سیرتکامل لوگو مایکروسافت طی ۳۷ سال اخیر

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
حدود ۳۷ سال از فعالیت مایکروسافت می‌گذرد و طی این سال‌ها ۵ بار لوگوی این شرکت تغییر کرده است. در واقع لوگو نشان اصلی هر برند یا شرکتی است اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت از اعمال تغییرات اساسی در لوگوی خود هیچ‌وقت ترس به دل راه نداده است. البته جالب است بدانید که قبل تغییر اساسی که هفته گذشته روی لوگوی این شرکت اعمال شد، آخرین بار ۲۵ سال پیش در سال ۱۹۸۷ لوگوی این غول نرم‌افزاری دستخوش تغییر شده بود. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا سیر تکامل لوگوی مایکروسافت را طی ۳۷ سال فعالیت این شرکت مشاهده کنید.
تبلیغات

لوگوی جدید مایکروسافت براساس تغییرات بنیادی که در اکوسیستم این شرکت اعمال شد، تغییر پیدا کرد و شبیه نسان مجموعه‌های نرم‌افزارهای چون ویندوز فون ۸، آفیس ۲۰۱۳ و ویندوز ۸ گردید.

شاید باورتان نشود اما تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید، اولین لوگوی مایکروسافت بوده است. لوگویی که در زمان تأسیس این شرکت در سال ۱۹۷۵، ارائه شد. احتمالاً این لوگو به چشم موسس‌های مایکروسافت، بیل‌گیتس و پائل آلن بسیار جذاب به نظر می‌رسیده است ولی الان بعید می‌دانم کسی از این لوگو خوشش بیاد:

microsoft logo 1975

اما خود مایکروسافت نیز اولین لوگوی شرکت را زیاد تحمل نکرد و در سال ۱۹۸۰ آن را به لوگوی زیر تغییر داد. این لوگو دقیقاً در زمان مهاجرت مایکروسافت به واشینگتن معرفی شد:

۲ سال بعد،‌ لوگوی مایکروسافت مجددا دستخوش تغییراتی شد. دقیقاً یک سال پس از معرفی این لوگو، IBM سیستم‌عامل MS-DOS 1.0 را در کامپیوترهای شخصی (PC) بکار گرفت.

logo microsoft 3

۵ سال بعد یعنی یک سال پس از آنکه مایکروسافت به شرکت سهامی عام بدل شد، لوگوی این شرکت مجددا تغییر یافت و این بار برای ۲۵ سال نشان رسمی مایکروسافت باقی ماند. سه سال بعد از معرفی این لوگو مایکروسافت موفقیت‌های بزرگی را بدست آورد و به قطب نرم‌افزاری دنیا بدل شد:

2256

و حالا لوگوی مایکروسافت به پس از ۲۵ سال مجددا دستخوش تغییر شده است. غول نرم‌افزار دنیا، هفته گذشته و در تاریخ ۲۳ آگوست لوگوی اصلی خود را به آنچه در پایین مشاهده می‌کنید تغییر داد. این اولین لوگوی مایکروسافت است که در آن از رنگ‌های مختلف استفاده شده است. همان‌طورکه پیش‌تر توضیح دادیم هر کدام از رنگ‌های این لوگو نشانگر یکی از سرویس‌های اساسی این شرکت است:

Microsoft logo final

نظر شما در مورد لوگو چیست؟ تغییرات اعمال شده در لوگوی مایکروسافت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات