مایکروسافت نسخه هوشمند IntelliSense را با نام IntelliCode برای ویژوال استودیو معرفی کرد

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان بیلد ۲۰۱۸ قابلیت جدیدی را با نام IntelliCode برای ویژوال استودیو رونمایی کرد که در واقع نسخه‌ی هوشمندتر IntelliSense است که توسعه‌دهندگان را در کدنویسی یاری می‌‌کند.
تبلیغات

در صورتی که با ویژوال استودیو مایکروسافت کار کرده باشید، با قابلیت اینتلی‌سنس آشنا هستید. ویژگی اینتلی‌سنس باعث می‌شود تا کدنویسی در ویژوال استودیو بسیار راحت‌تر شود. حال مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۸، نسخه‌ی جدید دستیار برنامه نویسی خود را برای ویژوال استودیو با چاشنی هوش بیشتر رونمایی کرد. 

IntelliCode نام سرویس جدید مایکروسافت است که در اختیار توسعه‌دهندگانی که از ویژوال استودیو استفاده می‌کنند، قرار خواهد گرفت. در واقع اینتلی‌کد، فاکتور‌ها و ویژگی‌های هوش مصنوعی را به محیط کدنویسی وارد کرده و فرایند کدنویسی را تسریح و تسهیل می‌کند. 

برای مثال اینتلی‌کد، بصورت هوشمند API بعدی را که باید توسط توسعه‌دهنده در کد مورد استفاده قرار گیرد، تشخیص داده و آن را به کاربر پیشنهاد می‌دهد، حال آنکه اینتلی‌سنس پیشنهادات خود را تنها مبتنی بر ترتیب الفبایی حروف وارد شده توسط توسعه‌دهنده انتخاب کرده و APIهای موجود را بر این اساس در اختیار کدنویس قرار می‌دهد. 

در حال حاضر، اینتلی‌کد تنها برای زبان سی‌شارپ در ویژوال استودیو ۲۰۱۷ در اختیار کاربران قرار گرفته است. مایکروسافت در نظر دارد تا در آینده، اینتلی‌کد را برای سایر زبان‌های پشتیبانی شده در ویژوال استودیو نیز مورد استفاده قرار دهد. با توجه به اینکه ویژگی مورد نظر هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد، از این‌رو هنوز برای تمام توسعه‌دهندگان در دسترس نیست. 

مایکروسافت اعلام کرده که اینتلی‌کد قادر است تا محتوای کد وارد شده در محیط ویژوال استودیو را درک کند. این ویژگی مبتنی بر یادگیری ماشین است. مایکروسافت برای توسعه‌ی این سیستم جدید، هوش مصنوعی مورد استفاده را با استفاده از هزاران خط کد جدید آموزش داده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات