قابلیت Notes گوگل رونمایی شد؛ روی نتایج جستجو یادداشت بنویسید

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
اپراتورهای سرچ گوگل
گوگل تغییرات جالبی در موتور جستجوی خود اعمال کرده تا بتواند نتایج بهتری به‌ کاربران نمایش دهد.
تبلیغات

برخی افراد می‌گویند جست‌وجوی گوگل مثل گذشته کاربردی نیست. در واقع حتی مدیران این شرکت اعتراف کرده‌اند جوانان برای رفع نیازهای جست‌وجوی خود به خدمات دیگری مثل تیک‌تاک و اینستاگرام روی می‌آورند یا از پلتفرم‌هایی مثل ردیت برای دریافت نتایج جست‌وجوی بهتر بهره می‌برند. غول جست‌وجوی اینترنت اکنون قصد دارد با راه‌اندازی چند ابزار جدید، مشکل مذکور را رفع کند.

یکی از ابزارهای جدید گوگل به کاربران اجازه می‌دهد موضوعات موردعلاقه‌ی خود را در نتایج جست‌وجوی گوگل دنبال و صفحات وب را با روش‌های جدیدی مرور کنند. این شرکت همچنین به کاربران اجازه می‌دهد صفحات وب‌ موردنظرشان را حاشیه‌نویسی کنند و این نوشته‌ها را هر شخص دیگری در اینترنت می‌تواند مرور کند.

قابلیت یادداشت نویسی در نتایج جستجوی گوگل

قطعاً نظارت و مدیریت حاشیه‌نویسی‌هایی که کاربران ایجاد می‌کنند بسیار دشوار است اما گوگل فکر می‌کند توانایی انجام چنین کاری را دارد.

گوگل می‌گوید ویژگی آزمایشی جدید این شرکت به کاربران ایالات‌متحده و هند اجازه می‌دهد یادداشت‌های مورد نظرشان را تقریباً به هر صفحه وبی اضافه کنند و درنتیجه نتایج جست‌وجو را با تجربیات شخصی خود بهبود دهند. این ایده را می‌توان نسخه‌ی گوگلی ردیت درنظر گرفت، بدین ترتیب موتور جست‌وجوی این شرکت می‌تواند محتوای بیشتری را که انسان‌ها ایجاد کرده‌اند نمایش دهد و از آن‌ها برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کند.

حاشیه نویسی در نتایج جستجوی گوگل

گوگل می‌گوید همه‌ی حاشیه‌نویسی‌های ارائه‌شده ازطرف کاربران باید مطابق دستورالعمل‌های انجمن این شرکت باشند. این قوانین شامل مواردی مثل ایمنی محتوای مخصوص کودکان، جلوگیری از انتشار محتوای خطرناک و سخنان مشوق تنفر، هرزنامه و موارد دیگر می‌شود.

کاربران وب می‌توانند یادداشت‌های نوشته‌شده از‌طرف سایر افراد را در نتایج جست‌وجوی گوگل و در بخش خوراک خبری یادداشت‌ها مشاهده کنند. غول جست‌وجوی اینترنت می‌گوید ویژگی مذکور برخلاف ردیت که در اصل انجمن مبتنی‌بر متن است، می‌تواند بصری و جذاب باشد.

خوراک یادداشت های گوگل

کاربران گوگل می‌توانند حاشیه‌نویسی روی نتایج جستجو را با سبک‌های بصری مختلف و با استفاده از استیکرها و تصاویر انجام دهند.

نکته‌ی مهم اینکه یادداشت‌های کاربران در نتایج جستجوی گوگل می‌تواند در سیستم‌های این شرکت فهرست شود و این یعنی با گذشت زمان و در صورت مناسب بودن یادداشت‌ها، شاید این ویژگی روی الگوریتم‌های جست‌وجو تأثیر داشته باشند.

برد کلت، مدیر ارشد مهندسی جست‌وجوی گوگل می‌گوید شرکت متبوعش درحال بررسی راه‌های جدیدی برای اشتراک‌گذاری نکات و توصیه‌های مربوط به محتوای وب در نتایج جست‌وجو است که به افراد کمک می‌کند پاسخ تخصصی‌ترین سؤالات را بیابند و اطلاعات موردنظرشان را به‌سرعت پیدا کنند.

ابزار آزمایشی جدید دیگری که گوگل ارائه داده، به کاربران اجازه می‌دهد موضوعات مورد علاقه‌ی خود را در نتایج جست‌جو دنبال کنند. Follow می‌تواند عملکردی شبیه سیستم قدیمی Google Alert داشته باشد که به‌روزرسانی‌های مختلف وب را نمایش می‌داد. Follow همچنین قابل شخصی‌سازی است و محتوا را به‌سبک برنامه‌هایی مثل Flipboard در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

قابلیت Follow جستجوی گوگل

گوگل به‌جای ارسال اعلان به‌کاربران در مورد هر محتوایی که با موضوع مورد علاقه‌ی آن‌ها مطابقت دارد، سعی می‌کند محتوای جدیدی نمایش دهد. این یعنی کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم تمایلات خود را به گوگل ارائه دهند و این موتور جست‌وجو هم محتوای شخصی‌سازی شده‌ی بیشتری را مطابق نیاز آن‌ها نمایش خواهد داد.

محتوایی که پس‌از دنبال‌کردن موضوعات مورد علاقه به کاربران گوگل نمایش داده می‌شوند از نتایج جست‌وجوی معمولی متمایز هستند تا افراد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه نگیرند. قابلیت Follow در نسخه‌ی اندروید و iOS برنامه‌ی Google و در مرورگرهای کروم و سافاری مخصوص گوشی‌ هوشمند دردسترس قرار می‌گیرد.

قابلیت Follow گوگل

طبق اعلام گوگل، ۱۵ درصد از عبارت‌هایی که کاربران هرروز جست‌وجو می‌کنند کاملاً جدید هستند و این یکی از دلایلی است که گوگل تصمیم دارد تجربه‌ی بهتری به افراد ارائه‌ دهد. به‌عنوان بخشی از این تغییرات، گوگل اکنون به کاربران دسکتاپ اجازه می‌دهد دیدگاه‌های مختلفی که امکان دارد از سایت‌هایی مثل Reddit و شبکه‌های اجتماعی یوتیوب و تیک‌تاک باشند را فیلتر کنند. این ویژگی در ماه می برای گوشی‌های اندروید و گوشی آیفون راه‌اندازی شد.

گوگل همچنین بهبودهایی را در سیستم رتبه‌بندی ارائه کرده که نظرات کاربران را بالای نتایج جست‌وجو نشان می‌دهد و بنابر این پیدا کردن آن‌ها آسان‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات