اپل برای تأمین نمایشگر آیفون 14 با BOE به توافق رسید

جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود BOE با اپل به توافق رسیده است تا در قراردادی به ارزش تقریباً ۷٫۸ میلیون دلار وظیفه‌ی تولید نمایشگر OLED گوشی آیفون 14 را برعهده بگیرد.
تبلیغات

GSMArena می‌نویسد منابعی ناشناس گفته‌اند اپل با شرکت چینی BOE توافق‌نامه امضاء کرده است. گفته می‌شود ارزش قرارداد بین اپل و BOE به ۵۰ میلیون یوآن (تقریباً ۷٫۸ میلیون دلار) می‌رسد و به موجب این قراداد BOE وظیفه‌ی تولید ۲۵ درصد از نمایشگر OLED موردنیاز برای مدل عادی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۴ (Apple iPhone 14) را برعهده دارد.

BOE تنها پنل ۶٫۱ اینچ OLED برای اپل تولید می‌کند، این یعنی گوشی‌های آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس)، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس قرار است همچنان به‌صورت انحصاری از پنل تولیدشده توسط ال جی و سامسونگ استفاده کنند.

امضاء قرارداد جدید با اپل دستاورد مهمی برای BOE محسوب می‌شود، چون این نخستین باری است که BOE وظیفه‌ی تولید پنل نسل جدید آیفون را برعهده می‌گیرد. BOE چند سال است نمونه‌ی جایگزین پنل‌ گوشی‌های اپل را می‌سازد و قبلا برای آیفون‌های نسل قبل نیز پنل ساخته است.

خبر امضاء توافق‌نامه بین اپل و BOE در حالی رسانه‌ای می‌شود که چند هفته پیش گفته شده بود این شرکت چینی در حال تدارک پیش‌نیازهای لازم است تا نمایشگر نسل‌های آینده‌ی آیپد و مک‌بوک را نیز بسازد. BOE برای مطابقت با نیازهای اپل در پی گسترش فعالیت‌های کارخانه‌ی B16 خود در سیچوآن چین است.

BOE در سال‌های اخیر تلاش کرده کیفیت پنل‌های OLED خود را بهبود دهد و اکنون باکیفیت‌ترین پنل‌های تاریخ خود را می‌سازد. BOE توانسته است در یک سال تولید پنل‌های OLED خود را ۶۰ درصد افزایش دهد و به تقریباً ۶۰ میلیون واحد برساند تا در رتبه‌ی اول بازار چین قرار بگیرد. از لحاظ تولید تعداد پنل OLED، شرکت BOE در سطح جهان پس از سامسونگ در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد.

اپل در تلاش است ازطریق همکاری با شرکت‌هایی مثل BOE وابستگی خود را به سامسونگ و ال جی کاهش دهد و زنجیره‌ی تأمینش را متنوع کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات