میلیاردر پرحاشیه وارد می‌شود؛ ایلان ماسک با تیمی ویژه مشغول توسعه رقیب ChatGPT است

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لبخند ایلان ماسک Elon Musk با کت شلوار مشکی و دست راست
منابع آگاه می‌گویند ایلان ماسک با استخدام پژوهشگران هوش مصنوعی قصد دارد رقیبی برای چت‌بات ChatGPT بسازد.
تبلیغات

خبرگزاری اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد ایلان ماسک در هفته‌های اخیر سراغ گروهی از پژوهشگران هوش مصنوعی رفته است تا در صورت امکان، آزمایشگاه تحقیقاتی جدیدی به‌منظور توسعه‌ی رقیب ChatGPT احداث کند. ChatGPT چت‌بات معروف شرکت OpenAI است که به هر سؤالی پاسخ می‌دهد و توانایی کدنویسی و شعر نوشتن نیز دارد.

ماسک که افزون‌بر تسلا و اسپیس ایکس، شبکه‌ی اجتماعی توییتر را مدیریت می‌کند، سراغ استخدام ایگور بابوشکین رفته است. این پژوهشگر هوش مصنوعی مدتی پیش شرکت DeepMind را ترک کرد. DeepMind یکی از زیرشاخه‌های آلفابت (شرکت مادر گوگل) است که روی پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کند.

گزارش جدید اینفورمیشن در حالی منتشر می‌شود که چت جی پی تی با استقبال گسترده‌ای در سراسر دنیا مواجه شده است. همزمان با افزایش محبوبیت ChatGPT، شماری از شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی نیز ابزارهای مشابهی توسعه داده‌اند.

ایلان ماسک که در سال ۲۰۱۵ به‌همراه سم آلتمن، OpenAI را به‌عنوان استارتاپی غیرانتفاعی بنیان‌گذاری کرد، در سال ۲۰۱۸ از تیم هیئت‌مدیره‌ی این استارتاپ جدا شد. ماسک که بارها از سیاست‌های جدید OpenAI انتقاد کرده است، ChatGPT را «ترسناک» می‌داند و می‌گوید فاصله‌ی زیادی تا دوران هوش‌های مصنوعی که «به‌طرز خطرناکی قدرتمند هستند» نداریم.

منابع آگاه می‌گویند ایلان ماسک و ایگور بابوشکین درباره‌ی تشکیل تیمی جدید برای پیش‌بردن تحقیقات هوش مصنوعی مذاکره کرده‌اند، اما این پروژه فعلاً در مراحل اولیه به سر می‌برد و هیچ برنامه‌ای برای توسعه‌ی محصولی مشخص تدوین نشده است. ظاهراً بابوشکین هنوز به‌طور رسمی به تیم ایلان ماسک ملحق نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات