آب با شیائومی واچ ۲ روی دست
یکی از تصاویر تبلیغاتی ساعت شیائومی واچ ۲ در شبکه‌ی اجتماعی ایکس جنجال به‌پا کرده است.
تبلیغات

شیائومی امروز در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) ساعت هوشمند شیائومی واچ ۲ را رونمایی کرد که از سیستم‌عامل Wear OS گوگل استفاده می‌کند و وارد فهرست بهترین ساعت هوشمند می‌شود.

شیائومی واچ ۲ محصولی هیجان‌انگیز است و در شبکه‌ی اجتماعی ایکس جنجال به پا کرده است؛ اما نه به‌دلیل ویژگی‌هایش، بلکه به‌‌دلیل شباهت عجیبی که یکی از پوسترهای رسمی شیائومی با پوستر رسمی ساعت هوشمند سامسونگ مدل گلکسی واچ ۵ دارد.

پوستر گلکسی واچ ۵ در دو رنگ نمای کناری
پوستر رسمی ساعت شیائومی واچ ۲ در دو رنگ

نحوه‌ی نمایش شیائومی واچ ۲ در پوستر جدید، به‌طرز انکارناپذیری شبیه چیزی است که سامسونگ برای گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ نمایش داده بود. حتی شعاری که شیائومی انتخاب کرده (Smarter Every Year)، تا حدی به شعار Smart Everywear وان‌پلاس شبیه است.

آیفون ۱۴ پلاس در سمت راست و شیائومی ۱۳ در سمت چپ

این نخستین‌باری نیست که شباهت پوسترهای رسمی شیائومی با پوستر رسمی شرکت‌های دیگر خبرساز می‌شود. برند سرشناس چینی آذر ۱۴۰۱ یکی از پوسترهای شیائومی ۱۳ را با شباهت بسیار زیادی به آیفون ۱۴ پلاس طراحی کرده بود.

شیائومی به الگوبرداری محصولاتش از شرکت‌های دیگر متهم است. برای نمونه شماری از لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار این شرکت شباهت زیادی به لپ تاپ اپل دارند. این شباهت زیاد لزوماً چیز بدی نیست و شیائومی برای ارائه‌ی محصول باکیفیت تلاش زیادی انجام می‌دهد‌؛ اما چنین موضوعی همواره در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز می‌شود.

دیدگاه شما کابران زومیت درباره‌ی شباهت پوستر شیائومی با پوستر سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات