مایکروسافت API تشخیص چهره خود را بهبود می‌بخشد

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام ردموندی‌ها، کارشناسان این شرکت در حال بهبود عملکرد سیستم تشخیص چهره در زمینه هوش مصنوعی هستند.
تبلیغات

به‌تازگی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که کارشناسان این شرکت در حال بررسی و تغییر API سیستم تشخیص چهره خود هستند. طبق اعلام ردموندی‌ها سیستم تشخیص چهره‌ی مایکروسافت تاکنون از دو نقطه ضعف رنج می‌برده است؛ یکی از این مشکلات تشخیص درست سن و دیگری درک صحیح چهره‌هایی با پوست تیره رنگ است. گفتنی است محققان این شرکت پس از بررسی‌های گسترده سرانجام توانستند مشکلات فوق را تا میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

گفته می‌شود در API تشخیص چهره جدید مایکروسافت میزان تشخیص صحیح چهره‌ مردان سیاه‌پوست تا ۲۰ برابر و تشخیص چهره‌ی زنان نیز تا ۹ برابر عملکرد بهتری نسبت به نسخه پیشین از خود نشان می‌دهد. واضح است این سیستم در تشخیص چهره مردان به‌خصوص مردانی با چهره روشن‌تر بهتر عمل می‌کند؛ اما این موضوع در مورد زنان سیاه‌پوست چندان صدق نمی‌کند.

ردموندی‌ها برای رفع این مشکل نیازمند تغییر الگوی تشخیص در سیستم هوش مصنوعی خود هستند. این شرکت برای دست‌یابی به عملکرد بدون خطا در مورد چهره زنان می‌بایست فاکتورهای زیادی از جمله مدل مو، جواهرات و حتی عینک‌ها را در نظر بگیرد. علاوه‌بر این برای حل مسئله ذکر شده محققان مایکروسافت پایگاه‌ داده‌های خود را با بهبود در سه بخش به تکامل می‌رسانند. این سه کلید شامل سن، جنسیت و میزان رنگ پوست افراد است.

طبق اعلام هانا والاچ که یکی از محققین مایکروسافت است، ردموندی‌ها در  تلاش‌ برای پرورش پایگاه داده مختص سیستم تشخیص چهره و جمع‌آوری اطلاعات برای ایجاد طیف وسیعی از الگوهای تشخیص چهره هستند. به گفته والاچ، این شرکت در حال بررسی راه‌های متنوع برای آموزش و تجهیز سیستم هوش مصنوعی برای عملکرد بدون نقص در هنگام تشخیص چهره‌ی افراد است.

همچنین ردموندی‌ها در حال تلاش برای آموزش، جمع آوری اطلاعات و نظارت بر سیستم یادگیری ماشین هستند تا بتوانند رفتارها و تصمیمات اتخاذ شده در جامعه را به گونه‌ای دیگر مورد بررسی قرار دهند. از طرف دیگر مایکروسافت خواهان گردآوری داده‌های به دست آمده از جامعه است تا بتواند میزان بازخورد سیستم هوشمند خود مورد بررسی قرار دهند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات