TSMC تولید انبوه تراشه‌های +7nm را آغاز کرد

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
TSMC تولید انبوه تراشه‌های +7nm با پروسه‌ی EUV را شروع کرد. تایوانی‌ها خود را برای آغاز تولید تراشه‌های ۶ نانومتری در فصل اول ۲۰۲۰ آماده می‌کنند.
تبلیغات

تولیدکننده‌ی مشهور تایوانی تراشه‌های موبایلی که با نام TSMC شناخته می‌شود، از آغاز تولید انبوه تراشه‌های +7nm با پروسه‌ی EUV خبر داد. این تولیدکننده که وظیفه‌ی تأمین پردازنده‌‌های سری A گوشی‌ها و تبلت‌های آیفون و آیپد را برعهده دارد، در کنفرانس خبری جدید خود با اعلام این خبر، از آماده‌سازی خود برای ورود به عرصه‌ی تولید پردازنده‌های ۶ نانومتری در فصل اول سال ۲۰۲۰ میلادی نیز سخن گفت؛ اتفاقی که قطعا پیامد‌های بسیار مثبتی بر بازار به‌دنبال خواهد داشت.

طبق گفته‌ی تایوانی‌ها، تولید انبوه تراشه‌های ۶ نانومتری از اواخر سال آینده میلادی آغاز خواهد شد؛ بدین‌معنی که تولیدکنند‌ه‌های مطرح دنیای موبایل نظیر اپل می‌توانند از لیتوگرافی جدید و بهینه‌تر TSMC پس‌از تاریخ یادشده در محصولات خود استفاده کنند.

TSMC

طبق گفته‌ی دیوید چو، مدیر شرکت Hua Nan Securities، سرمایه‌گذران‌ خارجی به روند پیشرفت TSMC در انبوه‌سازی تراشه‌های +7nm نگاه خواهند کرد؛ زیرا تایوانی‌ها خیلی سریع‌تر از رقبا وارد عمل شده‌اند. اگر تایوانی‌ها بتوانند چنین کاری را به‌درستی در عالم واقع پیاده‌سازی کنند، باید انتظار کم‌رنگ‌شدن نام رقبا و ارتقاء جایگاه TSMC در بین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی را داشته باشیم.

استفاده از پروسه‌ی EUV‌ در تراشه‌ها باعث می‌شود تا از طول موج کوتاه‌تری استفاده شود و نور فرابنفش روی مقیاس نانومتری بسیار بهتری روی تراشه چاپ شوند. چنین امری درنهایت موجب می‌شود تا کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را در مصرف انرژی شاهد باشیم؛ موضوعی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌شدت از آن استقبال می‌کنند.

TSMC روی تولید تراشه‌های ۵ نانومتری و ۳ نانومتری نیز کار می‌کند؛ با‌این‌حال هنوز فاصله‌ی زیادی تا تجاری‌سازی لیتوگرافی‌های یادشده داریم.

دیدگاه خود را درباره‌‌ی این موضوع با ما دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات