کو: اپل درحال ساخت سایت‌های زنجیره تأمین در خارج از چین است

جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل بعد از محدودیت فعالیت کارخانه‌ها در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در چین، به‌دنبال گسترش زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان خود به کشورهای دیگر است.
تبلیغات

طبق گزارش جدید مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر معروف خبرهای مرتبط با اپل، با تداوم قرنطینه‌های چین به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به کویید ۱۹، اپل اکنون به‌دنبال گسترش زنجیره‌ی تأمین‌کنندکان خود به خارج از چین است.

براساس گزارش‌های اخیر، فاکسکان و سایر تأمین‌کنندگان اپل در چین با محدودیت‌های مربوط به قرنطینه دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند و بدین‌ترتیب این کارخانه‌ها باید فعالیت‌های خود را برای مدت معینی متوقف کنند یا کارگران را همیشه مورد آزمایش قرار دهند تا اطمینان حاصل شود هیچ موردی از بیماری کووید بین آن‌ها وجود نداشته باشد.

اگرچه اپل همیشه به‌بهترین شکل با محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین در طول همه‌گیری مقابله کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت سعی دارد در آینده‌ی نزدیک محتاط‌تر عمل کند. مینگ‌چی کو در پستی در توییتر نوشت:

سایت‌های جدید معرفی محصول اپل (NPI) تقریباً در چین هستند. پس از شیوع کووید ۱۹، این اولین‌باری است که اپل ساخت سایت‌های NPI در خارج از چین را به‌طور جدی ارزیابی کرده است. بااین‌حال، پس از قرنطینه‌ی اخیر در چین، برای تنوع‌بخشیدن به ریسک‌های مدیریت زنجیره‌ی تأمین، ساخت سایت‌های NPI در سایر کشورها، دیگر یک پیشنهاد نیست، بلکه یک اقدام عملی است.

اپل درحال‌حاضر زنجیره‌ی تأمین خود را غیر از چین به کشورهای دیگری مثل هند و تایوان گسترش داده است. 9to5Mac نیز اخیراً گزارش داد که به‌دلیل محدودیت‌های اخیر در فعالیت کارخانه‌های چینی، دسترسی به برخی از محصولات سخت‌تر شده است. به‌عنوان مثال، پیدا کردن مک‌بوک پرو جدید در برخی پیکربندی‌ها احتمالاً چند هفته طول خواهد کشید. از سوی دیگر، این محدودیت‌ها نشان داد که آیفون SE 3 و ایرپاد ۳، فروش درخورتوجهی را تجربه نمی‌کنند. میزان تقاضا برای آیفون مقرون‌به‌صرفه اپل رو به کاهش است به‌طوری‌که احتمالاً خریداران بالقوه‌ی این گوشی به خرید دستگاه‌های اندرویدی روی خواهند آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات