گوگل ویژگی My Ad Center را برای مدیریت تبلیغات معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت گوگل My Ad Center با امکان شخصی‌سازی بهینه‌ی تبلیغات تا پایان سال جاری میلادی دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

گوگل در شب گذشته و در جریان رویداد I/O 2022 قابلیت جدیدی را با نام My Ad Center معرفی کرد که به کاربر امکان مدیریت نمایش تبلیغات براساس موضوع و برند را می‌دهد.

ویژگی My Ad Center گوگل که به‌زودی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت امکان شخصی‌سازی نمایش تبلیغات را برای کاربر فراهم می‌کند؛ بنابراین، با ایجاد تنظیمات دقیق در این بخش کاربران می‌توانند در بخش جست‌وجوی گوگل، بخش Discover و یوتیوب تبلیغات مورد نیاز خود را داشته باشند و شاهد تبلیغات متفرقه نباشند.

هدف گوگل از طراحی این بخش مجزا برای مدیریت تبلیغات، تسهیل کنترل تبلیغاتی است که کاربر خواهد دید. «مای اد سنتر» طراحی نوینی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد Personalized ads را با انتخاب گزینه‌ای که در گوشه بالا سمت راست قرار گرفته است، غیرفعال کند. در مرکز نوار ابزار پایینی گزینه Customize قرار دارد که به سه زبانه مجزا تقسیم شده است.

موضوعات مختلف به شکل کارت طراحی شدند و هرکدام تصویرسازی اختصاصی نیز دارند که علام مثبت و منفی روی آن‌ها تعبیه شده است تا به‌وسیله‌ی آن میزان نمایش تبلیغات با این موضوع را افزایش یا کاهش دهید. درواقع، با علامت‌های مثبت و منفی شما قادر خواهید بود میزان احتمال و تراکم نمایش تبلیغات با موضوعی خاص را در سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف گوگل تنظیم کنید.

برای مثال، کسی که قصد دارد نوع خاصی از خودرو را خریداری کند می‌تواند دسته‌بندی وسایل نقلیه هیبریدی را انتخاب کند و کسی که پیش‌تر تبلیغات متناسب برای خرید لوازم جانبی را مشاهده کرده و اکنون لوازم جانبی مورد نیاز خود را خریده است، امکان کاهش نمایش تبلیغات مرتبط با لوازم جانبی را خواهد داشت. علاوه‌براین، کاربران امکان تفکیک تبلیغات براساس برند را نیز خواهند داشت. همچنین، بخشی برای موضوعات دارای حساسیت در زبانه‌های پایانی تعبیه شده که شامل دسته‌بندی موارد خاصی می‌شود که گوگل درهفته گذشته معرفی کرد.

گوگل My Ad Center

قابلیت My Ad Center همچنین، زبانه‌ای با نام Home دارد که امکان بازبینی تلبلیغاتی را که اخیراً نمایش داده شده، به کاربر می‌دهد. همچنین، گوگل برای این بخش حریم شخصی مجزا قرار داده است و کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش Privacy داده‌های شخصی نظیر سن، تحصیلات و... را اضافه یا ویرایش یا حتی غیرفعال کنند و مشخص کنند که به‌طور کلی گوگل می‌تواند برای نمایش تبلیغات به چه بخش از اطلاعات شخصی کاربر دسترسی داشته باشد و براساس آن تبلیغات را هدفمند کند.

گوگل My Ad Center

از سویی دیگر، با لمس منو تبلیغ در قسمت جست‌وجو، دیسکاور و یوتیوب می‌توان به‌صورت مستقیم به برند و موضوع و گزینه‌های مثبت و منفی برای افزایش و کاهش میزان نمایش تبلیغ دسترسی داشت. همچنین، گزینه‌ی Like و Block و Report تبلیغ به‌همراه لینکی به My Ad Center که جایگزین «About This Ad» شده است، نیز در منو ظاهر خواهد شد. علاوه‌بر مدیریت نمایش تبلیغات، کاربران از این پس می‌توانند ببینند که چه کسی برای این تبلیغات هزینه کرده و تبلیغ به‌ نمایش درآمده در کدام دسته‌بندی موضوعی قرار می‌گیرد تا درصورت نیاز به آن مراجعه کنند.

گوگل اعلام کرد قابلیت My Ad Center تا پایان سال جاری میلادی (ابتدای زمستان ۱۴۰۱ شمسی) دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات