تصمیم غیرمنتظره اپل: ویژن پرو با مک‌های اینتل سازگار است

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
شخصی درحال کار با هدست اپل ویژن پرو
هدست اپل ویژن پرو می‌تواند صفحه‌نمایش مک‌بوک یا آی‌مک اینتل را به‌صورت مجازی به‌نمایش بگذارد.
تبلیغات

اپل ویژن پرو می‌تواند به‌عنوان نمایشگر خارجی مک بوک استفاده شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا آن را ازطریق پنجره‌‌ای در visionOS مشاهده و کنترل کند. این ویژگی حتی با برخی از مک‌های قدیمی مبتنی‌بر پردازنده‌ اینتل نیز سازگار است.

اپل در سندی رسمی تأیید کرده است که ویژگی نمایشگر مجازی مک در ویژن پرو با هریک از لپ‌تاپ‌های اپل مجهز به macOS Sonoma سازگاری دارد.

اگر مک‌بوک از تراشه‌ی اپل برخوردار باشد، هدست می‌تواند نمایشگر آن را با وضوح 4K نشان دهد. بااین‌حال، برای مدل‌هایی که از پردازنده‌ی اینتل استفاده می‌کنند، حداکثر وضوح صفحه‌نمایش در 3K محدود خواهد ماند.

macOS Sonoma با مک‌ بوک پرو، مک‌ بوک ایر و مک مینی ۲۰۱۸ و بعد‌ازآن، آی‌ مک از مدل ۲۰۱۹، آی‌ مک پرو ۲۰۱۷، مک استودیو ۲۰۲۲ و بعدازآن سازگار است.

برای برقراری ارتباط میان ویژن پرو و مک، هر دو دستگاه باید با اپل آیدی یکسان وارد شوند و حساب باید احراز هویت دومرحله‌ای داشته باشد. علاوه‌بر‌این، Wi-Fi و بلوتوث باید روی هر دو دستگاه فعال شده باشند.

اگر در‌حالی‌که هدست واقعیت مجازی اپل را پوشیده‌اید به صفحه‌ی مک‌بوک نگاه کنید، دکمه‌ی «اتصال» را در بالای آن خواهید دید. چنانچه برای مک‌های دسکتاپی دکمه ظاهر نشد، می‌توان نمایشگر مجازی مک را ازطریق کنترل‌پنل ویژن پرو فعال کرد.

نمایشگر مجازی مک را می‌توان با فشردن و کشیدن نوار پایین پنجره حرکت داد و نزدیک‌تر یا دورتر کرد. همچنین، امکان تغییر اندازه‌ی پنجره با کشیدن نوارهای پایینی وجود دارد که در گوشه‌های پایین ظاهر می‌شوند.

از کیبورد و ترک‌پد داخلی مک یا ازطریق اتصال بلوتوث با کیبورد و ترک‌پد دیگر می‌توان برای کنترل نمایشگر مجازی مک و اپلیکیشن‌های visionOS استفاده کرد. باوجوداین، طبق گفته‌ی شرکت خالق گوشی آیفون، ویژن پرو نمی‌تواند با ماوس بلوتوثی ارتباط برقرار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات