اعتراض سناتورهای آمریکایی به غیبت اپل در دادگاه اپ استور

شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای به تیم کوک گفته‌اند تغییر موضع ناگهانی اپل برای حضورنیافتن در جلسه‌ی استماع دادگاه با محوریت اپ استور ‌پذیرفتنی نیست و این شرکت باید نماینده‌ای به دادگاه بفرستد.
تبلیغات

کمیته‌ی فرعی قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده، فعال در حوزه‌ی قوانین ضد‌انحصار، هفته‌ها است برنامه‌ریزی می‌کند تا جلسه‌ی استماعی با حضور اپل و گوگل، دو شرکت اصلی این حوزه، با محوریت نگرانی‌های مرتبط با فعالیت‌های فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن برگزار کند. دو سناتور آمریکایی، ایمی کلوبشار و مایک لی، در نامه‌ی جدیدی خطاب به تیم کوک، مدیرعامل اپل،‌ گفته‌اند این شرکت کوپرتینویی که پیش‌تر با اعضای مجلس سنای آمریکا تعامل کرده بود، ماه جاری میلادی به‌ناگهان تصمیم گرفته است شاهدی برای جلسه‌ی استماع به دادگاه نفرستد و این تصمیم اپل پذیرفتنی نیست.

بلومبرگ جزئیات نامه‌ی فرستاده‌شده به تیم کوک را رسانه‌ای و اعلام کرده است کنترل اپل روی قیمت و توزیع و در‌دسترس قرار‌گرفتن اپلیکیشن‌های موبایلی روی دستگاه‌های این شرکت که میلیون‌ها کاربر از آن استفاده می‌کنند، باعث مطرح شدن مسائلی جدی در حوزه‌ی رقابت می‌شود و این مسائل به کمیته‌ی فرعی قضایی مجلس نمایندگان و مشتریان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مربوط هستند. 

ایمی کلوبشار و مایک لی در نامه‌شان ادعا می‌کنند اپل به‌ناگهان اعلام کرده است شاهدی برای شهادت‌دادن در جلسه‌ی استماع آوریل ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) دادگاه نمی‌فرستد. اپل هفته‌ها اطلاع داشته است که کمیته‌ی فرعی قضایی مجلس نمایندگان در پی برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه‌ای درباره‌ی این موضوع است و درباره‌ی نماینده‌اش در دادگاه با اعضای مجلس تعاملاتی کرده.

در بخشی از نامه آمده است اپل دادخواهی در جریان را دلیل حضورنیافتن در جلسه‌ی دادگاه اعلام کرده است؛ در‌حالی‌که سناتورهای آمریکایی می‌گویند ادعای اپل این شرکت را تبرئه نمی‌کند و غیبت در جلسه‌ی استماع ‌پذیرفتنی نیست.

سناتورها در بخش پایانی نامه به‌شدت اصرار می‌کنند اپل موضعش را تغییر دهد و در زمان مقرر، فردی را به نمایندگی از خود برای شهادت به مجلس سنا بفرستد. در‌حال‌حاضر، اپل با پرونده‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند که قطعا مهم‌ترین و خبرسازترینشان، پرونده‌ی بازی فورتنایت با شرکت اپیک گیمز است. جلسه‌ی رسیدگی به این پرونده به‌زودی آغاز می‌شود.

جالب‌ است بدانید اگر اپل درخواست سناتورها را رد کند، لایحه‌ی پیشنهادی ایمی کلوبشار از‌لحاظ تئوری می‌تواند اپل را به پرداخت جریمه‌‌ی سنگین ۱۵ درصد از کل درآمدش موظف کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات