تلویزیون‌های سری Neo QLED و ساندبارهای سری Q سامسونگ؛ پکیج بی‌نقص برای فیلم‌بازان

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلو تلویزیون Samsung Neo QLED 2023
سامسونگ با تلویزیون‌های سری نئو کیولد و ساندبارهای سری Q تجربه‌ای کم‌نظیر از تماشای فیلم و سریال به شما ارائه می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ ادعا می‌کند شماری از تلویزیون‌های جدیدش به‌لطف فناوری Neo QLED «کیفیت و وضوح خارق‌العاده» ارائه می‌دهند. نئو کیولد که بر پایه‌ی کیولد توسعه داده شده است یک لایه نقاط کوانتومی دارد که روی چراغ‌های مینی LED سوار شده‌اند. این ساختار روی بالا بردن کیفیت و افزایش جزئیات نقش به‌سزایی دارد.

برای لذت‌بردن از تماشای فیلم و سریال، صرفاً دسترسی به تلویزیون باکیفیت کافی نیست. سامسونگ و سایر برندهای تولیدکننده‌ی تلویزیون، محصولات صوتی هیجان‌انگیزی نظیر ساندبار نیز می‌سازند. سامسونگ برای ارائه‌ی تجربه‌ی کم‌نظیر، ساندبارهای سری Q را در دسترس مشتریانش قرار می‌دهد.

به گزارش زومیت، سامسونگ تلویزیون‌های 8K سری نئو کیولد را با طراحی موسوم‌ به «اینفینیتی وان» تولید می‌کند. در این حالت حاشیه‌ها کاملاً حذف می‌شوند و با تلویزیونی تمام‌صفحه مواجه خواهید بود. سامسونگ تلویزیون‌های سری نئو کیولد را در مدل‌های ۵۵ اینچ تا ۸۵ اینچ روانه‌ی بازار می‌کند.

تلویزیون‌های نئو کیولد روشنایی و کنتراست بهتری نسبت‌ به نسل قبل دارند و از فناوری کوانتوم مینی LED برای کنترل نور پس‌زمینه استفاده می‌کنند. سامسونگ همچنین از حضور فناوری کوانتوم ماتریکس پرو (نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی نوردهی موضعی) در تلویزیون‌های جدیدش خبر می‌دهد. به‌لطف همین فناوری است که تلویزیون‌های نئو کیولد کنتراست بسیار خوبی دارند.

سامسونگ می‌گوید تلویزیون‌های 8K سری نئو کیولد از پردازنده‌ی Neural Quantum 8K با پشتیبانی از ارتقای تصویر به‌کمک هوش مصنوعی و Real Depth Enhancer استفاده می‌کنند. فناوری اول به ۲۰ شبکه‌ی عصبی اتکا می‌کند تا کیفیت تصویر افزایش یابد. به گفته‌ی سامسونگ این قابلیت برای بازی‌هایی که از سرورهای ابری استریم می‌شوند نیز کاربرد دارد.

از طرفی Real Depth Enhancer الگوریتمی با هوش چندگانه است که کنتراست را در چند مرحله بهبود می‌دهد و عمق تصویر را بالاتر می‌برد. Real Depth Enhancer با افزایش عمق تصویر، سوژه را از پس‌زمینه جدا می‌کند.

تلویزیون‌های جدید نئو کیولد سامسونگ از قابلیت Shape Adaptive Light نیز پشتیبانی می‌کنند. Shape Adaptive Light با بهره‌گیری از هوش مصنوعی کنترل شکل تولید نور را به‌صورت نقطه‌ای در دست می‌گیرد.

سامسونگ همچنین ساندبارهای هیجان‌انگیز سری Q را در بازار دارد. این ساندبارها در نسل جدید به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون متصل می‌شوند و از طراحی چشم‌نواز بهره می‌گیرند.

سامسونگ می‌گوید ساندبارهای سری Q به اسپیکر ۱۱٫۱٫۴ کاناله مجهزند؛ این یعنی محصولات موردبحث ۱۱ کانال جلویی، یک کانال ساب‌ووفر و چهار کانال مرتفع‌کننده‌ی صدا دارند. ساندبارهای سامسونگ از Dolby Atmos و DTS:X پشتیبانی می‌کنند تا صدای سه‌بعدی به گوش شما برسانند.

ساندبارهای سری Q سازگاری ویژه‌ای با تلویزیون‌های سامسونگ دارند. قابلیت Q-Symphony به شما امکان می‌دهد صدا را همزمان از اسپیکرهای تلویزیون و ساندبار پخش کنید تا صدای محیطی باعث شود که در محیط غرق شوید. ساندبارهای سامسونگ با قابلیت +SpaceFit Sound پس از اسکن اتاق، صدای سازگار با آن محیط را پخش می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات