تیم کوک و مدیران ارشد اپل ۱۴ اردیبهشت در دادگاه پرونده فورتنایت حاضر می‌شوند

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، کریگ فدریگی، فیل شیلر و چند نفر از مدیران دیگر اپل قرار است اواسط اردیبهشت‌ماه در دادگاه حذف فورتنایت از اپ استور حضور پیدا کنند.
تبلیغات

شاید شنیدن این موضوع دور از انتظار باشد؛ اما هفت ماه از زمانی‌که اپل بازی فورتنایت را از اپ استور حذف کرد و اپیک گیمز جنجال زیادی به راه انداخت می‌گذرد. به نظر می‌رسد برای فهمیدن جزئیات بیشتر از ماجرا در قالب جلسه‌‌ی دادرسی، نیازی نیست زمان زیادی صبر کنیم؛ زیرا آن‌طور که ورج می‌نویسد، در آینده‌ای نزدیک مدیران اجرایی ارشد اپل و اپیک گیمز قرار است در دادگاه حضور پیدا کنند. 

اپل در پرونده‌ی حقوقی که چند روز پیش ثبت شد اعلام کرد تیم کوک، مدیرعامل، کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد و فیل شیر، مدیر ارشد بازاریابی پیشین و مدیر فعلی اپ استور، قصد دارند به‌صورت زنده و حضوری در دادگاه مباحثی مطرح کنند. ظاهرا جلسه‌ی دادرسی شامل تعداد زیادی شاهد دیگر نیز خواهد بود.

همچنین تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز و مارک راین، قائم‌مقام این شرکت، در جلسه‌ی دادگاه حضور پیدا می‌کنند. در کنار این‌ها گفته می‌شود قائم‌مقام بخش بازی فیسبوک، یکی از قائم‌مقام‌های تیم توسعه‌ی کسب‌و‌کار ایکس باکس در مایکروسافت به همراه تعداد زیادی از مدیران هر دو جناح در جلسه‌ی دادگاه حاضر خواهند شد. 

انتظار می‌رود بیشترین زمان در جلسه‌ی دادگاه به فیل شیلر اختصاص داده شود. اپ استور محوریت اصلی پرونده‌ی دادگاه است و شیلر نه‌تنها به‌عنوان مدیر اپ استور شناخته می‌شود، بلکه شماری از ایمیل‌های او و کارمندان زیردستش تحت نظارت قرار گرفته‌اند. این ایمیل‌ها به پرونده‌ی فعلی و جلسه‌ی استماع سال گذشته‌ی شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری ارتباط دارند؛ در جلسه‌ی سال گذشته‌ی میلادی اعلام شد: «اپل از قدرت انحصارطلبانه در فروشگاه اپلیکیشن موبایل خود استفاده می‌کند.» 

مدیران اپل مشتاق هستند مباحث مختلفی را با دادگاه در میان بگذارند. اپل می‌گوید اپ استور طی ۱۲ سال اخیر تأثیر بسیار مثبتی روی نوآوری و اقتصاد در سراسر دنیا و تجربه‌ی کاربری گذاشته است. شرکت کوپرتینویی اطمینان دارد که پرونده‌ی دادگاه اثبات می‌کند اپیک گیمز صرفا برای بالا بردن درآمدش توافق‌نامه‌ با اپل را نقض کرده است. اپل می‌نویسد: «اپیک گیمز با انجام این کار قابلیت‌های امنیتی اپ استور را به‌نوعی دور زد که باعث کاهش رقابت می‌شود و حریم خصوصی و امنیت داده‌ی کاربران را در خطری عظیم قرار می‌دهد.» 

ظاهرا جلسه‌ی دادگاه اپل و اپیک گیمز قرار است در روز ۳ می ۲۰۲۱ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) آغاز شود و تا چند هفته ادامه داشته باشد. فهرست کامل شاهدان و شرح پرونده‌ی دادگاه اپل و اپیک گیمز در فایل PDF ارائه‌شده توسط وزارت دادگستری قابل مشاهده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات