رسماً تأیید شد: یوتیوب به اپل ویژن پرو می‌آید

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل ویژن پرو / Apple Vision Pro روی صورت دختر مومشکی با رژ قرمز
گوگل با حمایت از عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی اپل، اعلام کرد که یوتیوب در آینده برای ویژن پرو منتشر خواهد شد.
تبلیغات

فروشگاه آنلاین داخلی اپل ویژن پرو بدون برخی از نرم‌افزارهای اصلی از جمله یوتیوب، نتفلیکس و اسپاتیفای راه‌اندازی شده است. با این حال، طبق بیانیه‌ی جدید یوتیوب که برای ورج ارسال شده، این سرویس ویدیویی در آینده برای هدست واقعیت مجازی اپل منتشر خواهد شد.

یوتیوب در بیانیه‌اش می‌گوید:‌ «ما از اینکه شاهد راه‌اندازی ویژن پرو هستیم، هیجان‌زده‌ایم و از آن حمایت خواهیم کرد تا به یوتیوبرها کمک کنیم تجربه‌ای عالی در سافاری داشته باشند. درحال‌‌حاضر نمی‌توانیم برنامه‌ها را به اشتراک بگذاریم؛ اما می‌توانیم تأیید کنیم که یک نرم‌افزار مخصوص ویژن پرو در نقشه‌ی راه شرکت قرار دارد.»

در همین حال، کریستین سلیگ، توسعه‌دهنده‌ی آپولو، نرم‌افزاری به نام «جونو» را برای تماشای یوتیوب در ویژن پرو ایجاد کرده است. علاوه بر این، ویدیوهای یوتیوب را می‌توان از طریق مرورگر سافاری نیز مشاهده کرد.

نرم‌افزار جونو و نسخه‌ی یوتیوب تحت‌ وب هیچ‌کدام به دارندگان ویژن پرو اجازه نمی‌دهند که به ویدیوهای ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی یوتیوب دسترسی داشته باشند. یکی از سخنگویان اپل اشاره می‌کند که این شکل محتوا برای دستگاه‌هایی ساخته شده است که آگاهی فضایی با کیفیت بالا را ارائه نمی‌دهند.

سخنگوی اپل می‌گوید: «در برخی موارد، چنین محتوایی ممکن است هنگام حرکت باعث ناراحتی شود. ما بر ایجاد بهترین تجربیات فایل‌های چندرسانه‌ای فضایی، از جمله عکس‌ها و ویدیوهای فضایی، فرمت ویدیوی فراگیر اپل و فیلم‌های سه‌بعدی موجود در اپل تی‌وی پلاس متمرکز شده‌ایم.»

هنوز مشخص نیست که آیا اپلیکیشن نهایی یوتیوب برای هدست اپل از محتوای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند یا خیر.

اپل اعلام کرده که در حال پشتیبانی از محتوای WebXR است که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای واقعیت مجازی یوتیوب را در وب با استفاده از مرورگر سافاری اپل تماشا کنند. اگرچه WebXR هنوز از عملکرد و تعامل با ویژن پرو و سیستم‌عامل بهره‌ی کامل را نمی‌برد، اما اپل در بهینه‌سازی استانداردهای وب W3C از جمله WebXR، مشارکت می‌کند.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ۳٬۴۹۹ دلار است و فروش آن از تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) به‌طور رسمی آغاز شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات